![]() |
hallucinaties
er is gister wat gebeurd, en sindsdien vraag ik me af wanneer je een hallucinatie hebt, en of ik er een heb gehad.
het was namelijk zo, ik lag gewoon in m'n bed, het was donker, en opeens ging ik opzoek naar de wc. iemand pakte m'n hand beet om me de weg te wijzen omdat het donker was, normaal ishet licht altijd aan op de gang vandaar, en sleurde me de wc in. ik weet wel wie het was enzo, want ik kende die persoon, maar ik wil er verder niet te erg op ingaan. het kan in elk geval niet echt gebeurd zijn. ik dacht eeerst dat het een droom was. maar ik weet zeker dat het geen droom was. ik sliep namelijk ten eerste nog niet, en het was veel te echt. ik heb de hele nacht vervolgens het licht niet mee durven uit te doen uit angst. maar het was zo echt, dat ik me afvraag of ik een hallucinatie heb gehad of niet. ik ben al de hele dag op internet aan het zoeken erover, maar i weet het gewoon niet zeker. daarom is mijn vraag, hoe weet je dat je een hallucinatie hebt gehad. alvast bedankt groetjes W32Nindas |
Dat is denk ik wel een hallucinatie, maar niet zoals ik ze heb..
Ik zie/hoor alleen dingen, maar voel meestal niets.. |
Past dit trouwens niet beter op Mystiek ofzo?
|
Misschien vind je hier wat je zoekt: http://www.spreekuurthuis.nl/trefwoo...orden&expand=H
Het verschijnsel wat jij beschreef wordt volgens de informatie in de link geen hallucinatie genoemd. Afgaande op jouw beschrijving van wat er gebeurde kan het zijn dat je in een soort sluimertoestand tussen slapen en waken bent geweest en dat je daardoor de verschijning van die persoon zag en voelde. Je vertelde dat je die persoon kende. Is het misschien mogelijk dat je, voordat je naar het toilet ging, heel sterk aan die persoon dacht en dat je daardoor de verschijning van die persoon zag en voelde? |
Citaat:
maar dat zou inderdaad ook kunnen. ik hoop het maar. ik zal in ieder geval je site ff bekijken.. bedankt |
lees ook eens een keer iets over catoplexie
|
Citaat:
|
Citaat:
Ligt ook vooral aan m'n gemoedstoestand overigens. Mmm, en dat is geen hallucinatie bij mij, maar dissociatie/lichte psychose ofzo (aldus mijnen psychiater, .. bla) .. en deze post was dan weer een uiting van nutteloosheid :D |
Citaat:
cataplexie dat is het.........typefout...dat is een slaapverlamming... komt ook vaak voor als je narcolepsie hebt... wat zij heeft gehad....kan een verwant iets zijn.. |
Citaat:
|
Citaat:
Komt het vaker voor? If so, ook overdag? Als je bijvoorbeeld gewoon bij andere mensen zit ofzo. Is er een (ookal lijkt het onlogische) aanleiding voor? edit: dit is nieuwsgierigheid, geen test ofzo |
Citaat:
meestal is er niet echt een aanleiding voor...soms wel dat ik me klote voel ofzo...en ik heb een tijdje gehad dat ik soms stemmen hoorde...maar dat is al heel lang geleden... maar wat ik gister had hebbik nog nooit gehad...dat ik alles echt voelde ook enzo... |
Citaat:
|
Citaat:
klopt, maar je schrijft het ook met een c hoor :D |
Citaat:
|
Citaat:
maar op internet kom je vaak met een c tegen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |