Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2008, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mascara voor gevoelige ogen. Ik gebruikte altijd de waterproof van Miss sporty van de Kruidvat maar hier kreeg ik laatst ook jeukende ogen van en volgens mij wordt die ook niet meer verkocht? Ik zag vandaag bij de Etos wel een sensitive mascara en bij de Hema hebben ze er ook wel een maar die zijn allebei niet waterproof.

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een van die twee mascara's en kan vertellen hoeveel je nog in je ogen kan wrijven zonder dat je vegen krijgt of die een tip heeft voor een andere -niet al te dure- waterproof mascara voor gevoelige ogen. Ik heb namelijk heel snel last van tranende ogen en wrijf er ook vaak in en dat gaat meestal niet zo goed met gewone mascara.
Oud 06-02-2008, 22:35
vilein
vilein is offline
The Bodyshop heeft hele goede waterproof mascaras, misschien kun je die eens proberen.
Oud 07-02-2008, 13:27
Verwijderd
Van wrijven in je ogen worden ze ook gevoelig ed.

Ik heb waterproof mascara van Rimmel (geloof ik), die is wel iets duurder dan de huismerken, maar hij bevalt mij erg goed. Niet-waterproof mascara wordt zo snel een zooitje als je ook maar iets in je ogen wrijft, vind ik.

Misschien kan je beter oogdruppels proberen om ze minder gevoelig te maken? En anders wat voorzichter in je ogen wrijven? En de mascara wellicht niet helemaal bij je ooglid laten beginnen, scheelt misschien ook qua gevoeligheid? (Dat laatste doe ik zelf meestal, heb nergens last van dan.)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 15:27
JanDeVries
JanDeVries is offline
Je kunt sowieso vaak beter een 'merk' mascara kopen dan huismerk want bij make-up geldt echt dat duurder vaak beter is. Goedkope mascara laat eerder los of gaat klonteren en dan zorgt het ook sneller voor irritatie van je ogen.
Oud 09-02-2008, 11:46
Verwijderd
Ik heb weleens gehoord over een, éen of ander spulletje wat je over gwn mascara doet waardoor het zal ik maar zeggen ook waterproof is. Weet niet waar je het kan kopen, zal het binnenkort ff aan een vriendin van mij vragen.

als dat spulletje zou kunnen kan je die sentive mascare gebruiken met daarover dat spulletje
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 23:58
Verwijderd
Ik heb die van de hema. Gaat twee dagen goed, dan krijg ik zere ogen.
Als ik in mijn ogen wrijf krijg ik daar niet echt last van en krijg je ook niet echt vegen, is mijn ervaring.
En ik zit best vaak in mijn ogen te wrijven
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 07:48
Miracle
Miracle is offline
Ik gebruik de sensitive van HEMA. Dat bevalt mij erg goed. Ik ben bijna nooit zwart onder de ogen, ondanks dat ik veel traan (bij wind bijv) en ook regelmatig jeuk heb in m'n ogen. Nergens last van, ik vind het een fijne mascara.
Oud 10-02-2008, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Je kunt sowieso vaak beter een 'merk' mascara kopen dan huismerk want bij make-up geldt echt dat duurder vaak beter is.

Je kunt nu ook steeds meer shampoo's enzo krijgen die heel neutraal zijn en zonder parfums etc. dat kun je vast ook met make-up. Ik zou daar eens naar gaan kijken als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb weleens gehoord over een, éen of ander spulletje wat je over gwn mascara doet waardoor het zal ik maar zeggen ook waterproof is. Weet niet waar je het kan kopen, zal het binnenkort ff aan een vriendin van mij vragen.

als dat spulletje zou kunnen kan je die sentive mascare gebruiken met daarover dat spulletje
Die is ook van de HEMA.

En zelf gebruik ik HEMA huismerk, voor gevoelige ogen. Wat ik voor ervaringen heb met duurdere (rond de 20 euro) mascara's voor gevoelige ogen is dat ik enorme klontwimpers krijg.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu sinds een paar dagen die sensitive van de Hema maar ik krijg er echt ongelooflijke jeukogen van, echt niet fijn Alternatieven zijn dus heel erg welkom.
Oud 16-02-2008, 19:57
Miracle
Miracle is offline
Je hebt ook doorzichtige mascara van de HEMA. Zo kun je bijv. je wimpers wel krullen, maar je wimpers worden er niet veel donkerder van.

Dit is niet wat je bedoeld, maar ik denk, ik zeg het ff.

Regels voor berichten