![]() |
[WI] Exponentiële verbanden {Theoretische leerweg}
Hallo pientere kinders, daar ben ik weer. Dit keer met wiskunde :o.
http://img236.imageshack.us/img236/7...kundetljo7.jpg Hoe moet ik een formule opstellen bij een exponentieel verband? :o Bijvoorbeeld, bij tabel 1 heb ik 75 × 1.2 = 90 etc. Maar hoe maak ik daar een formule van? -O- ============================================== http://img148.imageshack.us/img148/3...undetl2io2.jpg En waarom is het bij deze formule ''vreemd'' om te spreken over een exponentieel verband? :|. Ow en bij b en c heb ik staan: b: De hoogte is dan 43 cm c: De hoogte is dan 156 cm. Volgens mij heb ik ze fout als de pleuris maar ja *O* Wie me helpt krijgt een koekje ;) |
Citaat:
Citaat:
De beginhoogte is 2 meter, dat vind je door n = 0 in te vullen. De antwoorden voor 3 en 5 keer stuiteren vind je dus door n = 3 resp. n = 5 in te vullen in de formule. |
Met x m'n variabele, wtf :|. Ow, en ik vroeg of ik de antwoorden goed had, niet hoe ik ze moest berekenen :o
|
Ik probeer je op weg te helpen. Als ik gewoon de antwoorden geef heb je nog niets geleerd. Wat snap je nu precies niet?
|
Citaat:
Citaat:
|
Als de bal vaker heeft gestuiterd, komt-ie steeds minder hoog. Je antwoord is dus in elk geval fout.
|
Je hebt bij die 5 keer stuiteren een fout gemaakt; reken die nog eens na.
Voorbeeld bij 3 keer stuiteren reken je uit x = 2 * 0,63 , dus x = 0,432 meter. Nu jij met 5 keer stuiteren... |
Citaat:
============================================== Citaat:
Citaat:
|
ik denk zomaar dat dit (zie hierboven) wel een koekje waard is :D
|
Citaat:
2*0,65 En bedank allemaal! KN, mathfreak en Andijvie *stroopwafels strooit* *O* |
Het antwoord is al in meters, je kan het omrekenen naar centimeters, dan schuift de komma twee plaatsen op (je doet de uitkomst dus maal 100 ). 0,155 meter is dus 15,5 centimeter.
(Je kan het makkelijk onthouden; centi staat voor 100, denk bv. aan 1 cent, dat is 1/100 van een euro, om van meter naar centimeter te gaan doe je dus maal 100.) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |