![]() |
Consumentenbond probleem
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem. Ik wilde iets bekijken op Consumentebond.nl. Daarvoor moest je lid worden. Dat heb ik gedaan. Zonder de algemene voorwaarden te lezen. Ik heb ook over het hoofd gezien dat je €40,00 per maand moet betalen. Ik heb me met gekke gegevens aangemeld, o.a. X Onbekende. Ik heb wel mijn echte postcode opgegeven en mijn echte huisnummer. En mijn e-mail natuurlijk. Meer niet. Niet de straat, niet de woonplaats, verder niks. Nou heb ik wel een mail ontvangen. Die zit er zo uit: Geachte heer, mevrouw Onbekende, Welkom als lid van de Consumentenbond! U heeft gekozen voor een lidmaatschap met Consumentengids Online en betaalt hiervoor €40 per jaar. U heeft hiermee 24 uur per dag toegang tot alle online testinformatie en met de productvergelijker krijgt u zelfs advies op maat! Direct toegang tot Consumentengids Online? Wanneer u vandaag nog onze testinformatie wilt inzien, maakt u dan gebruik van de tijdelijke inloggegevens. Let op: deze zijn alleen vandaag bruikbaar! Vanaf morgen kunt u inloggen met uw eigen e-mailadres en z?lf gekozen wachtwoord. Wij adviseren u deze e-mail te bewaren. Tijdelijke inloggegevens: Gebruikersnaam : ************* Wachtwoord : *********** Uw persoonlijke inloggegevens: Gebruikersnaam : ************** Wachtwoord : wordt niet getoond Welkomstpakket Binnenkort ontvangt u ons welkomstpakket, met daarin de schriftelijke bevestiging van uw aanmelding, informatie over de betalingsmogelijkheden en uw welkomstgeschenk. Uw lidmaatschap heeft een looptijd van een jaar en geldt tot schriftelijke wederopzegging. Gratis nieuwsbrief Wilt u op de hoogte blijven van de meest actuele testinformatie en activiteiten van de Consumentenbond? Meld u dan aan voor onze gratis e-mail nieuwsbrief. Vragen Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de Klantenservice. U bereikt ons op werkdagen tussen 09.00 en 21.00 uur en op vrijdag tot 17.30 uur via telefoonnummer (070) 445 45 45. Ook kunt u vragen stellen via het contactformulier. U ontvangt dan zo snel mogelijk antwoord van ons. Ik wens u veel plezier en voordeel van uw lidmaatschap! Met vriendelijke groet, Consumentenbond Felix Cohen Nou weet ik niks wat ik moet doen, ik heb nog niet ingelogd of zo,mijn ouders weten hier niks van. Ik zit in de problemen. Aan de andere kant lijkt het me onwaarschijnlijk dat je dan vast zit aan een abonnement. Ik zou op deze manier gewoon iedereen kunnen registrern. Toch? Ik zou graag wat meer informatie willen. Alstublieft, zou iemand me kunnen helpen?:'( |
Citaat:
|
Ben je minderjarig? Want dan moet je volgens mij toestemming van je ouders hebben om een abonnement oid af te sluiten. En dat heb je niet dus je ouders zouden het dan kunnen herroepen oid. Maar daar weten anderen vast meer van dan ik.
En anders kun je ze bellen of mailen dat iemand jou heeft opgegeven en dat je nergens van wist. |
Ik zou het lidmaatschap meteen stopzetten, ze weten immers wel waar je woont aan de hand van jouw postcode en huisnummer. De andere gegevens van jou (woonplaats enzo) kunnen ze hiermee achterhalen.
|
Citaat:
Hoofdstuk 4 Abonnementen Artikel 16. Aanmelding De consument kan zich telefonisch, schriftelijk (brief/fax/website) of via e-mail aanmelden voor een abonnement op een of meer van de periodieke uitgaven van de bond. Na de aanmelding heeft de consument het recht het abonnement binnen 7 werkdagen, bij voorkeur schriftelijk, zonder opgaaf van redenen te annuleren. Een eventueel reeds gedane betaling zal uiterlijk binnen 30 dagen na de annulering gerestitueerd worden. Dit annuleringsrecht vervalt zodra de consument de online-toegang tot het onderdeel Consumenten Online van de website van de bond heeft geactiveerd. Na ontvangst van de aanmelding voor een abonnement stuurt de bond binnen drie weken een schriftelijke bevestiging daarvan naar de abonnee. De artikelen 12 inzake mutaties en 14 inzake opzegging zijn van overeenkomstige toepassing. Maar ik weet niet waar ik dat moet doen! Ik heb overal gezocht maar kon het nergens vinden. Misschien is er iemand die me daarmee zou kunnen helpen? PLEASE! Maar nog steeds: Iedereen kan de anderen gewoon aanmelden! Stel, ik vul in: Naam, achternaam, huisnummer en MIJN e-mail adres. Dan ik die andere mensen toch ook aanmelden! Of niet soms? |
De klantenservice bellen helpt het beste :)
Je hebt nog tot 21.00 uur en anders moet je het morgen doen |
Citaat:
|
Misschien staat op deze site meer informatie hoe je er vanaf kunt komen:
http://www.abonnementenopzeggen.nl/ Volgens mij is er een wet of regel dat je kosteloos kunt afzeggen binnen 7 werkdagen. Dus ik denk dat je er nog wel vanaf kunt komen. Succes ermee! |
Citaat:
Leef je uit :) |
Citaat:
|
Dan krijg ik dit:
Bedankt voor uw bericht Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen. U ontvangt binnen 3 weken een schriftelijke bevestiging van ons. Als dit niet gebeurt, neem dan binnen 3 weken contact met ons op, zodat we deze schriftelijke bevestiging alsnog kunnen versturen. Maar ik heb maar 1 week!!! |
Ik denk dat je het alsnog het beste telefonisch kan doen. Als je normaal gesproken een abonnement opzegt betekent dat namelijk dat je wil dat het niet automatisch verlengd wordt, maar wat jij wil is dat het per direct wordt stopgezet.
Waarom mogen je ouders het niet weten? Het was misschien een stomme fout, maar ach, iedereen maakt wel eens stomme fouten, dat is zo erg niet. En dan kunnen ze je tenminste helpen met opzeggen. |
Dit lijkt me meer iets voor; Werk, geld en recht.
|
Dit is toch een koop via internet? Daar zijn toch wettelijke regels voor (mede met dank aan de consumentenbond) om die koop ongedaan te maken. Hoe en wat precies weet ik niet
|
40euro per jaar he,
en als je t niet betaald krijg je uiteindelijk ook niets,daarbij als ze geeneens een adres hebben om de factuur naar te zenden wordt het helemaal lastig natuurlijk. Wees niet zo overdreven bang voor niets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad ^
Geachte meneer/mevrouw, via deze wijze wil ik mijn aanmelding voor een abonnement van de Consumentengids Online annuleren. Met vriendelijke groet, Naam Adres Postcode + woonplaats Handtekening |
idd en klaar is kees....niet zo druk maken
|
Allemaal hartstikke bedankt!!!
Ik heb alles al geprobeerd, ik heb het aan mijn ouders verteld (ze waren niet blij), maar nu kunnen ze me wel helpen als het niet lukt. Ik heb een e-mail gestuurd en dat soort dingen, dus ik hoop dat het wel geannuleerd zal worden. Nogmaals iedereen BEDANKT voor de tips en jullie moeite!!! |
Bij een e-mail kunnen ze altijd zeggen 'te laat gelezen' en bij een aangetekende brief is dat niet/minder het geval.
Als ik jou was zou ikt och even een brief wegdoen en géén e-mail. |
Citaat:
Een aangetekende brief kost iets van 5 euro, een jaarabonnement 40 euro... Keuze is dan snel gemaakt? |
Heb je de account al geactiveerd?
Dit annuleringsrecht vervalt zodra de consument de online-toegang tot het onderdeel Consumenten Online van de website van de bond heeft geactiveerd. Dus dan heb je toch wel een probleem maar misschien zijn ze als consumentenbond coulant. |
Citaat:
|
Hoe oud ben jij?
|
Misschien kun je in de toekomst, als je iets wil weten uit de Consumentengids, beter naar een bibliotheek (evt. op je school?) gaan, waar ze vaak vele jaargangen hebben.
Dat spaart je dan weer een hoop ellende en een ongewenst lidmaatschap uit.:) |
Het probleem is helemaal opgelost!
Mijn abonnement is geannuleerd. Nogmaals, ik kan jullie niet vaak genoeg bedanken voor al jullie adviezen! Ik heb een heel goed lesje geleerd, hoor! Voortaan de Algemene voorwaarden lezen, dus. THANKS! :):):) |
Citaat:
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb mijn online toegang al geactiveerd. Ik kom nu niet meer van mijn abonnement af. En ik ben ook minderjarig, mijn ouders weten hier ook niks vanaf. Wie kan mij helpen? ik heb al gebeld naar de consumentenbond. maar die kunnen mijn abonnement niet stopzetten. omdat ik de online toegang al heb geactiveerd. |
Citaat:
En zit je nog in je termijn van 7 dagen? |
Citaat:
|
Citaat:
Bij beide opties moeten je ouders helpen. Optie 1: Je moeder neemt contact op met de consumentenbond en geeft aan dat haar zoon vijftien jaar was, zij niets van de overeenkomst wist en haar zoon geen toestemming van haar had om de overeenkomst te sluiten. Daarom vernietigt zij de overeenkomst krachtens artikel 1:234 BW. Optie 2 is iets moeilijker, maar laat geen mogelijkheid tot discussie over. Optie 1 laat de discussie open of jij oud genoeg was om weloverwogen deze koop aan te gaan. Je zou hiervoor waarschijnlijk naar de geschillencommissie moeten als de consumentenbond van mening is dat jij wel oud genoeg bent. Optie 2: Je annuleert de koop op grond van de wet koop op afstand. Op het moment dat zij dit afwijzen op grond van de online activering, wijs jij of je moeder erop dat je geen toestemming van je moeder had om dit online te activeren. Daarbij vervalt de activering van je account omdat deze geen rechtsgrond heeft op grond van art. 5 WBP. Als minderjarige mag je namelijk niet je account online activeren zonder toestemming van je ouders. |
Er is geen sprake van een koop op afstand (er is geen sprake van een roerend goed dat verkocht wordt), dus de 2de optie vervalt.
|
Citaat:
|
Diensten vallen er inderdaad ook onder, maar...
is een lidmaatschap van de Consumentenbond eigenlijk niet gewoon een abonnement op de Consumentengids? Bij het aanmelden staat namelijk: Citaat:
|
Citaat:
|
dus optie 2 kan blijven staan?
|
Citaat:
Optie 2 blijft dus bestaan. |
Ach so; inderdaad ook wel logisch :)
|
Oke het is opgezicht. hij loopt alleen nog deze maand door. en ik moet in totaal 5 euro betalen :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.