Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 19:57
Verwijderd
Ik ken het meisje nu eigenlijk sinds oud & nieuw. Heb haar 2 jaar geleden ook al eens ontmoet maar toen zagen we elkaar niet zeg maar.
Ja ik zag haar wel, maar ik dacht dat zij mij niet zag. Is ook niet belangrijk...
Twee weken kennen we elkaar nu dus. Nog niet helemaal van binnen en buiten maar dat kan ook niet in 2 week, daar heb je tijd voor nodig.
We zien elkaar aardig vaak, en hebben al veel gepraat enzo.
We vinden elkaar allebei erg leuk en ik wil wel verkering met haar, en zij ook met mij. Nou das duidelijk, maar is dat niet te snel? Na 2 week al verkering hebben?
Kan het ook fout gaan als je te snel verkering neemt?
Mijn ervaring is namelijk dat ik een tijdje met een meisje ging, 1 á 2 maand en dan pas verkering hebben.
Ben benieuwd naar jullie reacties want ik ben gewoon smoorverliefd op haar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2008, 20:01
Twistingg
Twistingg is offline
Heb je ook al vaak met haar gedate in die 2 weken?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:02
Verwijderd
Ik ben een zondag bij haar thuis geweest, ouders en broertjes ontmoet etc.

Naar de bios geweest en gegeten.

Uit eten geweest, en toen heeft ze gelijk wat vrienden van mij ontmoet.

Gedanst etc. met oud & nieuw .
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:11
Neko*
Neko* is offline
Ik kende mijn huidige vriend 3 dagen. We hebben nu 16 maand.
Oud 14-01-2008, 20:12
Verwijderd
ok das duidelijk, al één praktijkvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wtf, je vindt 2 weken te vroeg om aan verkering te beginnen, maar jullie hebben wel al familie en vrienden van elkaar ontmoet? Meestal komt dat in een wel aardig wat later stadium. Nouja, tenzij de situatie zich toevallig zo voordeed ofzo. Maar goed, vind het een beetje een vreemde volgorde.

Sowieso, als jullie beide verkering met elkaar willen (wat ik trouwens een rare benaming vind voor een liefdesrelatie bij mensen op jouw leeftijd. Noem het dan gewoon een relatie tussen elkaar en geen 'verkering' Dat is zo... basisschoolachtig), waarom dan wachten omdat dat te snel zou zijn? Te snel voor wat? Blijkbaar zijn jullie er allebei al uit dat jullie een relatie willen met elkaar, waarom dan nog langer uistellen en eerst nog meer daten? Kijk, zou één van beiden nog twijfelen, dan kun je het nog even uistellen, maar dat is nu niet het geval. Ook als je een relatie hebt met elkaar, leer je nog heel veel van elkaar kennen hoor, dat is niet iets dat strikt toebehoord aan het daten

En zo te lezen hebben jullie in die 2 weken ook al aardig wat ondernomen. Mijn vriend en ik hebben 1 dag samen gehad waarna we wisten dat we met elkaar verder wilden en dat is nu al ruim 3,5 jaar geleden.
Oud 14-01-2008, 23:04
Fosca
Fosca is offline
Mijn vriend en ik kenden elkaar anderhalf uur twee weken is echt niet kort
Oud 14-01-2008, 23:29
Twistingg
Twistingg is offline
Anderhalf uur wat een grap.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 08:51
Verwijderd
Hmm, de eerste keer dat ik m'n vriend zag wist ik eigenlijk al dat 't raak was, en de dagen daarop bevestigden dat alleen maar. We zagen elkaar 3x in de week, gewoon om elkaar te zien, op vooral onmogelijke tijden. Toen 'n paar dagen later werd hij inderdaad vriendjelief. en hadden we "iets". Dat zal hooguit een week geduurd hebben ofzo het "tot stand komen van een relatie" of "verkering krijgen" of hoe jij 't ook wil noemen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 10:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik dacht dat je altijd meteen in een relatie rolde. Dat de twee weken die jullie nu al bij elkaar zijn eigenlijk precies in een relatie passen
Je leert iemand kennen, je vindt elkaar leuk, je krijgt een relatie, en dan begint het leren kennen pas echt. Als het niet klikt is de relatie ook zo weer uit (paar weken/maanden).
Oud 15-01-2008, 17:09
Verwijderd
Okeu bedankt mensen. Nou nog even een goed moment bedenken waarop ik haar vraag om mijn vriendin te worden . Ik vind dat dat wel moet hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 17:23
Verwijderd
Op je 19e niet meer.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:35
Verwijderd
Omdat?
Hoe wil je dat dan gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:38
Verwijderd
Omdat dat een beetje basisschool achtig overkomt. Je rolt er gewoon in, daten, zoenen, vaak samen zijn, etc. en dan op een gegeven moment noem je dat een relatie.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:39
Verwijderd
oke maar ik ken toch genoeg mensen die hun vriendin hebben 'gevraagd'. als bevestiging zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 21:50
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Omdat dat een beetje basisschool achtig overkomt. Je rolt er gewoon in, daten, zoenen, vaak samen zijn, etc. en dan op een gegeven moment noem je dat een relatie.
Nou dat vind ik een beetje onzin. Je moet toch weten hoe het precies zit? Ik ken genoeg mensen die iemand leerden kennen, daten, zoenen, seks en de hele mikmak, en toen het erop aan kwam hoe het nou zat tussen hun hadden ze dus geen relatie.

Verkering vragen is weer een ander verhaal natuurlijk, daar ben je op je vijftiende al te oud voor. Behalve als het grappig is.
Oud 16-01-2008, 06:46
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Behalve als het grappig is.
Offtopic: mijn vriend en ik zijn ook zo'n beetje de relatie 'ingerold', en laatst ging hij opeens op z'n knieën voor mij zitten. Zegt ie: "lieve lieve líeve Neko*, wil je alsjeblieft verkering met mij?" Hij trok er ook zo'n heerlijk serieus gezicht bij, ik lag heelmaal in een deuk.
Oud 16-01-2008, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Nou dat vind ik een beetje onzin. Je moet toch weten hoe het precies zit? Ik ken genoeg mensen die iemand leerden kennen, daten, zoenen, seks en de hele mikmak, en toen het erop aan kwam hoe het nou zat tussen hun hadden ze dus geen relatie.

Verkering vragen is weer een ander verhaal natuurlijk, daar ben je op je vijftiende al te oud voor. Behalve als het grappig is.
Ja, maar dat is meer bevestiging vragen als in 'hoe zit het nu'. Ik had het over de vraag 'wil je mijn vriendin worden/wil je verkering'.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:07
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Offtopic: mijn vriend en ik zijn ook zo'n beetje de relatie 'ingerold', en laatst ging hij opeens op z'n knieën voor mij zitten. Zegt ie: "lieve lieve líeve Neko*, wil je alsjeblieft verkering met mij?" Hij trok er ook zo'n heerlijk serieus gezicht bij, ik lag heelmaal in een deuk.

Bij mij precies hetzelfde hahaha.. alleen dan lieve lieve lieve jantine
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 10:33
vosje16
vosje16 is offline
Mijn ex had ik maar 3 keer gezien voordat we verkering kregen. We zijn toch bijna 2 jaar samen geweest...

En ik heb nooit de vraag gesteld (aan mijn ex of aan mijn huidige vriend) of we een relatie hadden of niet. Daar gingen we beide steeds van uit nadat we gezoend hadden...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 18:43
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
En ik heb nooit de vraag gesteld (aan mijn ex of aan mijn huidige vriend) of we een relatie hadden of niet. Daar gingen we beide steeds van uit nadat we gezoend hadden...
dan had ik nu bizar veel relaties tegelijk lopen

je kan het beter iets anders verwoorden, als in hoe zit het met ons, vind je dat we wat hebben, wat verwacht je van het daten? een relatie, oke mooi, zoeits.
Oud 16-01-2008, 19:05
vosje16
vosje16 is offline
Ja, maar met mijn ex en mijn huidige vriend was het wel duidelijk dat we beiden verliefd op elkaar waren en dat we een serieuze relatie wilden. Zoiets voel je toch aan...?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 21:16
metallica
metallica is offline
Ik zou er nooit zomaar van uitgaan dat ik een relatie heb met iemand, wat er tot dan toe ook is gebeurt. Heb heb dat "oke, hoe zit het nou tussen ons, zijn we nou vriendje vriendinnetje of hoe je het ook wil noemen" moment wel even nodig eer ik iemand mijn vriend noem. Ik zou het ontzettend genant vinden wanneer ik zou zeggen van wel en hij van niet, of omgekeerd.
Oud 17-01-2008, 14:23
Verwijderd
Mijn ex kende ik nauwelijks voordat we voor het eerst zoenden en gelijk aan een relatie begonnen, toch heeft dat ongeveer drie jaar geduurd.
M'n huidige lover is nog heel pril enzo maar hem kende ik ook niet maar het voelt allemaal goed nu. Dat is toch het belangrijkst?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:16
Magican
Magican is offline
Bij mij werd het pas een relatie na 8 maanden klooien.
Oud 17-01-2008, 15:21
Armoed
Armoed is offline
19M
Oud 17-01-2008, 16:53
remy476
remy476 is offline
zo iets voel je idd aan, je rolt erin, noemt het geen verkering en 2 weken is lang genoeg (maar ik val in herhaling).
Oud 17-01-2008, 17:06
Volk
Volk is offline
Waarom zou je het geen verkering noemen? Dat is toch wat het is? Om het anders te gaan noemen omdat je het anders kinderachtig vind klinken vind ik stom. Dat kinderen er in groep 4 al verkering aan elkaar vragen is niet omdat dat iets is dat bij die leeftijd hoort maar omdat ze niet is bijgebracht wat het werkelijk inhoud. Ik vind het juist mooi als iemand zoiets vraagt want daar heb je wel lef voor nodig natuurlijk. Ik zou in ieder geval wel om duidelijkheid vragen want ervanuit gaan dat je iets hebt omdat je met elkaar aan het klooien bent is niet slim. Misschien vind de ander het wel fijn om te klooien zonder vast te zitten aan iemand. Of 2 weken lang genoeg is merk je vanzelf wel. Ikzelf zou er na zo'n korte periode niet aan beginnen simpelweg omdat je dan niet weet waar je aan begint omdat je iemand in 2 weken tijd onmogelijk kunt kennen. Maar uiteindelijk is iedereen anders. En iedereen doet de dingen op z'n eigen manier. Als je het gevoel hebt dat het tijd is voor verkering ga er dan voor.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:30
MaStar
MaStar is offline
Citaat:
Als je het gevoel hebt dat het tijd is voor verkering ga er dan voor.
en de vraag is dan: HOE vragen oid?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:25
Natalie_Dolphin
Natalie_Dolphin is offline
Als je verkering stom vind klinken maar je wilt het toch vragen, kun je toch vragen of ze je vriendin wilt zijn? o.O Deed mijn vriend ook in de stromende regen XD toen we elkaar net 3 weken kenden trouwens
Oud 19-01-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
(wat ik trouwens een rare benaming vind voor een liefdesrelatie bij mensen op jouw leeftijd. Noem het dan gewoon een relatie tussen elkaar en geen 'verkering' Dat is zo... basisschoolachtig)
Ik heb nu ook sinds kort een vriendje, maar of het nou echt een relatie is..? Ik weet nu al dat het niet langer dan vijf maanden gaat duren omdat ik op het moment in het buitenland woon maar dan weer terug ga naar Nederland. Het is echt superleuk allemaal en ik ben helemaal verliefd, maar het is niet alsof ik (denk dat ik) een jarenlange relatie tegemoetga. Dan is verkering toch ook gewoon een prima woord?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 00:35
Twistingg
Twistingg is offline
Citaat:
en de vraag is dan: HOE vragen oid?
Romantische zoen, en daarna vragen of ze (officeel) je vriendinnetje wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:47
Verwijderd
^
zoiets zat ik ook aan te denken... komt deze week wel denk ik, donderdag even wat leuks doen, dus dan komt dr dan vast wel een goed moment!
hoeveel verschil zit er trouwens tussen jullie? Bij ons dikke 3 jaar, maar dat boeit niet vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:49
Verwijderd
10. Dus niet druk maken over die 3 jaartjes .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:52
Verwijderd
wat?
jy bent 18 en hij/zij is 10?
of jy bent 18 en hij/zij is 28. dat lijkt me logischer maar je weet maar nooit he...

haar moeder heeft wel tegen dr gezegd dat we rustig aan moeten doen, heeft haar moeder ook wel gelijk in maar we voelen allebei hetzelfde voor elkaar, dus we bepalen ons eigen tempo wel..

waarom vertel ik dit
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:53
Verwijderd
heb een beetje moeite met het zinnetje ' verkering vragen' ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:56
Verwijderd
ja ik ook vandaar mijn vraag.

ik weet ook wel dat ik niet naast haar ga zitten en vragen 'wil je verkering met mij?'. maar ik heb hier al wel aardig wat tips gekregen. over hoe het zit en of ze mn vriendin wil zijn bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:03
Verwijderd
het is toch gewoon een kwestie van daten en chillen en dan groeit jullie verstandshouding vanzelf?!? Op een gegeven moment komt er vanzelf een serieus gesprek over wat jij en zij willen en wanneer jullie hetzelfde willen (het hebben van een relatie) is het officieel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
wat?
jy bent 18 en hij/zij is 10?
of jy bent 18 en hij/zij is 28. dat lijkt me logischer maar je weet maar nooit he...
Je vraag was hoeveel verschil, dus 10 jaar verschil. En hij is 29 .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
het is toch gewoon een kwestie van daten en chillen en dan groeit jullie verstandshouding vanzelf?!? Op een gegeven moment komt er vanzelf een serieus gesprek over wat jij en zij willen en wanneer jullie hetzelfde willen (het hebben van een relatie) is het officieel.
precies en dat is bij ons dus heel snel gegaan. Niet dat dat erg is, het voelt namelijk alsof we elkaar al heel lang kennen. Maar dat is niet zo, eigenlijk pas sinds 1 januari dit jaar. We hebben elkaars ouders/gezin al ontmoet en doen verder ook veel samen. En die serieuze gesprekken hebben we ook vaak gehad, op msn maar ook samen op de bank. En we denken er hetzelfde over dus dan ist duidelijk toch.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
ja ik ook vandaar mijn vraag.

ik weet ook wel dat ik niet naast haar ga zitten en vragen 'wil je verkering met mij?'. maar ik heb hier al wel aardig wat tips gekregen. over hoe het zit en of ze mn vriendin wil zijn bijvoorbeeld.
Ik zie het verschil niet echt zo tussen; "wil je verkering met me?" of "wil je m'n vriendin zijn". In je beginpost geef je aan iets met haar te willen en zij ook met jou, hoe ben je daar achter gekomen dan? via-via? Als je het immers zelf hebt gevraagd (/zij het jou zelf heeft verteld) lijkt het me vrij nutteloos nu nog eens "officieel" te gaan vragen of ze wat met je wil aangezien dat van beide kanten toch al duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 22:37
Verwijderd
Dan zie ik het dan meer als bevestiging. We weten van elkaar wat we voor elkaar voelen. En dan te bevestigen dat ik haar vriend ben en zij mijn vriendin. Dus een vraag stellen waar je het antwoord wel op weet. Maar toch zou ik dat wel prettig vinden
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 14:57
Thee Muts
Thee Muts is offline
En, heb je je bevestiging ondertussen?
Oud 04-02-2008, 11:35
Verwijderd
Citaat:
En, heb je je bevestiging ondertussen?
die heb ik ja
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 15:22