Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Waterproof mascara en gevoelige ogen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1668118)

Daantje_0705 06-02-2008 21:10

Waterproof mascara en gevoelige ogen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mascara voor gevoelige ogen. Ik gebruikte altijd de waterproof van Miss sporty van de Kruidvat maar hier kreeg ik laatst ook jeukende ogen van en volgens mij wordt die ook niet meer verkocht? Ik zag vandaag bij de Etos wel een sensitive mascara en bij de Hema hebben ze er ook wel een maar die zijn allebei niet waterproof.

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een van die twee mascara's en kan vertellen hoeveel je nog in je ogen kan wrijven zonder dat je vegen krijgt of die een tip heeft voor een andere -niet al te dure- waterproof mascara voor gevoelige ogen. Ik heb namelijk heel snel last van tranende ogen en wrijf er ook vaak in en dat gaat meestal niet zo goed met gewone mascara.

vilein 06-02-2008 22:35

The Bodyshop heeft hele goede waterproof mascaras, misschien kun je die eens proberen.

Leonoor 07-02-2008 13:27

Van wrijven in je ogen worden ze ook gevoelig ed. ;) :p

Ik heb waterproof mascara van Rimmel (geloof ik), die is wel iets duurder dan de huismerken, maar hij bevalt mij erg goed. Niet-waterproof mascara wordt zo snel een zooitje als je ook maar iets in je ogen wrijft, vind ik.

Misschien kan je beter oogdruppels proberen om ze minder gevoelig te maken? En anders wat voorzichter in je ogen wrijven? En de mascara wellicht niet helemaal bij je ooglid laten beginnen, scheelt misschien ook qua gevoeligheid? (Dat laatste doe ik zelf meestal, heb nergens last van dan.)

JanDeVries 07-02-2008 15:27

Je kunt sowieso vaak beter een 'merk' mascara kopen dan huismerk want bij make-up geldt echt dat duurder vaak beter is. Goedkope mascara laat eerder los of gaat klonteren en dan zorgt het ook sneller voor irritatie van je ogen.

Fiat 09-02-2008 11:46

Ik heb weleens gehoord over een, éen of ander spulletje wat je over gwn mascara doet waardoor het zal ik maar zeggen ook waterproof is. Weet niet waar je het kan kopen, zal het binnenkort ff aan een vriendin van mij vragen.

als dat spulletje zou kunnen kan je die sentive mascare gebruiken met daarover dat spulletje :p

Mushu 09-02-2008 23:58

Ik heb die van de hema. Gaat twee dagen goed, dan krijg ik zere ogen.
Als ik in mijn ogen wrijf krijg ik daar niet echt last van en krijg je ook niet echt vegen, is mijn ervaring.
En ik zit best vaak in mijn ogen te wrijven

Miracle 10-02-2008 07:48

Ik gebruik de sensitive van HEMA. Dat bevalt mij erg goed. Ik ben bijna nooit zwart onder de ogen, ondanks dat ik veel traan (bij wind bijv) en ook regelmatig jeuk heb in m'n ogen. Nergens last van, ik vind het een fijne mascara. :)

Arenda 10-02-2008 17:52

Citaat:

JanDeVries schreef: (Bericht 26987248)
Je kunt sowieso vaak beter een 'merk' mascara kopen dan huismerk want bij make-up geldt echt dat duurder vaak beter is.

(y)

Je kunt nu ook steeds meer shampoo's enzo krijgen die heel neutraal zijn en zonder parfums etc. dat kun je vast ook met make-up. Ik zou daar eens naar gaan kijken als ik jou was.

Starsailorr 10-02-2008 20:42

Citaat:

Fiat schreef: (Bericht 26997561)
Ik heb weleens gehoord over een, éen of ander spulletje wat je over gwn mascara doet waardoor het zal ik maar zeggen ook waterproof is. Weet niet waar je het kan kopen, zal het binnenkort ff aan een vriendin van mij vragen.

als dat spulletje zou kunnen kan je die sentive mascare gebruiken met daarover dat spulletje :p

Die is ook van de HEMA.

En zelf gebruik ik HEMA huismerk, voor gevoelige ogen. Wat ik voor ervaringen heb met duurdere (rond de 20 euro) mascara's voor gevoelige ogen is dat ik enorme klontwimpers krijg.

Daantje_0705 15-02-2008 21:16

Ik heb nu sinds een paar dagen die sensitive van de Hema maar ik krijg er echt ongelooflijke jeukogen van, echt niet fijn :( Alternatieven zijn dus heel erg welkom.

Miracle 16-02-2008 19:57

Je hebt ook doorzichtige mascara van de HEMA. Zo kun je bijv. je wimpers wel krullen, maar je wimpers worden er niet veel donkerder van.

Dit is niet wat je bedoeld, maar ik denk, ik zeg het ff. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.