![]() |
Kan dit zonder opleiding?
Okey, ik heb een heel ingewikkeld verhaal.
Ik heb laatst weer een "vriend" van mij ontmoet van de Basisschool, en hij heeft dit verhaal verteld: Na groep 8 (2003) waren ze verhuist naar Amerika, en wegens problemen kwamen ze 8 maanden later terug naar Nederland (Wat inderdaad gebeurd is). Hij heeft sindsdien geen studie gedaan. Vorige schooljaar (2006 - 2007) moest hij naar een verplicht school (PrO volgens mij), waar hij 2 keer per week heen ging. Dit schooljaar gaat hij er (volgens mij, want ik zie m in de trein met tas) elke dag naartoe. En hij beweert dat hij volgend schooljaar MBO SPW 3 gaat doen. Nu vraag ik me eigenlijk af. Hoe in hemels naam is dat mogelijk? Of zit hij gewoon te bluffen (Want hij zat eerst ook te liegen over dat hij naar HBO ging, wat opeens veranderd is). En ALS je zo'n opleiding hebt, wat kan je dan wel niet doen na je opleiding? Ik zit hier echt mee, want als het waar is, vind ik het nergens op slaan. Mijn vriendin moest 4 jaar VMBO doen om SPW 4 te kunnen doen. En hij kan zonder opleiding naar SPW 3. :s Alvast bedankt! (y) |
Ik kan uit eigen ervaring melden dat je zonder enige vooropleiding in krap 18 maanden eenmaal per week een middagje werken een MBO diploma kunt halen. ;)
Zou me niets verbazen als er zij-instroommogelijkheden bestaan. Wie zegt overigens dat hij niet in Amerika een opleiding afrondde die hier in Nederland erkenning heeft? |
Lijkt me ook wel handig om te weten of hij idd PrO deed/doet of dat hij wat anders deed/doet dan dat. Wie weet is het (aan het eind van dit jaar) wel helemaal niet zo dat hij geen opleiding/diploma heeft. Het lijkt me niet heel onwaarschijnlijk dat hij toch vmbo-kb zou doen ofzo.
|
Citaat:
@ THanatios: Wat hij zegt kan dus best kloppen. En waarom zou jij je druk maken of wat hij wel of niet studeert? |
Vraag hem de volgende keer als je hem ziet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen?
|
Citaat:
Allerlei overbodige kul als stagelopen was toen geloof ik ook nog niet verplicht en je kon puur op de kennis een diploma behalen. |
*Foutje :D*
|
Citaat:
Zo ingewikkeld is het verhaal trouwens ook niet, hoogstens een beetje chaotisch beschreven ;) |
Bedankt voor jullie reacties. :)
In Amerika zat hij niet lang genoeg om een opleiding af te maken. PrO is Praktijkonderwijs, laagste dat er is. En waarom ik me er zo in ben gaan verdiepen. Nou, ik heb helemaal moeilijk zitten doen voor mijn TL diploma, en hij heeft niks, en kan MBO doen. Dan kon ik ook net zo goed 4 jaar vrij nemen. Wat hij deed was een verplicht school, je hebt leerplicht, dus ging hij naar een soort van leerplicht-school. Dat heeft hij mij iig wel uitgelegt. |
Je hebt toch wat geleerd in die vier jaar tijd dat je een vmbo opleiding deed? Leren doe je voor jezelf hoor :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Echter wel volledig geaccrediteerd en van hogere kwaliteit dan een reguliere MBO Informatica diploma, wat in feite weinig anders is dan een vier jaar durende cursus hoe je programma's als Word en Excel gebruikt. Overigens meer ontopic: de verplichte scholing vanuit de overheid in de VS zuigt ballen. Misschien wordt die gozer toegelaten, maar ik zou er maar vooral niet jaloers op worden. Paar jaartjes verplicht elke dag trouw zweren aan god en de vlag en volgestopt worden met feitjes als hoeveel homeruns Babe Ruth heeft geslagen is geen vervanging van echt onderwijs. |
Citaat:
Ook mogelijk is idd dat hij mbo 2 heeft gedaan/doet en volgend jaar dus mbo 3 gaat doen. Er zijn dus genoeg mogelijkheden. Vraag het hem, dan heb je het echte antwoord, dit blijft gokken. En wat AllureV zegt: Leren doe je voor je zelf. |
... en als hij eerder zei dat hij hbo ging doen, is het ook nog mogelijk dat hij gewoon weer tegen je liegt :p. Misschien doet hij dat niet omdat hij nou zo evil is, maar omdat hij zich ervoor schaamt tegenover jou dat hij geen vmbo diploma heeft.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34. |