![]() |
wat vinden jullie van de betavakken sinds de tweede fase is ingevoerd?
hoi allemaal,
voor school moet ik een informatiemap met als verplicht onderwerp (heel origineel): het studiehuis. mijn onderwerp is de betavakken: het verschil tussen vroeger (voor de 2e fase) en nu (met de 2e fase dus). Gelieve de volgende vragen te beantwoorden: voor het oude systeem: - wat vind je van de manier waarop je leskreeg? - zou je liever de tweede fase mee hebben gemaakt? - vond je de werkdruk te hoog? - vond je de lessen slaapverwekkend? - als je het oude systeem een cijfer moest geven, welk cijfer zou je dat dan geven? - heb je het idee dat er veel is veranderd (en zo ja wat)? voor het nieuwe systeem: -wat vind je van de manier waarop je leskrijgt? - zou je liever volgens het oude systeem les hebben gekregen? - vind je de werkdruk te hoog? - vind je de lessen slaapverwekkend? - als je het studiehuis een cijfer moest geven, welk cijfver zou je dat dan geven? - heb je het idee dat er veel is veranderd (en zo ja wat)? en dan nog voor de docenten en voor de mensen die allebei hebben meegemaakt: (die eventueel zelfs beide systemen hebben meegemaakt): - welk systeem vind je beter? - bij welk systeem ligt de werkdruk hoger? - wat zijn de grootste verschillen? - waarbij is de sfeer in de school prettiger en denk je dat dat iets met de verandering van het systeem te maken heeft? O JA, JE HOEFT NIET ALLE VRAGEN TE BEANTWOORDEN ALS JE DAT NIET WILT. ELK ANTWOORD HELPT (graag een beargumenteerd antwoord) |
ja er is wel veel veranderd denk ik
|
Citaat:
|
-wat vind je van de manier waarop je leskrijgt?
Heel prettig, veel vrijheid, weinig werkdruk (ja, echt). - zou je liever volgens het oude systeem les hebben gekregen? Geen idee, ik ken het niet, maar het lijkt me een beetje strakker, ook minder practida etc. - vind je de werkdruk te hoog? Neen. - vind je de lessen slaapverwekkend? Nee, juist door dat eigen initiatief zijn het leuke lessen. - als je het studiehuis een cijfer moest geven, welk cijfver zou je dat dan geven? Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar toch zeker een voldoende. - heb je het idee dat er veel is veranderd (en zo ja wat)? Ja, ik denk dat de verhouding leraar leerling verkleind is, maar nogmaals, ik ken het oude systeem ook niet. Dit geld trouwens alleen voor de exacte vakken. Voor de talen vind ik de werkdruk wel degelijk te hoog. |
ik kan al die vragen niet beantwoorden, want ik heb geen betavakken meer (alleen wiskunde a), maar ik wil wel wat toevoegen:
met het nieuwe systeem is het zó geregeld dat er een grote scheiding is tussen de bèta en de alfa leerlingen. dat vind ik zonde, want een combinatie (een leerling met c&m, maar daarbij wiskunde b) is bijvoorbeeld amper meer mogelijk. ik ben zo'n iemand die dat best had gewild en werd dus in zekere mate tegengehouden om bèta vakken te nemen. een heel pakket met alleen maar bèta vakken (n&g of n&t) was me namelijk te veel van het goede. ik vind het dus geen verbetering van het systeem. |
Citaat:
En anders is het de schuld van de school, en niet die van de tweede fase. |
maar het ligt wel aan het beleid van de overheid, want die verplichten geen betavakken in het vrije deel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.