![]() |
verkering?
Ik ken het meisje nu eigenlijk sinds oud & nieuw. Heb haar 2 jaar geleden ook al eens ontmoet maar toen zagen we elkaar niet zeg maar.
Ja ik zag haar wel, maar ik dacht dat zij mij niet zag. Is ook niet belangrijk... Twee weken kennen we elkaar nu dus. Nog niet helemaal van binnen en buiten maar dat kan ook niet in 2 week, daar heb je tijd voor nodig. We zien elkaar aardig vaak, en hebben al veel gepraat enzo. We vinden elkaar allebei erg leuk en ik wil wel verkering met haar, en zij ook met mij. Nou das duidelijk, maar is dat niet te snel? Na 2 week al verkering hebben? Kan het ook fout gaan als je te snel verkering neemt? Mijn ervaring is namelijk dat ik een tijdje met een meisje ging, 1 á 2 maand en dan pas verkering hebben. Ben benieuwd naar jullie reacties want ik ben gewoon smoorverliefd op haar :bloos: |
Heb je ook al vaak met haar gedate in die 2 weken?
|
Ik ben een zondag bij haar thuis geweest, ouders en broertjes ontmoet etc.
Naar de bios geweest en gegeten. Uit eten geweest, en toen heeft ze gelijk wat vrienden van mij ontmoet. Gedanst etc. met oud & nieuw :o. |
Ik kende mijn huidige vriend 3 dagen. We hebben nu 16 maand.
|
ok das duidelijk, al één praktijkvoorbeeld :o
|
Wtf, je vindt 2 weken te vroeg om aan verkering te beginnen, maar jullie hebben wel al familie en vrienden van elkaar ontmoet? :D Meestal komt dat in een wel aardig wat later stadium. Nouja, tenzij de situatie zich toevallig zo voordeed ofzo. Maar goed, vind het een beetje een vreemde volgorde.
Sowieso, als jullie beide verkering met elkaar willen (wat ik trouwens een rare benaming vind voor een liefdesrelatie bij mensen op jouw leeftijd. Noem het dan gewoon een relatie tussen elkaar en geen 'verkering' Dat is zo... basisschoolachtig), waarom dan wachten omdat dat te snel zou zijn? Te snel voor wat? Blijkbaar zijn jullie er allebei al uit dat jullie een relatie willen met elkaar, waarom dan nog langer uistellen en eerst nog meer daten? Kijk, zou één van beiden nog twijfelen, dan kun je het nog even uistellen, maar dat is nu niet het geval. Ook als je een relatie hebt met elkaar, leer je nog heel veel van elkaar kennen hoor, dat is niet iets dat strikt toebehoord aan het daten ;) En zo te lezen hebben jullie in die 2 weken ook al aardig wat ondernomen. Mijn vriend en ik hebben 1 dag samen gehad waarna we wisten dat we met elkaar verder wilden en dat is nu al ruim 3,5 jaar geleden. |
Mijn vriend en ik kenden elkaar anderhalf uur :p twee weken is echt niet kort
|
Anderhalf uur wat een grap.
|
Hmm, de eerste keer dat ik m'n vriend zag wist ik eigenlijk al dat 't raak was, en de dagen daarop bevestigden dat alleen maar. We zagen elkaar 3x in de week, gewoon om elkaar te zien, op vooral onmogelijke tijden. Toen 'n paar dagen later werd hij inderdaad vriendjelief. en hadden we "iets". Dat zal hooguit een week geduurd hebben ofzo het "tot stand komen van een relatie" of "verkering krijgen" of hoe jij 't ook wil noemen.
|
Ik dacht dat je altijd meteen in een relatie rolde. Dat de twee weken die jullie nu al bij elkaar zijn eigenlijk precies in een relatie passen :)
Je leert iemand kennen, je vindt elkaar leuk, je krijgt een relatie, en dan begint het leren kennen pas echt. Als het niet klikt is de relatie ook zo weer uit (paar weken/maanden). |
Okeu bedankt mensen. Nou nog even een goed moment bedenken waarop ik haar vraag om mijn vriendin te worden :o. Ik vind dat dat wel moet hoor.
|
Op je 19e niet meer.
|
Omdat?
Hoe wil je dat dan gaan doen? |
Omdat dat een beetje basisschool achtig overkomt. Je rolt er gewoon in, daten, zoenen, vaak samen zijn, etc. en dan op een gegeven moment noem je dat een relatie.
|
oke maar ik ken toch genoeg mensen die hun vriendin hebben 'gevraagd'. als bevestiging zegmaar.
|
Citaat:
Verkering vragen is weer een ander verhaal natuurlijk, daar ben je op je vijftiende al te oud voor. Behalve als het grappig is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij precies hetzelfde hahaha.. alleen dan lieve lieve lieve jantine;) |
Mijn ex had ik maar 3 keer gezien voordat we verkering kregen. We zijn toch bijna 2 jaar samen geweest...
En ik heb nooit de vraag gesteld (aan mijn ex of aan mijn huidige vriend) of we een relatie hadden of niet. Daar gingen we beide steeds van uit nadat we gezoend hadden... |
Citaat:
je kan het beter iets anders verwoorden, als in hoe zit het met ons, vind je dat we wat hebben, wat verwacht je van het daten? een relatie, oke mooi, zoeits. |
Ja, maar met mijn ex en mijn huidige vriend was het wel duidelijk dat we beiden verliefd op elkaar waren en dat we een serieuze relatie wilden. Zoiets voel je toch aan...?
|
Ik zou er nooit zomaar van uitgaan dat ik een relatie heb met iemand, wat er tot dan toe ook is gebeurt. Heb heb dat "oke, hoe zit het nou tussen ons, zijn we nou vriendje vriendinnetje of hoe je het ook wil noemen" moment wel even nodig eer ik iemand mijn vriend noem. Ik zou het ontzettend genant vinden wanneer ik zou zeggen van wel en hij van niet, of omgekeerd.
|
Mijn ex kende ik nauwelijks voordat we voor het eerst zoenden en gelijk aan een relatie begonnen, toch heeft dat ongeveer drie jaar geduurd.
M'n huidige lover is nog heel pril enzo maar hem kende ik ook niet maar het voelt allemaal goed nu. Dat is toch het belangrijkst? |
Bij mij werd het pas een relatie na 8 maanden klooien.
|
19M
|
zo iets voel je idd aan, je rolt erin, noemt het geen verkering en 2 weken is lang genoeg (maar ik val in herhaling).
|
Waarom zou je het geen verkering noemen? Dat is toch wat het is? Om het anders te gaan noemen omdat je het anders kinderachtig vind klinken vind ik stom. Dat kinderen er in groep 4 al verkering aan elkaar vragen is niet omdat dat iets is dat bij die leeftijd hoort maar omdat ze niet is bijgebracht wat het werkelijk inhoud. Ik vind het juist mooi als iemand zoiets vraagt want daar heb je wel lef voor nodig natuurlijk. Ik zou in ieder geval wel om duidelijkheid vragen want ervanuit gaan dat je iets hebt omdat je met elkaar aan het klooien bent is niet slim. Misschien vind de ander het wel fijn om te klooien zonder vast te zitten aan iemand. Of 2 weken lang genoeg is merk je vanzelf wel. Ikzelf zou er na zo'n korte periode niet aan beginnen simpelweg omdat je dan niet weet waar je aan begint omdat je iemand in 2 weken tijd onmogelijk kunt kennen. Maar uiteindelijk is iedereen anders. En iedereen doet de dingen op z'n eigen manier. Als je het gevoel hebt dat het tijd is voor verkering ga er dan voor.
|
Citaat:
|
Als je verkering stom vind klinken maar je wilt het toch vragen, kun je toch vragen of ze je vriendin wilt zijn? o.O Deed mijn vriend ook in de stromende regen XD toen we elkaar net 3 weken kenden trouwens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
^
zoiets zat ik ook aan te denken... komt deze week wel denk ik, donderdag even wat leuks doen, dus dan komt dr dan vast wel een goed moment! hoeveel verschil zit er trouwens tussen jullie? Bij ons dikke 3 jaar, maar dat boeit niet vind ik. |
10. Dus niet druk maken over die 3 jaartjes :p.
|
wat?
jy bent 18 en hij/zij is 10? of jy bent 18 en hij/zij is 28. dat lijkt me logischer maar je weet maar nooit he... haar moeder heeft wel tegen dr gezegd dat we rustig aan moeten doen, heeft haar moeder ook wel gelijk in maar we voelen allebei hetzelfde voor elkaar, dus we bepalen ons eigen tempo wel.. waarom vertel ik dit :o |
heb een beetje moeite met het zinnetje ' verkering vragen' ?
|
ja ik ook vandaar mijn vraag.
ik weet ook wel dat ik niet naast haar ga zitten en vragen 'wil je verkering met mij?'. maar ik heb hier al wel aardig wat tips gekregen. over hoe het zit en of ze mn vriendin wil zijn bijvoorbeeld. |
het is toch gewoon een kwestie van daten en chillen en dan groeit jullie verstandshouding vanzelf?!? Op een gegeven moment komt er vanzelf een serieus gesprek over wat jij en zij willen en wanneer jullie hetzelfde willen (het hebben van een relatie) is het officieel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan zie ik het dan meer als bevestiging. We weten van elkaar wat we voor elkaar voelen. En dan te bevestigen dat ik haar vriend ben en zij mijn vriendin. Dus een vraag stellen waar je het antwoord wel op weet. Maar toch zou ik dat wel prettig vinden
|
En, heb je je bevestiging ondertussen? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Congratz*O* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |