Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2002, 18:52
machina1985
machina1985 is offline
afgezien van het feit dat sony marktleider en leverancier is van de huidige technische hoogstandjes is mijn ervaring dat dit merk kut is. Van mijn mindisc is de hoofdtelefoon om precies te zijn 4 keer kapot gegaan na 3 keer reparatie door garantie. Een andere hoofdtelefoon van sony is kapot gegaan. De uitgang van mijn mindisc speler voor de plug-in van de hoofdtelefoon kreeg een breuk waardoor er geen muziek meer uitkwam. Ik heb het gevoel dat hoofdtelefonen en de pluggen ervoor een slechte kant van de productie van sony zijn, dit baseer ik niet alleen op mn eigen ervaring maar ook op die van 4 klasgenoten en een vriend wiens probleem eveens hetzelfde was. Ook bij hen kreeg of de koptelefoon een kabelbreuk of de uitgang van de minidisc, walkman of discman gaf op een gegeven moment geen signaal meer, meer mensen met deze ervaring???,,,, mijn volgende minidisc (want deze laat ik geen 5e keer meer repareren) wordt in ieder geval een SHARP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2002, 19:06
d0h
d0h is offline
keb een Sony NetMD..... geen problemen, werkt perfect..

Sony Rules!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:08
]{ing
]{ing is offline
ik heb zelf geen ervaring met minidisc spelers maar ik heb een Sony discman die na 7 jaar intensief gebruik helaas is overleden.. (niet dat ik ontevreden ben, hij heeft heel wat gehad en van mobiele apparatuur hoef je niet veel te verwachten) en voor de rest hebben we hier in huis alleen maar problemen gehad met een Sony miniset waarvan de volumeregeling op gegeven moment kapot was. Sony levert wel redelijke kwaliteit voor het geld imo.. (verder 2 versterkers, 6 luidsprekers, 2 tv's, walkman en draadloze hoofdtelefoon van Sony in huis, functioneert allemaal perfect)

ookal zou ik verder geen apparatuur meer van Sony aanschaffen..
het blijft low-end
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 19:30
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ookal zou ik verder geen apparatuur meer van Sony aanschaffen..
het blijft low-end
Wat lul jij nou ? Dus de Sony ES audio serie is low-end ? De top monitor van Sony is low-end ? Dan heb jij toch wel een hele rare definitie van high-end moet ik zeggen.

Bovendien met de service is ook niks mis. Mijn beeldkanon ging een paar maanden geleden na bijna drie jaar kapot. Net binnen de garantie dus Sony kon mijn monitor niet maken. Heb ik toch mooi een compleet nieuwe gehad en dan ook nog eens de opvolger van de monitor die ik oorspronkelijk had

-Desecrator
Oud 22-07-2002, 21:03
Verwijderd
Ik heb verschillende audio/bruingoed zaken gesproken die geen Sony meer leveren vanwege 't ontzettende gezeur van Sony m.b.t. garantiegevallen.

En ik heb 't dan over 3 zaken. Verschillende ook nog. Dus dan zal er wel een kern van waarheid in zitten.

Ik ontwijk Sony i.i.g. na die ontdekking.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:04
Verwijderd
Sony heeft overigens hele mooie produkten in hun lijn zitten. Ze bestrijken veel segmenten, van budget tot redelijk high-end. Met name de duurdere versterkers (>€500) van Sony schijnen heel behoorlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:37
Koen
Koen is offline
Sony garanties heb ik geen zicht op, want die heb ik nooit gebruikt. Wel heb ik een heel scala aan apparaten thuisstaan (Md-deck, Md-discman, GSM, etc) die prima functioneren. Ik kan absoluut niet zeggen dat ik Sony een waardeloos merk is, wat 't IMHO ook niet is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:47
Verwijderd
Ik heb hier een audiosetje thuis staan. Gewoon een huis-tuin-keuken radio (3cd wisselaar e.d., niet bijzonder dus), met daaraan echter wel flinke speakers, 2 maal 275 watt. Speakers zijn ook erg zwaar en er komt ook een stevig stuk geluid uit! Ik heb hem 2,5 jaar geleden gekocht voor 750,-, en wat dat betreft de prijs/kwaliteit verhouding vind ik zelf wel oke.

Helaas moet ik wel bij je aansluiten: mijn radio heeft een apart trekje. Eens in de lange tijd vind hij het blijkbaar grappig om van een laag volume opeens naar een naar het maximum volume te springen. Ik was bijvoorbeeld eens beneden, had de radio boven aan op volume 6, en op een gegeven moment hoorde ik hem beneden, was ie op 30 gesprongen :/ Dit is in die 2,5 jaar tijd zo'n 4 maal gebeurd.

Verder nergens moeite mee met Sony voor zover ik me kan herrineren.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 09:19
Cybernetic Dreams
Cybernetic Dreams is offline
Ik ben al jaren reuze tevreden met mn 2 minidisc decks, md walkman, versterker. Echt nog nòòit problemen gehad, en daarom blijf ik ook Sony kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 10:04
Paperz
Paperz is offline
Mja ik heb geen problemen met sony, en koptelefoontjes gaan bij mij altijd stuk, maakt niet uit van welk merk, kabelbreukjes in dingen die vaak opgerold/opgevouwen worden gebeuren nou eenmaal...
Oud 23-07-2002, 10:32
Verwijderd
Sony heerst, ik heb nog nooit problemen met producten van hun gehad
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:54
ratsja
ratsja is offline
sony mag dan wel bekend zijn, maar vergeet niet dat het bruingoed is, de laatste jaren zijn ze wel druk bezig om ook het high end te bereiken.
Kijk het is leuk en betaalbaar, maar er kan altijd is slechts tussen zitten.
Het is maar net waar je je grens stelt tussen leuk en betaalbaar of indrukwekkend en onbetaalbaar.
Voor huis tuin en keuken dingen kan sony wel hoor, maar als je echt meer wilt dan moet je ook dieper in buidel tasten en niet iedereen heeft dat er voor over.
Oud 23-07-2002, 15:40
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik heb een sony stereo, die bij naderinzien ook nog eens veel te duur was voor zo'n setje
maar na 2 maanden deden de casette-deck's het niet meer.
na een maand of 9 deed de CD-speler ook nix meer (3 CD-wisselaar)
heb de CD en casettedeck ook weinig gebruikt, hij is direct verbonden aan mijn PC.

maar het is een grote miskoop geweest dat geef ik zeker toe!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:09
Hippie Klootzak
Hippie Klootzak is offline
mja, wat kan je zeggen van o.a. een merk als sony ? ze maken dingen in eigen huis maar kopen ook een hoop techniek "in"

maar mijn ervaringen zijn er zeer goed mee.
Oud 23-07-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb verschillende audio/bruingoed zaken gesproken die geen Sony meer leveren vanwege 't ontzettende gezeur van Sony m.b.t. garantiegevallen.

En ik heb 't dan over 3 zaken. Verschillende ook nog. Dus dan zal er wel een kern van waarheid in zitten.

Ik ontwijk Sony i.i.g. na die ontdekking.
Ehm, garantie hoeft geen probleem te zijn hoor, zolang je het goed aanpakt. Ik koop juist alles van sony en dan bij de winkels waar het goedkoopst is en waar de garantie het minst is. Dat si goed voor de portemonne en de truuk is:

Ik woon in Haarlem, bij schiphol (Hoofddorp) is 1 van de hoofdkantoren met een enorme geile en hypermoderne reparatieservice die echt uitstekend is. Je laat je bon zien en het wordt gewoon gemaakt volgens de garantie bepalingen van Sony!! (en dat houd dus in dat ze niet zeiken en zeuren, volledig kosteloos) (heb pas twee probleempjes gehad, mijn nieuwe dvdspeler wat de servo door gebrand of zoiets, eff gebracht 5 dagen later klaar. netjes een brief en ophalen maar. Ander geval met de oude camera van mijn vader, 6 jaar oud, was een motortje kapot, werdt gewoon gemaakt zonder blikken of blozen) Fijne mensen daar en dus dat is mijn kant van het verhaal

Het probleem wat Dobermann beschreef heeft trouwens wel een reden. Om als bedrijf de service te krijgen van Sony, moet je ze betalen zodat je voorrang krijgt. Dat willen veel bedrijven niet en hebben daardoor dus een eigen servicebedrijfje in de hand nemen. De cansument heeft sowiesovoorrang, dus die mogen alles lozen ... (blij toe, niets meer dan lof)

B.T.W dat verhaal van bedrijven die moeten betalen heb ik gehoord van een medewerker van Bcc, dus zal wel onzin zijn. Maar, had wel mooi mijn minidisc voor € 200 daar gekocht i.p.v € 340 (adviesprijs sony) bij de echte dealer. Nou ik weet het dan wel ...

Opsomming wat wij in huis hebben:

1x ??cm tv sony (kleintje)
1x 56cm tv sony
1x 82cm Breedbeeld 100 Hrz tv sony

1x portable minidisc
2x minidisc decks

4x cassettespelers sony (verschillende)
3x cdspelers sony (verschillende)

1x DTS 5x 110 Watt Thuisbioscoop versterker (echt wel geil dat ding)
1x dvd speler sony

1x oude video Hi8 camera
1x nieuwe sony digitale camera

PS I & PS II

En natuurlijk voor het normale geluid en stereoset hebben mijn ouders alles B&O en de Speakers ook allemaal, dat is echt heftig spul ....

Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:40
sanderrr
sanderrr is offline
Ik heb een sony MD speler waar al zovaak mee mis is geweest dat ik er helemaal ziek van ben geworden, op het moment werkt het batterij opladen weer niet
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Ikedea schreef:

Ik woon in Haarlem, bij schiphol (Hoofddorp) is 1 van de hoofdkantoren met een enorme geile en hypermoderne reparatieservice die echt uitstekend is. Je laat je bon zien en het wordt gewoon gemaakt volgens de garantie bepalingen van Sony!! (en dat houd dus in dat ze niet zeiken en zeuren, volledig kosteloos) (heb pas twee probleempjes gehad, mijn nieuwe dvdspeler wat de servo door gebrand of zoiets, eff gebracht 5 dagen later klaar. netjes een brief en ophalen maar. Ander geval met de oude camera van mijn vader, 6 jaar oud, was een motortje kapot, werdt gewoon gemaakt zonder blikken of blozen) Fijne mensen daar en dus dat is mijn kant van het verhaal

Het probleem wat Dobermann beschreef heeft trouwens wel een reden. Om als bedrijf de service te krijgen van Sony, moet je ze betalen zodat je voorrang krijgt. Dat willen veel bedrijven niet en hebben daardoor dus een eigen servicebedrijfje in de hand nemen. De cansument heeft sowiesovoorrang, dus die mogen alles lozen ... (blij toe, niets meer dan lof)

Ik heb toch niets te maken met de 'handelswijze' van Sony t.o.v. bruingoedzaken? Kom op, ik verwacht dat de zaak waar ik mijn spullen haal netjes de garantie kan behandelen. En als mijnheer Sony daar moeilijk in is, jammer dan, maar geen Sony meer. Ik ben een redelijk goede klant in die desbetreffende winkels, en andere garantiezaken zijn altijd prima verlopen (niet alleen bij mijzelf, maar ook bij anderen). Dus ik heb geen enkele reden om aan de goodwill van die zaken te twijfelen. Als Sony een bitch wilt zijn voor die zaken hebben ze aan mij geen potentieële koper meer.

En niet iedereen woont bij Haarlem in de buurt, hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Voor huis tuin en keuken dingen kan sony wel hoor, maar als je echt meer wilt dan moet je ook dieper in buidel tasten en niet iedereen heeft dat er voor over.
Ja hoor, we weten nu wel dat je echt een dróómsysteem hebt staan.

De topicstarter had het over een overstap naar Sharp, we hebben het hier dus niet over wie het duurste systeem thuis heeft staan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:28
Verwijderd
Ik werk in een foto/videozaak en wij sturen vrij vaak dingen op naar Sony... ze zijn vrij makkelijk in reparaties en het gaat ook redelijk snel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:54
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ja hoor, we weten nu wel dat je echt een dróómsysteem hebt staan.

De topicstarter had het over een overstap naar Sharp, we hebben het hier dus niet over wie het duurste systeem thuis heeft staan.
ik heb het puur over sony en wat je wilt.
en jij weet niet wat ik thuis heb staan
Oud 23-07-2002, 18:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alex schreef:
Ik werk in een foto/videozaak en wij sturen vrij vaak dingen op naar Sony... ze zijn vrij makkelijk in reparaties en het gaat ook redelijk snel
Heb zelf een Sony digicam, en met het apparaat zelf geen enkel probleem gehad. Garantie heb ik nog niet hoeven gebruiken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:40
Dutchian
Dutchian is offline
Mijn pa heeft een Sony DVD speler en heeft er erg veel problemen mee. Hij is erg gevoelig, met het kleinste krasje of stukje stof stopt ie al of blijft hij haken. Na flink schoonmaken (de dvd) doet hij het weer.
Hij is al een keer gerepareerd maar die klachten zijn weer terug gekomen (of nooit weg gebleven).

Ik heb ook een Sony cd-speler gehad en die was niet helemaal shockproof na 3 maanden.

De phillips tv's die wij thuis hebben zijn al 13-15 jaar oud en doen het nog fijn
Oud 23-07-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Ik heb toch niets te maken met de 'handelswijze' van Sony t.o.v. bruingoedzaken? Kom op, ik verwacht dat de zaak waar ik mijn spullen haal netjes de garantie kan behandelen. En als mijnheer Sony daar moeilijk in is, jammer dan, maar geen Sony meer. Ik ben een redelijk goede klant in die desbetreffende winkels, en andere garantiezaken zijn altijd prima verlopen (niet alleen bij mijzelf, maar ook bij anderen). Dus ik heb geen enkele reden om aan de goodwill van die zaken te twijfelen. Als Sony een bitch wilt zijn voor die zaken hebben ze aan mij geen potentieële koper meer.

En niet iedereen woont bij Haarlem in de buurt, hoor.
ehm primo, de winkels doen moeilijk want die willen én goedkoop leveren én zelf niet voor de kosten opdraaien bij eventuele reparaties. Sony heeft geen zin om alles op zijn schouders te nemen omdat er ook een coulante houding van de eindverkoper van het product wordt verwacht. en duo, gelukkig woont niet iedereen in Haarlem, ik woon er zelf nog geeneens graag, Sony in de buurt is eigenlijk de enige reden waarom ik daar woon maarre, I get your point, do you get mine ??

(dit is heeel slecht Nederlands merk ik nu pas.....)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 06:48
machina1985
machina1985 is offline
Bij mij zijn er met de MD ook al echt te veel dingen mis geweest. nu op dit moment doet ie het maar hoelang zal het duren voordat ie weer kapot is????
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:35
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Sony is alleen goed voor BEELD, ze heeft de beste beeldkwaliteit op de markt,
geluid is zwaar onder de maat en de garantie van sony is al helemaal niets.......
Voor MD kun je het beste een SHARP pakken, zeer degelijk materiaal en een goede garantie.
Oud 24-07-2002, 10:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
Yeah right. Er zijn genoeg andere merken die ook prima beeld-apparatuur maken hoor...

Citaat:

geluid is zwaar onder de maat en de garantie van sony is al helemaal niets.......
Geluid is onder de maat? Kom nou man, Sony maakt een heleboel zeer degelijke audio-apparatuur. Ik zeg niet dat Sony daarin de beste is, maar onder de maat is 't niet.

Citaat:

Voor MD kun je het beste een SHARP pakken, zeer degelijk materiaal en een goede garantie.
Ik ben anders 2 jaar na aanschaf van mijn MZ R70 nog steeds uiterst te spreken over dit apparaat. Sony is qua Md-discmans wel een tikkie duurder dan Sharp maar loopt in mijn ogen ook wel een stapje voor.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:47
Verwijderd
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
Dat is allemaal grote onzin. Sorry hoor, maar ik heb meerdere versterkers van Sony gehoord --van goedkoop tot wat duurder en duur-- en ze klonken geen van allen slecht. Ook niet de goedkope.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
dv camera's en digitale camera's is goed te noemen, maar op het gebied van tv's ben ik het niet met je eens, B & O is kwalitatief echt beter hoor.
Oud 24-07-2002, 12:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ratsja schreef:

dv camera's en digitale camera's is goed te noemen, maar op het gebied van tv's ben ik het niet met je eens, B & O is kwalitatief echt beter hoor.
LOL!

Bij B&O betaal je voor het design. In de B&O CD-spelers zitten gewoon Philips loopwerken. De beeldbuizen zijn OF van Philips, OF van Sony.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

LOL!

Bij B&O betaal je voor het design. In de B&O CD-spelers zitten gewoon Philips loopwerken. De beeldbuizen zijn OF van Philips, OF van Sony.
ehm, is pas de laatste jaren zo, vandaar dat het ookw at goedkoper is geworden. vroeger was het echt B&O.

Nou, mijn ouders hebben, maar ja, tsja,.... het si wel mooi, maar dat vind ik van mijn turbo 6 kanaals DTS versterker van sony ook . Het is design en dat betaal je. Ook met andere spullen werkt het ook niet lekker samen, denk aan de AB !!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:05
ratsja
ratsja is offline
een tv van B & O heeft echt mooi beeld hoor, men betaalt tegenwoordig al lang niet meer alleen voor het design.
Oud 24-07-2002, 17:54
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
ratsja schreef:
een tv van B & O heeft echt mooi beeld hoor, men betaalt tegenwoordig al lang niet meer alleen voor het design.
ohoh beetje uitlokken heh!
Oud 24-07-2002, 18:32
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MaakUt schreef:

ohoh beetje uitlokken heh!
Ik nee absoluut niet hoor, mijn volgende tv (koop ik volgend jaar) word echt een B & O, ik heb hem nu twee keer gezien en goed bekeken en heeft gewoon zeer mooi beeld.

Het gaat om de BeOVison 3.

En kijk eens naar de andere merken, die passen ook veel design toe tegenwoordig
Oud 25-07-2002, 23:32
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Sony is jappentroep en soortgelijke oosterese bedrijven slopen ook nog es op hun gemak de Europese economie. Gelukkig trekt het nu weer wat bij.

ik heb trouwens precies hetzelfde gehad met m'n MD-spelertje; uitgang niet meer optimaal, hoppa, heel het ding kun je in de prullenbak gooien. Dat was niet de eerste keer; ik had het ook bij een walkman paar jaar geleden.
Geef mij maar gewoon Philips.. never nooit problemen gehad met apparaten van Philips
Oud 29-07-2002, 04:15
p-chez
p-chez is offline
Ik heb zelf een MD van Sharp, en dat ding is echt geniaal, mijn advies, stap inderdaad over op Sharp.
Oud 29-07-2002, 10:31
Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Ik heb zelf een MD van Sharp, en dat ding is echt geniaal, mijn advies, stap inderdaad over op Sharp.
Ooit uberhaupt een Sony gebruikt? Sharp maakt geen verkeerde Md spelers, daar niet van. Maar die van Sony zijn kwalitatief toch superieur aan die van Sharp, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:27
langejongen
langejongen is offline
Doe gewoon Philips.Heb ik goede ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 20:21
bam
bam is offline
waarom moes ik gelijk aan intel denken toen ik de topictitel las.....
Reageren

Regels voor berichten