Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2008, 17:30
steven123
steven123 is offline
hej
ik heb een vraag voornamelijk voor mannelijke forumers onderons maar wie weet is er een forumster die me kan helpen
komtie:
ik heb op m'n penis (vooral onderaan) heb ik een paar hele kleine witte, soort van puntjes zitten. Voor zover ik weet hebben die er altijd al gezeten en ik heb er nooit echt op gelet ofzo. Maar nu ik sinds zo'n 4 maanden met m'n vriendin naar bed ga worden 1-2 van die puntjes soms(eigenlijk alleen als het vaker op een avond doen) beetje rood en heel klein beetje groter. Ik heb er totaal geen last van en het is na 2 dagen weer normaal. maar ik dacht toch maar ff na vragen voor de zekerheid

hebben meer jongens dit, zijn deze "puntjes"(weet niet hoe ik het anders moet noemen) normaal en komt dat roder worden waarschijnlijk doordat het gewoon beetje "zware nacht" geweest is of is dit iets vreemds?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 19:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Kijk eens op wikipedia bij 'parelketting'!
Oud 17-02-2008, 23:03
Labster
Labster is offline
Denk ook dat het parelketting is, maar checke kan geen kwaad he
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 23:46
Mephisto
Mephisto is offline
Edit door Kruimel: hallo, dat is niet zo prettig ineens op je scherm. Even klikken mag wat mij betreft, maar uhm...
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ae_glandis.jpg

Parelketting of pearly penile papules (ook wel P3 of corona divina genoemd) zijn kleine, kegelvormige papillen, die bij sommige mannen in meerdere of mindere mate aan de basis van de eikel voorkomen. De papillen variëren in grootte en zijn slechts zelden groter dan 1 millimeter in doorsnede. Het aantal papillen kan uiteenlopen van enkele tot meer dan honderd. Ze zijn vleeskleurig tot wit. Waarschijnlijk heeft 20 á 30% van alle mannen de papillen in meerdere, of mindere mate; uit onderzoek is gebleken dat de papillen minder vaak voorkomen bij besneden mannen ten opzichte van onbesneden mannen.

Achtergronden

Vaak wordt parelketting verward met genitale wratten; het is echter geen geslachtsziekte, maar een variant van de normale mannelijke anatomie. De papillen zijn dus niet seksueel overdraagbaar. Parelketting wordt vaak voor het eerst zichtbaar in de adolescente periode.

Behandeling

De 'diagnose' kan met een enkele blik met zekerheid worden gesteld. Behandeling is niet nodig. De papillen zouden volgens sommigen in aantal en zichtbaarheid afnemen naarmate de leeftijd vordert. Er is geen verband tussen de papillen en hygiëne.

Sociale kwestie

Veel mannen met deze variant van de normale anatomie maken zich hierover wat zorgen, en niet allemaal durven ze ermee naar de huisarts te gaan, die ze na een enkele blik gerust zou kunnen stellen. Door de verwarring met de SOA genitale wratten en door een meer algemene schaamte, zijn patiënten soms zelfs minder tot niet of nauwelijks seksueel actief. De papillen worden door sommige mannen als visueel weinig aantrekkelijk beschouwd, ten opzichte van een gladde onderkant van de eikel. Echter: de wetenschap dat een substantieel deel van alle mannen deze papillen heeft en het feit dat er geen sprake is van een SOA dragen bij aan de gemoedsrust van de patiënt.

Laatst gewijzigd op 18-02-2008 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 07:17
steven123
steven123 is offline
bedankt voor de serieuze reachties, de witte puntjes waar ik het over heb zitten echter niet op m'n eikel maar op "de penis zelf" zeg maar.(overigens alleen aan de onderkant)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 10:26
Verwijderd
aw dat plaatje bedenkt mn hele scherm
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 15:41
tuttebel
tuttebel is offline
misschien gewoon talgkliertjes?
Oud 18-02-2008, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Edit door Kruimel: hallo, dat is niet zo prettig ineens op je scherm. Even klikken mag wat mij betreft, maar uhm...
thanks!
ik ben zooooo blij dat ik dit topic daarstraks hier thuis, en niet in de bibliotheek van de universiteit zat te lezen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 20:24
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
thanks!
ik ben zooooo blij dat ik dit topic daarstraks hier thuis, en niet in de bibliotheek van de universiteit zat te lezen
Yeah, me too
Maargoed, sterkte in ieder geval! Misschien gewoon ontstoken talgkliertjes ofzow..
Oud 19-02-2008, 11:07
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Blah
Oud 19-02-2008, 15:11
remy476
remy476 is offline
dat plaatje ;d;d
Oud 21-02-2008, 17:43
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
misschien gewoon talgkliertjes?
dit
Oud 22-02-2008, 17:31
Anuz
Anuz is offline
Gadverdamme
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 12:25
Encrypted
Encrypted is offline
Het zijn idd gewoon talgklieren, waar je puistjes krijgt. Zijn precies hetzelfde als de talgkliertjes op je gezicht die soms verstopt raken, en dan vormt er zich een puistje. Helemaal niks mis mee dus.

Regels voor berichten