![]() |
Azureus
Ik heb sinds een uurtje Azureus maar het downloaden gaat ontzettend langzaam, vaak zit de snelheid onder de 1kb/s. Ik heb vast iets fout gedaan met die TCB poort maar echt geen idee wat, ik heb hier echt de ballen verstand van.
Als ik de standaard 6881 intoets krijg ik dit: NAT-Fout - Connect attempt to 80.100.149.113:6881 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed. Klinkt heel duidelijk maar wat moet ik er mee? Iemand die dit in Jip en Janneke taal uit kan leggen? Bedankt :) |
Azureus deinstalleren. uTorrent installeren en dan UPnP aanzetten op je router.
|
Die eerste twee snap ik, maar wat betekent dat laatste precies? :o
|
UPnP is een protocol. Universal Plug & Play. Zorgt er onder andere voor dat je software apparatuur naadloos met elkaar kunnen communiceren.
|
Alleen "UPnP aanzetten op je router" is ook voldoende hoor. Lekker Azureus blijven gebruiken (Y)
|
I.p.v. UPnP aan te zetten kun je ook gewoon de juiste poort forwarden op je modem/router. Hoe je dat doet vind je in de handleiding van dat ding, of bijv. op www.portforward.com.
(En wat dat precies is? Internetverkeer wordt altijd naar een bepaalde poort gestuurd, bijvoorbeeld in dit geval poort 6881. Als je een router gebruikt zijn alle poorten echter standaard gesloten. Een poort "forwarden" betekent dat je je router vertelt dat poort 6881 geopend moet worden, en dat al het verkeer wat naar die poort wordt gestuurd door moet worden gestuurd naar een bepaalde computer, namelijk die van jou.) En of je Azureus of uTorrent of welk ander BitTorrent-programma dan ook gebruikt moet je natuurlijk zelf weten, ikzelf vind uTorrent veel fijner dan Azureus aangezien het klein, compact en snel is, tegenover Azureus dat groot, log en traag is. Maar qua downloaden moet het niet uitmaken. |
Citaat:
@Dittrich; dat kan ook, maar het is veel minder effectief dan UPnP, het is moeilijker te configureren, je DHCP moet semi-statisch IP adressen uitgeven, etc. |
Citaat:
Blijf ajb een beetje objectief. En wat betreft dat 'evil' met geheugen: 100MB is tegenwoordig niet echt iets waar je last van hebt ofzo. Citaat:
|
Citaat:
De UI is ook een stuk sneller in gebruik. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is een trojan niet iets waar ik rekening mee hou omdat ik een degelijke virusscanner heb en me niet op sites begeef waar ik met dergelijke software besmet zou kunnen raken. |
Citaat:
|
Ik vind Utorrent beter dan Azureus:
Op een torrent: Azureus gem 3 kb/s Utorrent:20 kb/s |
Citaat:
|
Citaat:
Dat was @M@arco dus :mad: :p |
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb nu BitSpirit op aanraden van een vriend. Ik zit nu op de 7kb/s maar dat is nog steeds heel langzaam toch (ik weet er echt heel weinig van :o)
Ik zou echt niet weten hoe ik m'n UPnP aan moet zetten, ik weet niet eens wat een router is eigenlijk (maar bespaar me de uitleg maar :p) zou iemand het een beetje simpel kunnen uitleggen? Ik heb windows Vista. Ik voel me echt heel dom :( |
UPnP kun je aanzetten in het setup menu van je router. Om daar te komen moet je het IP adres van je router zien te achter halen. In het Vista startmenu heb je als het goed is onderaan een invoerveld, daar tik je "cmd" in (zonder aanhalingstekens) en je drukt op Enter. Als het goed opent er nu een zwart DOS-achtig scherm. Daar tik je "ipconfig" in (ook zonder aanhalingstekens) en je drukt opnieuw op Enter. Vervolgens zie je als het goed is wat gegevens, waaronder een "Standaard gateway". Het adres daarvan (meestal "192.168.1.1" of "10.0.0.1" of iets in die richting) vul je in in de adresbalk van je browser. Als het goed is kom je dan in het setupmenu van je router, dan is het een kwestie van zoeken naar de juiste optie.
Vervolgens moet je ook nog in je torrentprogramma UPnP aanzetten, en dan zou het allemaal moeten werken. |
Tot zover is het gelukt, als ik m'n IP adres invoer kom ik op een pagina die ZyXEL heet. Ik kan alleen niks aan die pagina wijzigen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Na twee-en-een-half jaar heeft de topicstarter vást het probleem al opgelost.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |