Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Afscheid van George Bush... nog meer ellende? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1639571)

hhendrikxx 28-10-2007 16:38

Afscheid van George Bush... nog meer ellende?

Brainstorm even met me mee....

Bush valt toch maar Iran aan. Iran slaat terug in Irak en tegen de golfstaten die de Amerikanen hebben geholpen. Hezbollah begint nieuwe oorlog in Libanon. Israel valt Libanon binnen.

Kosovo tegen wil van Servie onafhankelijk. Serviers in Noorden willen bij Servie blijven horen. Strijd tussen Kosovaren en Servie. Westen grijpt in. Macedonie raakt ook bij strijd betrokken.

Als vergelding erkent Putin afhankelijkheid van Zuid Ossetie en Abchazie. Georgie protesteert. Botsingen tussen beide legers aan de grens. Bush is stoer, maar durft ie even stoer te doen tegen Rusland als hij doet tegen Servie....

Irak valt verder uit elkaar. Koerden zien het niet meer zo zitten in het Iraakse staatsbestel en verklaren zich onafhankelijk. Kosovo mocht dat immers toch ook...
Turkije valt deze nieuwe staat binnen. Ook de Koerden in Iran komen in opstand.

Gezellig toch.

Wat denken julllie. Is dit wat 2008 gaat brengen....

Spoonie 28-10-2007 16:50

Hou toch eens op over Kosovo!

Verder zal 2008 een spanend jaar worden met nog meer vuurwerk en genocide dan vorig jaar. Dikke pret dus(n)

T_ID 28-10-2007 16:57

Slotje bitte, voordat we weer een heel topic vullen met 'hij mag dat niet, of dan mag die ander het wel'.

Kazet Nagorra 28-10-2007 16:57

Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26274245)
[Kosovo-filter]
Bush valt toch maar Iran aan. Iran slaat terug in Irak en tegen de golfstaten die de Amerikanen hebben geholpen. Hezbollah begint nieuwe oorlog in Libanon. Israel valt Libanon binnen.

Ik denk niet dat het Amerikaanse leger in staat is snel Iran uit te schakelen, of ze zouden zich snel moeten terugtrekken uit Irak en dat zou gezichtsverlies betekenen. Maar met de aankomende verkiezingen in de VS denk ik wel dat ze het zouden willen.
Citaat:

Irak valt verder uit elkaar. Koerden zien het niet meer zo zitten in het Iraakse staatsbestel en verklaren zich onafhankelijk.
Turkije valt deze nieuwe staat binnen. Ook de Koerden in Iran komen in opstand.[/Kosovo-filter]
Ik denk niet dat de Koerden zo dom zullen zijn in Irak een eigen staat uit te roepen. Waarom zouden ze?

Kenjirro 28-10-2007 17:26

Mijn hemel

hhendrikxx 28-10-2007 17:29

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26274344)
Ik denk niet dat het Amerikaanse leger in staat is snel Iran uit te schakelen, of ze zouden zich snel moeten terugtrekken uit Irak en dat zou gezichtsverlies betekenen. Maar met de aankomende verkiezingen in de VS denk ik wel dat ze het zouden willen.Ik denk niet dat de Koerden zo dom zullen zijn in Irak een eigen staat uit te roepen. Waarom zouden ze?

Om zich te onttrekken aan de chaos die Irak vrees ik gaat worden.

ON KOSOVO: ik noem het alleen maar omdat het katalysator kan worden voor andere conflicten. Bijvoorbeeld in de Kaukasus.

En Iran... tja,... ik vrees het ergste.... :(

Kazet Nagorra 28-10-2007 17:30

Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26274546)
Om zich te onttrekken aan de chaos die Irak vrees ik gaat worden.

Ja hoezo, waarom zouden ze alleen beter af zijn?

hhendrikxx 28-10-2007 17:33

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26274558)
Ja hoezo, waarom zouden ze alleen beter af zijn?

Ik zit liever ook niet tussen twee andere bevolkingsgroepen die elkaar proberen op te blazen!

T_ID 28-10-2007 17:35

Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26274568)
Ik zit liever ook niet tussen twee andere bevolkingsgroepen die elkaar proberen op te blazen!

Martelen met een boormachine is gangbaarder, eigenlijk. Veel interessantere manier om een religieus conflict uit te vechten denk je ook niet?

hhendrikxx 28-10-2007 17:41

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26274578)
Martelen met een boormachine is gangbaarder, eigenlijk. Veel interessantere manier om een religieus conflict uit te vechten denk je ook niet?

Nah, anyway... ik vrees dat Irak een grote chaos wordt, en dat het in drie stukken uiteenvalt. Of het wordt een soort groot Libanan. Nou, als George Bush dan nog even Iran aanvalt. En Turkije valt de Koerden aan.... Erg gezellig!

T_ID 28-10-2007 17:42

Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26274595)
Nah, anyway... ik vrees dat Irak een grote chaos wordt, en dat het in drie stukken uiteenvalt.

Vijf stukken, eerder.
Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26274595)
En Turkije valt de Koerden aan.... Erg gezellig!

Klopt. Ik wilde tickets voor de derde rang bestellen. (het publiek op de eerste rang is altijd de sigaar namelijk) Wil jij ook?

hhendrikxx 28-10-2007 17:46

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 26274603)
Vijf stukken, eerder.
Klopt. Ik wilde tickets voor de derde rang bestellen. (het publiek op de eerste rang is altijd de sigaar namelijk) Wil jij ook?

Acht, het is iig erg interessant wat er gaat gebeuren. Twee Amerikaanse vriendjes die ruzie hebben. Benieuwd!

Louis Armstrong 28-10-2007 18:03

kuttopic.

valt me mee dat je nog niet over roken bent begonnen

Eric Berger 28-10-2007 18:05

Ik vraag me alleen af waarom het topic "Afscheid van George Bush" heet. Hij gaat pas in januari 2009 weg, en dat is alleen als je aanneemt dat de verkiezingen ook werkelijk door zullen gaan.

hhendrikxx 28-10-2007 20:48

Citaat:

Eric Berger schreef: (Bericht 26274699)
Ik vraag me alleen af waarom het topic "Afscheid van George Bush" heet. Hij gaat pas in januari 2009 weg, en dat is alleen als je aanneemt dat de verkiezingen ook werkelijk door zullen gaan.

Waarom zouden die niet doorgaan dan?

@ Louis Armstrong: 1 juli 2008!

Eric Berger 29-10-2007 00:32

Citaat:

hhendrikxx schreef: (Bericht 26276088)
Waarom zouden die niet doorgaan dan?

Veel Amerikanen die ik gesproken heb (gewone, fatsoenlijke doorsnee geestelijk gezonde niet-in-conspiracies-gelovende mensen --lees je mee, T_ID?) delen het idee dat ik heb, dat niet gebaseerd is op paranoïde gedachten, maar op observaties van de afgelopen jaren, nl. dat de Cheney/Bush-regering niet van plan is hun macht, die nu bijna onbeperkt is, op te geven.

En waarom zouden ze? Ze hebben zwarte Amerikanen effectief hun stemrecht ontzegd door hen van kieslijsten te schrappen; ze hebben niets gedaan om 9/11 te voorkomen, omdat ze konden profiteren van de nasleep; ze hebben de aanslag volledig uitgebuit voor hun eigen doeleinden; ze zijn twee oorlogen begonnen puur en alleen om de belangen van hen en hun zakenrelaties te dienen; ze hebben officieren van justitie ontslagen omdat ze niet loyaal genoeg waren aan Bush en hen vervangen door hielenlikkers; ze hebben Patriot Acts ingesteld die hun ongelimiteerde macht geven om burgers te controleren; ze hebben een Military Commissions Act ingesteld die hen het recht geeft iedere wereldburger zonder proces op te sluiten en te martelen; ze hebben op ongekende schaal burgers afgeluisterd zonder dat ze daar rechterlijke toestemming voor hadden. Ze hebben nu bijna de absolute macht en nog steeds zijn er maar een twintigtal Afgevaardigden die hen willen afzetten. Laatst nog stemde de Senaat in met een voorstel van Bush om de Iraanse Revolutionaire Garde als terroristische eenheid aan te merken...

Mijn theorie, die ik deel met veel Amerikanen die ik gesproken heb, is dat er voor de verkiezingen een (al dan niet echte) terreuraanval plaats zal vinden, dat Bush martial law uitroept en de verkiezingen geschrapt zullen worden.

En als dat scenario niet doorgaat, zal de Republikeinse partij alles doen om ook de verkiezingen van 2008 te stelen en dan verwelkomen we president Guilliani in 2009.

Kazet Nagorra 29-10-2007 00:40

Citaat:

Eric Berger schreef: (Bericht 26278184)
Veel Amerikanen die ik gesproken heb (gewone, fatsoenlijke doorsnee geestelijk gezonde niet-in-conspiracies-gelovende mensen --lees je mee, T_ID?) delen het idee dat ik heb, dat niet gebaseerd is op paranoïde gedachten, maar op observaties van de afgelopen jaren, nl. dat de Cheney/Bush-regering niet van plan is hun macht, die nu bijna onbeperkt is, op te geven.

En waarom zouden ze? Ze hebben zwarte Amerikanen effectief hun stemrecht ontzegd door hen van kieslijsten te schrappen; ze hebben niets gedaan om 9/11 te voorkomen, omdat ze konden profiteren van de naslaap; ze hebben de aanslag volledig uitgebuit voor hun eigen doeleinden; ze zijn twee oorlogen begonnen puur en alleen om de belangen van hen en hun zakenrelaties te dienen; ze hebben officieren van justitie ontslagen omdat ze niet loyaal genoeg waren aan Bush en hen vervangen door hielenlikkers; ze hebben Patriot Acts ingesteld die hun ongelimiteerde macht geven om burgers te controleren; ze hebben een Military Commissions Act ingesteld die hen het recht geeft iedere wereldburger zonder proces op te sluiten en te martelen; ze hebben op ongekende schaal burgers afgeluisterd zonder dat ze daar rechterlijke toestemming voor hadden. Ze hebben nu bijna de absolute macht en nog steeds zijn er maar een twintigtal Afgevaardigden die hen willen afzetten. Laatst nog stemde de Senaat in met een voorstel van Bush om de Iraanse Revolutionaire Garde als terroristische eenheid aan te merken...

Mijn theorie, die ik deel met veel Amerikanen die ik gesproken heb, is dat er voor de verkiezingen een (al dan niet echte) terreuraanval plaats zal vinden, dat Bush martial law uitroept en de verkiezingen geschrapt zullen worden.

En als dat scenario niet doorgaat, zal de Republikeinse partij alles doen om ook de verkiezingen van 2008 te stelen en dan verwelkomen we president Guilliani in 2009.

Amerikanen gaan het heus niet pikken als de verkiezingen niet doorgaan, zó dom zijn ze nu ook weer niet.

Eric Berger 29-10-2007 00:42

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26278230)
Amerikanen gaan het heus niet pikken als de verkiezingen niet doorgaan, zó dom zijn ze nu ook weer niet.

Facisme kan overal gebeuren, ook in de VS. Het principe werkt overal hetzelfde. Als je de mensen maar bang genoeg maakt, pikken ze alles. ALLES. Dat heeft niets met wel of niet dom zijn te maken. Een tweede 9/11 en de verkiezingen zijn van de baan. En geen Democraat die daar iets van durft te zeggen.

Kazet Nagorra 29-10-2007 00:44

Citaat:

Eric Berger schreef: (Bericht 26278246)
Facisme kan overal gebeuren, ook in de VS. Het principe werkt overal hetzelfde. Als je de mensen maar bang genoeg maakt, pikken ze alles. ALLES. Dat heeft niets met wel of niet dom zijn te maken. Een tweede 9/11 en de verkiezingen zijn van de baan. En geen Democraat die daar iets van durft te zeggen.

Het is helemaal niet nodig om dan de verkiezingen te saboteren, als er een nieuwe aanslag/oorlog komt, stemt men sowieso wel op de Republikeinen.

Eric Berger 29-10-2007 00:46

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 26278257)
Het is helemaal niet nodig om dan de verkiezingen te saboteren, als er een nieuwe aanslag/oorlog komt, stemt men sowieso wel op de Republikeinen.

Ja, maar Cheney/Bush willen hun macht natuurlijk niet opgeven en hun privileges doorgeven aan Guilliani, die ze toch al te liberaal vinden. Of stel je voor de een Clinton in het Witte Huis komt. Denk je nu echt dat zij al hun verworvenheden, hun bijna ongebreidelde macht over willen dragen aan een Clinton? Clinton is zowat het Ultieme Kwaad voor hen.

Kazet Nagorra 29-10-2007 00:48

Citaat:

Eric Berger schreef: (Bericht 26278270)
Ja, maar Cheney/Bush willen hun macht natuurlijk niet opgeven en hun privileges doorgeven aan Guilliani, die ze toch al te liberaal vinden. Of stel je voor de een Clinton in het Witte Huis komt. Denk je nu echt dat zij al hun verworvenheden, hun bijna ongebreidelde macht over willen dragen aan een Clinton? Clinton is zowat het Ultieme Kwaad voor hen.

http://www.prisonplanet.com/Pictures...inton_bush.jpg
http://www.welfarestate.com/unite/bu...llary-bush.jpg

akumabito 29-10-2007 06:40

roffelkeekjes, wat een kuttopic zeg. Het hele doemscenario hangt van slecht doordachte aannames aan elkaar.. Zullen we de aluminiumhoedjes maar weer ff in de kast leggen? Leg eens stap voor stap uit waarom het doemscenaroi Uberhaupt aannemelijk lijkt..?

Joostje 29-10-2007 09:18

denk eens met me mee, NL kaapt de atoomwapens die in NL ligen opgeslagen en vuurt ze af op Tuvalu.

ohnos

T_ID 29-10-2007 10:56

Citaat:

Joostje schreef: (Bericht 26278731)
denk eens met me mee, NL kaapt de atoomwapens die in NL ligen opgeslagen en vuurt ze af op Tuvalu.

ohnos

Bagger, geen .tv internetsites maar dan omdat die servers veranderd zijn in een radioactieve parkeerplaats. :eek:

Mortification 31-10-2007 13:46

Citaat:

Joostje schreef: (Bericht 26278731)

ohnos

Inderdaad, even mee brainstormen. xD

Ieke 31-10-2007 23:08

Dit gaat gewoon nergens meer over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.