Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Penis: normaal? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1670683)

steven123 17-02-2008 17:30

Penis: normaal?

hej:)
ik heb een vraag voornamelijk voor mannelijke forumers onderons maar wie weet is er een forumster die me kan helpen:p
komtie:
ik heb op m'n penis (vooral onderaan) heb ik een paar hele kleine witte, soort van puntjes zitten. Voor zover ik weet hebben die er altijd al gezeten en ik heb er nooit echt op gelet ofzo. Maar nu ik sinds zo'n 4 maanden met m'n vriendin naar bed ga worden 1-2 van die puntjes soms(eigenlijk alleen als het vaker op een avond doen) beetje rood en heel klein beetje groter. Ik heb er totaal geen last van en het is na 2 dagen weer normaal. maar ik dacht toch maar ff na vragen voor de zekerheid:D

hebben meer jongens dit, zijn deze "puntjes"(weet niet hoe ik het anders moet noemen) normaal en komt dat roder worden waarschijnlijk doordat het gewoon beetje "zware nacht" geweest is of is dit iets vreemds?

alvast bedankt!

Not for Sale 17-02-2008 19:25

Kijk eens op wikipedia bij 'parelketting'!

Labster 17-02-2008 23:03

Denk ook dat het parelketting is, maar checke kan geen kwaad he

Mephisto 17-02-2008 23:46

Edit door Kruimel: hallo, dat is niet zo prettig ineens op je scherm. Even klikken mag wat mij betreft, maar uhm...
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ae_glandis.jpg

Parelketting of pearly penile papules (ook wel P3 of corona divina genoemd) zijn kleine, kegelvormige papillen, die bij sommige mannen in meerdere of mindere mate aan de basis van de eikel voorkomen. De papillen variëren in grootte en zijn slechts zelden groter dan 1 millimeter in doorsnede. Het aantal papillen kan uiteenlopen van enkele tot meer dan honderd. Ze zijn vleeskleurig tot wit. Waarschijnlijk heeft 20 á 30% van alle mannen de papillen in meerdere, of mindere mate; uit onderzoek is gebleken dat de papillen minder vaak voorkomen bij besneden mannen ten opzichte van onbesneden mannen.

Achtergronden

Vaak wordt parelketting verward met genitale wratten; het is echter geen geslachtsziekte, maar een variant van de normale mannelijke anatomie. De papillen zijn dus niet seksueel overdraagbaar. Parelketting wordt vaak voor het eerst zichtbaar in de adolescente periode.

Behandeling

De 'diagnose' kan met een enkele blik met zekerheid worden gesteld. Behandeling is niet nodig. De papillen zouden volgens sommigen in aantal en zichtbaarheid afnemen naarmate de leeftijd vordert. Er is geen verband tussen de papillen en hygiëne.

Sociale kwestie

Veel mannen met deze variant van de normale anatomie maken zich hierover wat zorgen, en niet allemaal durven ze ermee naar de huisarts te gaan, die ze na een enkele blik gerust zou kunnen stellen. Door de verwarring met de SOA genitale wratten en door een meer algemene schaamte, zijn patiënten soms zelfs minder tot niet of nauwelijks seksueel actief. De papillen worden door sommige mannen als visueel weinig aantrekkelijk beschouwd, ten opzichte van een gladde onderkant van de eikel. Echter: de wetenschap dat een substantieel deel van alle mannen deze papillen heeft en het feit dat er geen sprake is van een SOA dragen bij aan de gemoedsrust van de patiënt.

steven123 18-02-2008 07:17

bedankt voor de serieuze reachties, de witte puntjes waar ik het over heb zitten echter niet op m'n eikel maar op "de penis zelf" zeg maar.(overigens alleen aan de onderkant)

shining 18-02-2008 10:26

aw dat plaatje :( bedenkt mn hele scherm-O-

tuttebel 18-02-2008 15:41

misschien gewoon talgkliertjes?

*blue angel* 18-02-2008 17:59

Citaat:

Mephisto schreef: (Bericht 27051413)
Edit door Kruimel: hallo, dat is niet zo prettig ineens op je scherm. Even klikken mag wat mij betreft, maar uhm...

thanks!
ik ben zooooo blij dat ik dit topic daarstraks hier thuis, en niet in de bibliotheek van de universiteit zat te lezen :D

Elmoo 18-02-2008 20:24

Citaat:

*blue angel* schreef: (Bericht 27054960)
thanks!
ik ben zooooo blij dat ik dit topic daarstraks hier thuis, en niet in de bibliotheek van de universiteit zat te lezen :D

Yeah, me too ;)
Maargoed, sterkte in ieder geval! Misschien gewoon ontstoken talgkliertjes ofzow..

Wammus 19-02-2008 11:07

Citaat:

Mephisto schreef: (Bericht 27051413)
Blah

:D

remy476 19-02-2008 15:11

dat plaatje ;d;d

Inanis 21-02-2008 17:43

Citaat:

tuttebel schreef: (Bericht 27054082)
misschien gewoon talgkliertjes?

dit

Anuz 22-02-2008 17:31

Gadverdamme

Encrypted 25-02-2008 12:25

Het zijn idd gewoon talgklieren, waar je puistjes krijgt. Zijn precies hetzelfde als de talgkliertjes op je gezicht die soms verstopt raken, en dan vormt er zich een puistje. Helemaal niks mis mee dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.