![]() |
Mysterieuze Engelse schoonmaker houdt stadje schoon
Mysterieuze Engelse schoonmaker houdt stadje schoon
Uitgegeven: 19-7-2002 7:47 KETTERING - Het Engelse Kettering is in de ban van een mysterieuze schoonmaker die 's nachts de straten in het centrum van de stad schoonmaakt. Niemand weet wie het is, maar op videobeelden is te zien hoe de man getooid in zwarte regenjas en met bedekt gezicht zijn werk doet, vertelde een woordvoerster van Kettering donderdag. De nachtelijke schoonmaakactie op Brambleside, een van de winkelstaten, is al weken gaande. Afgelopen weekeinde liet hij op elke prullenbak een briefje achter met de tekst: Houd Brambleside schoon. De groeten, het spook. Ook zwaaide hij even naar de camera die speciaal voor hem was opgehangen, maar hij zorgde er voor dat hij onherkenbaar bleef. Een van de winkeliers is erg blij met de schoonmaakactie. "Het is een goede schoonmaker. Ik denk erover om een emmer met sop buiten te zetten zodat hij ook mijn ramen kan doen." http://nu.nl/document?n=59744 ----- Wat zou dát voor iets vaags zijn? :confused: |
:D :D (y)
Wel goed actie. maar k vind dat ze die arme man wel ff kunnen helpen. Hij heeft ook z'n nachtrust hard nodig :p |
tog een beetje argogant van die gast om hem de ramen te laten lappen :)
dan zou hij alles moeten doen van de hele centrum en die raam is de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf :) |
Whaha, droog... in die vage Engelse plaatsjes is ook altijd wat aan de hand. Je kunt van het V.K. veel zeggen, maar karakter heeft het wel :)
|
Als die vent er nou gelukkig van wordt...
Waarom moeten ze er eigenlijk alles aan doen om zijn identiteit te achterhalen? Als iedereen weet wie hij is, dan houdt 'ie misschien wel op :D |
echt een zeer strakke actie :D
|
Als kind ook zoiets gedaan...gewoon spontaan de straten op en alles opprikken en in vuilnisbakken doen...toch een paar blokken schoon...:)
Maar het is wel een goede actie van deze man. Eindelijk eens een goede actie die ook nog eens geweldloos is. |
:D (y)
|
Wie van jullie bewaard nog tijdens het lopen die verwerpelijke wegwerpmaterialen als er even geen vuilnisbak is? Ik wel, maar helaas niet iedereen. al die troep op de straat vind ik een teken van kortzichtigheid.
REIE |
Citaat:
|
Citaat:
|
Principes .. :D
|
*vind het wel een leuk initiatief*
|
Sympathiek. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
(Ben overigens pas over 3 weken terug...) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik op date: meisje gooit wat op de grond: 'vind je vast niet erg he?' ik: 'jawel', raap het op en gooi het in een vuilnisbak meisje: 'dat méén je niet' |
Citaat:
Ik doe dat dan niet. Ik raap 't niet op als andere 't op de grond gooien. Maar ik geef ze wel een preek. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit lijkt me echt een prima actie, misschien zou het zelfs mensen aan kunnen zetten hun stad zelf ook een beetje beter schoon te houden.
|
:D
als iedereen zo enthousiast is, zullen we dan maar de Club voor Nachtelijke Schoonmakers oprichten en allemaal ons eigen centrum opruimen eens in de week (je moet klein beginnen). |
Hmjah...m'n kamer is beswel een zooitje..als ie toch bezig is....
|
Loopt er daar trouwens niemand 's nachts over straat? :confused:
|
Citaat:
Maar als ik wat wegdonder, dan doe ik dat meestal in de goot .. dus op straat rondvliegen doet het niet. |
Citaat:
Niemand denkt zich wat erbij en loopt gewoon verder .. "het is toch maar een straatveger" |
Hij mag niet de ramen van een winkel schoonmaken zonder dat met de winkelier afgesproken te hebben. Want die ramen zijn eigendom vandie winkelier.
Citaat:
|
Bij PinkPop gooide ik ook alles op de grond. Maar dat is echt anders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh en over die bekertjes: dat is natuurlijk tof. Ben ik met je eens. Maar waarom worden er dan geen kartonnen bekertjes gebruikt? Heb jij de 3rde dag mensen bekertjes zien wegdragen? Nou. Ik kan je wel vertellen dat ik de 3rde dag overal een gigantische teringzooi heb gezie en ook meerdere plastic kapotgetrapte bekertjes. Allemaal niet zo nodig. Gewoon karton doen! Ookals het wat duurder is. Ik wil best wat meer betalen om die rede. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind het ook belachelijk dat er bijv op pp geen karton gebruikt word. Maar ik denk vooral dat de mentaliteit van de mensen moet veranderen. Als iedereen zn (plastic) bekertje bij zo'n "ophaler" inlevert kunnen ze allemaal hergebruikt worden en zijn er niet een heleboel mensen nodig om de gigantische rotzooi op te ruimen. Denk dat het "iedereen doet het dus gooi ik mn afval ook maar op straat" idee moet verdwijnen. |
Citaat:
Citaat:
Het wordt wel allemaal netjes opgeruimd na Pinkpop. Maar niet gescheiden. Dat kan nl. ook nog maar denk niet dat dat nu is gebeurd of dat moet achteraf gebeurd zijn maar dat lijkt me dan een vieze rotklus om te doen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik bedenk me nu dat ik kauwgoms wel geregeld op straat mik :o .
Ik zal daar eens mee stoppen. |
Wat een mafkees.
|
Citaat:
Enne, ik dacht dat kauwgom na 5 jaar wegrot. Alleen breken bacterien enkel de kauwgom af van de buitenkant, dus kauw ik 'm zo plat mogelijk opdat-ie sneller verteerd. REIE |
ja, laten we vooral lekker veel aandacht aan besteden! gaan voortaan mensen die toch 's nachts buiten in de buurt zijn ff kijken of ze hem kunnen vinden...
gaat de lol voor die vent d'r snel genoeg vanaf en stopt ie ermee... ja hoor, erg slim! :rolleyes: laat die vent lekker schoonmaken.... *heeft niet alle reacties gelezen, dus sorry als dit al gezegd is* |
Citaat:
De hippiekaugompjes zijn nu dus wel verteerd :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |