Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2002, 18:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mysterieuze Engelse schoonmaker houdt stadje schoon

Uitgegeven: 19-7-2002 7:47

KETTERING - Het Engelse Kettering is in de ban van een mysterieuze schoonmaker die 's nachts de straten in het centrum van de stad schoonmaakt. Niemand weet wie het is, maar op videobeelden is te zien hoe de man getooid in zwarte regenjas en met bedekt gezicht zijn werk doet, vertelde een woordvoerster van Kettering donderdag.

De nachtelijke schoonmaakactie op Brambleside, een van de winkelstaten, is al weken gaande. Afgelopen weekeinde liet hij op elke prullenbak een briefje achter met de tekst: Houd Brambleside schoon. De groeten, het spook. Ook zwaaide hij even naar de camera die speciaal voor hem was opgehangen, maar hij zorgde er voor dat hij onherkenbaar bleef.

Een van de winkeliers is erg blij met de schoonmaakactie. "Het is een goede schoonmaker. Ik denk erover om een emmer met sop buiten te zetten zodat hij ook mijn ramen kan doen."

http://nu.nl/document?n=59744

-----
Wat zou dát voor iets vaags zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 18:46
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline

Wel goed actie. maar k vind dat ze die arme man wel ff kunnen helpen. Hij heeft ook z'n nachtrust hard nodig
Oud 20-07-2002, 18:50
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tog een beetje argogant van die gast om hem de ramen te laten lappen

dan zou hij alles moeten doen van de hele centrum en die raam is de verantwoordelijkheid van de eigenaar zelf
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:10
McCaine
McCaine is offline
Whaha, droog... in die vage Engelse plaatsjes is ook altijd wat aan de hand. Je kunt van het V.K. veel zeggen, maar karakter heeft het wel
Oud 20-07-2002, 19:34
Verwijderd
Als die vent er nou gelukkig van wordt...
Waarom moeten ze er eigenlijk alles aan doen om zijn identiteit te achterhalen? Als iedereen weet wie hij is, dan houdt 'ie misschien wel op
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:49
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
echt een zeer strakke actie
Oud 20-07-2002, 20:08
Verwijderd
Als kind ook zoiets gedaan...gewoon spontaan de straten op en alles opprikken en in vuilnisbakken doen...toch een paar blokken schoon...

Maar het is wel een goede actie van deze man. Eindelijk eens een goede actie die ook nog eens geweldloos is.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:10
Rhinus
Rhinus is offline
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:46
REIE
REIE is offline
Wie van jullie bewaard nog tijdens het lopen die verwerpelijke wegwerpmaterialen als er even geen vuilnisbak is? Ik wel, maar helaas niet iedereen. al die troep op de straat vind ik een teken van kortzichtigheid.

REIE
Oud 20-07-2002, 21:49
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
REIE schreef:
Wie van jullie bewaard nog tijdens het lopen die verwerpelijke wegwerpmaterialen als er even geen vuilnisbak is? Ik wel, maar helaas niet iedereen. al die troep op de straat vind ik een teken van kortzichtigheid.

REIE
Haha...ik, vanaf kleins af aan aangeleerd en ik doe het nog steeds, snoeppapiertjes in je zak enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:25
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Ik wel, maar helaas niet iedereen. al die troep op de straat vind ik een teken van kortzichtigheid.
als ik iets op straai gooi doe ik dat altijd met de achterliggende gedachte dat anders de schoonmakers geen werk meer zouden hebben. En dat wil ik niet op mn geweten hebben
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:25
Verwijderd
Principes ..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:57
autodropje
autodropje is offline
*vind het wel een leuk initiatief*
Oud 21-07-2002, 00:24
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Sympathiek.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:

REIE
Ik. Ik ben zelfs in staat zoiets een uur mee te dragen als het moet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 11:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
REIE schreef:

REIE
Ik...

(Ben overigens pas over 3 weken terug...)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:02
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
REIE schreef:
Ik.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Ik.
Mie toe.
Ik op date:
meisje gooit wat op de grond: 'vind je vast niet erg he?'
ik: 'jawel', raap het op en gooi het in een vuilnisbak
meisje: 'dat méén je niet'
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:19
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Mie toe.
Ik op date:

Ik doe dat dan niet. Ik raap 't niet op als andere 't op de grond gooien. Maar ik geef ze wel een preek.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:30
Conan the Librarian
Citaat:
KontraDix schreef:

Mie toe.
Ik op date:
Eerste en laatste date?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Eerste en laatste date?
Jah.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:29
Hippielove
Hippielove is offline
Dit lijkt me echt een prima actie, misschien zou het zelfs mensen aan kunnen zetten hun stad zelf ook een beetje beter schoon te houden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:47
Joostje
Joostje is offline

als iedereen zo enthousiast is, zullen we dan maar de Club voor Nachtelijke Schoonmakers oprichten en allemaal ons eigen centrum opruimen eens in de week (je moet klein beginnen).
Oud 21-07-2002, 23:26
Undeclinable
Undeclinable is offline
Hmjah...m'n kamer is beswel een zooitje..als ie toch bezig is....
Oud 22-07-2002, 01:03
Conan the Librarian
Loopt er daar trouwens niemand 's nachts over straat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 07:55
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:
Wie van jullie bewaard nog tijdens het lopen die verwerpelijke wegwerpmaterialen als er even geen vuilnisbak is?
Soms wel, soms niet

Maar als ik wat wegdonder, dan doe ik dat meestal in de goot .. dus op straat rondvliegen doet het niet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Loopt er daar trouwens niemand 's nachts over straat?
Zou jij er wat aan doen dan?

Niemand denkt zich wat erbij en loopt gewoon verder .. "het is toch maar een straatveger"
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 08:28
dystopia
dystopia is offline
Hij mag niet de ramen van een winkel schoonmaken zonder dat met de winkelier afgesproken te hebben. Want die ramen zijn eigendom vandie winkelier.

Citaat:
REIE schreef:
Verschilt, denk ik. Een servetje is zo erg nog niet. Een blikje cola wel. En een kauwgom ook. Op een popfestival ga ik er ook niet de hele dag op letten. Maar ik ga er nu wel 'ns op letten
Oud 22-07-2002, 11:40
Rhinus
Rhinus is offline
Bij PinkPop gooide ik ook alles op de grond. Maar dat is echt anders.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Bij PinkPop gooide ik ook alles op de grond. Maar dat is echt anders.
Waarom? Omdat iedereen het doet? Ik vind het nog steeds asociaal om de resten van jouw eigendommen die je niet meer nodig hebt weg te gooien. Net zoiets als olie lozen inde Noordzee. Hoewel ik het ook vervelend vond dat de prullenbakken overvol waren. Ik had het best willen weggooien maar ja als het niet kan...
Oud 22-07-2002, 12:13
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom? Omdat iedereen het doet? Ik vind het nog steeds asociaal om de resten van jouw eigendommen die je niet meer nodig hebt weg te gooien. Net zoiets als olie lozen inde Noordzee. Hoewel ik het ook vervelend vond dat de prullenbakken overvol waren. Ik had het best willen weggooien maar ja als het niet kan...
Olie lozen in de Noordzee is net wel even iets anders. Dat is veel ernsitgere vervuiling. Bij PinkPop zijn sommige mensen heel blij als je spullen op de grond gooit. Kun kunnen ze bekertjes gaan rapen en geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Olie lozen in de Noordzee is net wel even iets anders. Dat is veel ernsitgere vervuiling. Bij PinkPop zijn sommige mensen heel blij als je spullen op de grond gooit. Kun kunnen ze bekertjes gaan rapen en geld verdienen.
I know dat dat erger is maar het is hetzelfde princiepe. Je gooit de rotzooi weg die je niet meer nodig hebt. En de mens moet maar 'ns beginnen daar mee te stoppen. Als jij zo tegen olielozen in zee bent maar je gooit wel elke dag je kauwgom en fritebakjes midden op straat vind ik dat hypocriet. Draag je zelf ook niet zo bijster bij aan een schone maatschappij, vind ik.

Oh en over die bekertjes: dat is natuurlijk tof. Ben ik met je eens. Maar waarom worden er dan geen kartonnen bekertjes gebruikt? Heb jij de 3rde dag mensen bekertjes zien wegdragen? Nou. Ik kan je wel vertellen dat ik de 3rde dag overal een gigantische teringzooi heb gezie en ook meerdere plastic kapotgetrapte bekertjes. Allemaal niet zo nodig. Gewoon karton doen! Ookals het wat duurder is. Ik wil best wat meer betalen om die rede.
Oud 22-07-2002, 17:46
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Als die vent er nou gelukkig van wordt...
Waarom moeten ze er eigenlijk alles aan doen om zijn identiteit te achterhalen? Als iedereen weet wie hij is, dan houdt 'ie misschien wel op
BEn ik mee eens en volgens mij heeft niemand er last van.

Citaat:
als ik iets op straai gooi doe ik dat altijd met de achterliggende gedachte dat anders de schoonmakers geen werk meer zouden hebben. En dat wil ik niet op mn geweten hebben
Je wilt toch niet zeggen dat je dit echt meent. Die achterliggende gedachte, want volgens mij is dat alleen maar iets om je -overigens verwerpelijke- gedrag goed te praten!
Oud 22-07-2002, 19:10
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:

Haha...ik, vanaf kleins af aan aangeleerd en ik doe het nog steeds, snoeppapiertjes in je zak enzo.
Ik ook, ik ben opgevoed
Oud 22-07-2002, 21:11
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dystopia schreef:

I know dat dat erger is maar het is hetzelfde princiepe. Je gooit de rotzooi weg die je niet meer nodig hebt. En de mens moet maar 'ns beginnen daar mee te stoppen. Als jij zo tegen olielozen in zee bent maar je gooit wel elke dag je kauwgom en fritebakjes midden op straat vind ik dat hypocriet. Draag je zelf ook niet zo bijster bij aan een schone maatschappij, vind ik.

Oh en over die bekertjes: dat is natuurlijk tof. Ben ik met je eens. Maar waarom worden er dan geen kartonnen bekertjes gebruikt? Heb jij de 3rde dag mensen bekertjes zien wegdragen? Nou. Ik kan je wel vertellen dat ik de 3rde dag overal een gigantische teringzooi heb gezie en ook meerdere plastic kapotgetrapte bekertjes. Allemaal niet zo nodig. Gewoon karton doen! Ookals het wat duurder is. Ik wil best wat meer betalen om die rede.
idd, ik probeer zo veel mogelijk mn rotzooi in een prullenbak oid te lozen, ook dingen als kauwgom die omdat ze zo klein zijn zo maar op de grond gedonderd worden.

Vind het ook belachelijk dat er bijv op pp geen karton gebruikt word. Maar ik denk vooral dat de mentaliteit van de mensen moet veranderen. Als iedereen zn (plastic) bekertje bij zo'n "ophaler" inlevert kunnen ze allemaal hergebruikt worden en zijn er niet een heleboel mensen nodig om de gigantische rotzooi op te ruimen. Denk dat het "iedereen doet het dus gooi ik mn afval ook maar op straat" idee moet verdwijnen.
Oud 22-07-2002, 21:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
autodropje schreef:

idd, ik probeer zo veel mogelijk mn rotzooi in een prullenbak oid te lozen, ook dingen als kauwgom die omdat ze zo klein zijn zo maar op de grond gedonderd worden.
Kauwgom verteerd ook heel langzaam. Ik geloof zelfs helemaal niet.

Citaat:
Vind het ook belachelijk dat er bijv op pp geen karton gebruikt word. Maar ik denk vooral dat de mentaliteit van de mensen moet veranderen. Als iedereen zn (plastic) bekertje bij zo'n "ophaler" inlevert kunnen ze allemaal hergebruikt worden en zijn er niet een heleboel mensen nodig om de gigantische rotzooi op te ruimen.
Qua bekertjes wordt er plastic gebruikt maar bijvoorbeeld qua borden weer niet. Die waren van papier. Volgens mij waren de frituurbakjes ook van karton. Bijv. je hebt in de trein ook wel 'ns van die koffiekopjes die van karton zijn gemaakt. Hebben een beschermd laagje aan de binnenkant, lijkt het. Waarom dan niet op Pinkpop? Ik denk puur omdat dat iets duurder is.

Het wordt wel allemaal netjes opgeruimd na Pinkpop. Maar niet gescheiden. Dat kan nl. ook nog maar denk niet dat dat nu is gebeurd of dat moet achteraf gebeurd zijn maar dat lijkt me dan een vieze rotklus om te doen.

Citaat:
Denk dat het "iedereen doet het dus gooi ik mn afval ook maar op straat" idee moet verdwijnen.
Idd dat meelopergedrag
Oud 22-07-2002, 22:12
Conan the Librarian
Citaat:
dystopia schreef:
Kauwgom verteerd ook heel langzaam. Ik geloof zelfs helemaal niet.
Honderd jaar ofzo toch?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Honderd jaar ofzo toch?
Kauwgom oxideert, met als gevolg dat het haast steen wordt. Het is dan ook het grootste probleem bij luchthavens en andere stations voor de schoonmaak
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 10:33
Rhinus
Rhinus is offline
Ik bedenk me nu dat ik kauwgoms wel geregeld op straat mik .
Ik zal daar eens mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 15:01
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Wat een mafkees.
Oud 23-07-2002, 15:01
REIE
REIE is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Hmjah...m'n kamer is beswel een zooitje..als ie toch bezig is....
Jouw kamer is geen publiek domein, da's enkel van jezelf. Het gaat hier dus over openbare ruimten en gebouwen.

Enne, ik dacht dat kauwgom na 5 jaar wegrot. Alleen breken bacterien enkel de kauwgom af van de buitenkant, dus kauw ik 'm zo plat mogelijk opdat-ie sneller verteerd.

REIE
Oud 23-07-2002, 15:57
Balance
Balance is offline
ja, laten we vooral lekker veel aandacht aan besteden! gaan voortaan mensen die toch 's nachts buiten in de buurt zijn ff kijken of ze hem kunnen vinden...

gaat de lol voor die vent d'r snel genoeg vanaf en stopt ie ermee... ja hoor, erg slim!
laat die vent lekker schoonmaken....

*heeft niet alle reacties gelezen, dus sorry als dit al gezegd is*
Oud 23-07-2002, 20:20
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
Het begrip ‘zwerfafval’ blijkt rekbaar en de kennis over de biologische afbreekbaarheid van verschillende soorten zwerfafval is niet groot. Kauwgom wordt zelfs als voorbeeld van biologisch afbreekbaar afval genoemd: terwijl juist kauwgom er zo’n twintig tot vijfentwintig jaar over doet om in het milieu opgenomen te worden!

bron

De hippiekaugompjes zijn nu dus wel verteerd
Reageren

Regels voor berichten