![]() |
sony, een bekend merk maar het zuigt zwaar
afgezien van het feit dat sony marktleider en leverancier is van de huidige technische hoogstandjes is mijn ervaring dat dit merk kut is. Van mijn mindisc is de hoofdtelefoon om precies te zijn 4 keer kapot gegaan na 3 keer reparatie door garantie. Een andere hoofdtelefoon van sony is kapot gegaan. De uitgang van mijn mindisc speler voor de plug-in van de hoofdtelefoon kreeg een breuk waardoor er geen muziek meer uitkwam. Ik heb het gevoel dat hoofdtelefonen en de pluggen ervoor een slechte kant van de productie van sony zijn, dit baseer ik niet alleen op mn eigen ervaring maar ook op die van 4 klasgenoten en een vriend wiens probleem eveens hetzelfde was. Ook bij hen kreeg of de koptelefoon een kabelbreuk of de uitgang van de minidisc, walkman of discman gaf op een gegeven moment geen signaal meer, meer mensen met deze ervaring???,,,, mijn volgende minidisc (want deze laat ik geen 5e keer meer repareren) wordt in ieder geval een SHARP
|
keb een Sony NetMD..... geen problemen, werkt perfect..
Sony Rules! |
ik heb zelf geen ervaring met minidisc spelers maar ik heb een Sony discman die na 7 jaar intensief gebruik helaas is overleden.. (niet dat ik ontevreden ben, hij heeft heel wat gehad en van mobiele apparatuur hoef je niet veel te verwachten) en voor de rest hebben we hier in huis alleen maar problemen gehad met een Sony miniset waarvan de volumeregeling op gegeven moment kapot was. Sony levert wel redelijke kwaliteit voor het geld imo.. (verder 2 versterkers, 6 luidsprekers, 2 tv's, walkman en draadloze hoofdtelefoon van Sony in huis, functioneert allemaal perfect)
ookal zou ik verder geen apparatuur meer van Sony aanschaffen.. het blijft low-end |
Citaat:
Bovendien met de service is ook niks mis. Mijn beeldkanon ging een paar maanden geleden na bijna drie jaar kapot. Net binnen de garantie dus :) Sony kon mijn monitor niet maken. Heb ik toch mooi een compleet nieuwe gehad en dan ook nog eens de opvolger van de monitor die ik oorspronkelijk had :cool: -Desecrator |
Ik heb verschillende audio/bruingoed zaken gesproken die geen Sony meer leveren vanwege 't ontzettende gezeur van Sony m.b.t. garantiegevallen.
En ik heb 't dan over 3 zaken. Verschillende ook nog. Dus dan zal er wel een kern van waarheid in zitten. Ik ontwijk Sony i.i.g. na die ontdekking. |
Sony heeft overigens hele mooie produkten in hun lijn zitten. Ze bestrijken veel segmenten, van budget tot redelijk high-end. Met name de duurdere versterkers (>€500) van Sony schijnen heel behoorlijk te zijn.
|
Sony garanties heb ik geen zicht op, want die heb ik nooit gebruikt. Wel heb ik een heel scala aan apparaten thuisstaan (Md-deck, Md-discman, GSM, etc) die prima functioneren. Ik kan absoluut niet zeggen dat ik Sony een waardeloos merk is, wat 't IMHO ook niet is.
|
Ik heb hier een audiosetje thuis staan. Gewoon een huis-tuin-keuken radio (3cd wisselaar e.d., niet bijzonder dus), met daaraan echter wel flinke speakers, 2 maal 275 watt. Speakers zijn ook erg zwaar en er komt ook een stevig stuk geluid uit! Ik heb hem 2,5 jaar geleden gekocht voor 750,-, en wat dat betreft de prijs/kwaliteit verhouding vind ik zelf wel oke.
Helaas moet ik wel bij je aansluiten: mijn radio heeft een apart trekje. Eens in de lange tijd vind hij het blijkbaar grappig om van een laag volume opeens naar een naar het maximum volume te springen. Ik was bijvoorbeeld eens beneden, had de radio boven aan op volume 6, en op een gegeven moment hoorde ik hem beneden, was ie op 30 gesprongen :/ Dit is in die 2,5 jaar tijd zo'n 4 maal gebeurd. Verder nergens moeite mee met Sony voor zover ik me kan herrineren. :) |
Ik ben al jaren reuze tevreden met mn 2 minidisc decks, md walkman, versterker. Echt nog nòòit problemen gehad, en daarom blijf ik ook Sony kopen.
|
Mja ik heb geen problemen met sony, en koptelefoontjes gaan bij mij altijd stuk, maakt niet uit van welk merk, kabelbreukjes in dingen die vaak opgerold/opgevouwen worden gebeuren nou eenmaal...
|
Sony heerst, ik heb nog nooit problemen met producten van hun gehad :)
|
sony mag dan wel bekend zijn, maar vergeet niet dat het bruingoed is, de laatste jaren zijn ze wel druk bezig om ook het high end te bereiken.
Kijk het is leuk en betaalbaar, maar er kan altijd is slechts tussen zitten. Het is maar net waar je je grens stelt tussen leuk en betaalbaar of indrukwekkend en onbetaalbaar. Voor huis tuin en keuken dingen kan sony wel hoor, maar als je echt meer wilt dan moet je ook dieper in buidel tasten en niet iedereen heeft dat er voor over. |
ik heb een sony stereo, die bij naderinzien ook nog eens veel te duur was voor zo'n setje :(
maar na 2 maanden deden de casette-deck's het niet meer. na een maand of 9 deed de CD-speler ook nix meer (3 CD-wisselaar) heb de CD en casettedeck ook weinig gebruikt, hij is direct verbonden aan mijn PC. maar het is een grote miskoop geweest dat geef ik zeker toe! |
mja, wat kan je zeggen van o.a. een merk als sony ? ze maken dingen in eigen huis maar kopen ook een hoop techniek "in"
maar mijn ervaringen zijn er zeer goed mee. |
Citaat:
Ik woon in Haarlem, bij schiphol (Hoofddorp) is 1 van de hoofdkantoren met een enorme geile en hypermoderne reparatieservice die echt uitstekend is. Je laat je bon zien en het wordt gewoon gemaakt volgens de garantie bepalingen van Sony!! (en dat houd dus in dat ze niet zeiken en zeuren, volledig kosteloos) (heb pas twee probleempjes gehad, mijn nieuwe dvdspeler wat de servo door gebrand of zoiets, eff gebracht 5 dagen later klaar. netjes een brief en ophalen maar. Ander geval met de oude camera van mijn vader, 6 jaar oud, was een motortje kapot, werdt gewoon gemaakt zonder blikken of blozen) Fijne mensen daar en dus dat is mijn kant van het verhaal :D Het probleem wat Dobermann beschreef heeft trouwens wel een reden. Om als bedrijf de service te krijgen van Sony, moet je ze betalen zodat je voorrang krijgt. Dat willen veel bedrijven niet en hebben daardoor dus een eigen servicebedrijfje in de hand nemen. De cansument heeft sowiesovoorrang, dus die mogen alles lozen ... :D (blij toe, niets meer dan lof) B.T.W dat verhaal van bedrijven die moeten betalen heb ik gehoord van een medewerker van Bcc, dus zal wel onzin zijn. Maar, had wel mooi mijn minidisc voor € 200 daar gekocht i.p.v € 340 (adviesprijs sony) bij de echte dealer. Nou ik weet het dan wel ... Opsomming wat wij in huis hebben: 1x ??cm tv sony (kleintje) 1x 56cm tv sony 1x 82cm Breedbeeld 100 Hrz tv sony 1x portable minidisc 2x minidisc decks 4x cassettespelers sony (verschillende) 3x cdspelers sony (verschillende) 1x DTS 5x 110 Watt Thuisbioscoop versterker (echt wel geil dat ding) 1x dvd speler sony 1x oude video Hi8 camera 1x nieuwe sony digitale camera PS I & PS II En natuurlijk voor het normale geluid en stereoset hebben mijn ouders alles B&O en de Speakers ook allemaal, dat is echt heftig spul .... |
Ik heb een sony MD speler waar al zovaak mee mis is geweest dat ik er helemaal ziek van ben geworden, op het moment werkt het batterij opladen weer niet :mad: :mad: :mad:
|
Citaat:
En niet iedereen woont bij Haarlem in de buurt, hoor. |
Citaat:
De topicstarter had het over een overstap naar Sharp, we hebben het hier dus niet over wie het duurste systeem thuis heeft staan. |
Ik werk in een foto/videozaak en wij sturen vrij vaak dingen op naar Sony... ze zijn vrij makkelijk in reparaties en het gaat ook redelijk snel :)
|
Citaat:
en jij weet niet wat ik thuis heb staan |
Citaat:
|
Mijn pa heeft een Sony DVD speler en heeft er erg veel problemen mee. Hij is erg gevoelig, met het kleinste krasje of stukje stof stopt ie al of blijft hij haken. Na flink schoonmaken (de dvd) doet hij het weer.
Hij is al een keer gerepareerd maar die klachten zijn weer terug gekomen (of nooit weg gebleven). Ik heb ook een Sony cd-speler gehad en die was niet helemaal shockproof na 3 maanden. De phillips tv's die wij thuis hebben zijn al 13-15 jaar oud en doen het nog fijn :) |
Citaat:
(dit is heeel slecht Nederlands merk ik nu pas.....) |
Bij mij zijn er met de MD ook al echt te veel dingen mis geweest. nu op dit moment doet ie het maar hoelang zal het duren voordat ie weer kapot is????
|
Sony is alleen goed voor BEELD, ze heeft de beste beeldkwaliteit op de markt,
geluid is zwaar onder de maat en de garantie van sony is al helemaal niets....... Voor MD kun je het beste een SHARP pakken, zeer degelijk materiaal en een goede garantie. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij B&O betaal je voor het design. In de B&O CD-spelers zitten gewoon Philips loopwerken. De beeldbuizen zijn OF van Philips, OF van Sony. |
Citaat:
Nou, mijn ouders hebben, maar ja, tsja,.... het si wel mooi, maar dat vind ik van mijn turbo 6 kanaals DTS versterker van sony ook :D. Het is design en dat betaal je. Ook met andere spullen werkt het ook niet lekker samen, denk aan de AB !!! :( |
een tv van B & O heeft echt mooi beeld hoor, men betaalt tegenwoordig al lang niet meer alleen voor het design.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat om de BeOVison 3. En kijk eens naar de andere merken, die passen ook veel design toe tegenwoordig |
Sony is jappentroep en soortgelijke oosterese bedrijven slopen ook nog es op hun gemak de Europese economie. Gelukkig trekt het nu weer wat bij.
ik heb trouwens precies hetzelfde gehad met m'n MD-spelertje; uitgang niet meer optimaal, hoppa, heel het ding kun je in de prullenbak gooien. Dat was niet de eerste keer; ik had het ook bij een walkman paar jaar geleden. Geef mij maar gewoon Philips.. never nooit problemen gehad met apparaten van Philips |
Ik heb zelf een MD van Sharp, en dat ding is echt geniaal, mijn advies, stap inderdaad over op Sharp.
|
Citaat:
|
Doe gewoon Philips.Heb ik goede ervaringen mee.
|
waarom moes ik gelijk aan intel denken toen ik de topictitel las..... :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.