Advertentie | |
|
![]() |
|
I.p.v. UPnP aan te zetten kun je ook gewoon de juiste poort forwarden op je modem/router. Hoe je dat doet vind je in de handleiding van dat ding, of bijv. op www.portforward.com.
(En wat dat precies is? Internetverkeer wordt altijd naar een bepaalde poort gestuurd, bijvoorbeeld in dit geval poort 6881. Als je een router gebruikt zijn alle poorten echter standaard gesloten. Een poort "forwarden" betekent dat je je router vertelt dat poort 6881 geopend moet worden, en dat al het verkeer wat naar die poort wordt gestuurd door moet worden gestuurd naar een bepaalde computer, namelijk die van jou.) En of je Azureus of uTorrent of welk ander BitTorrent-programma dan ook gebruikt moet je natuurlijk zelf weten, ikzelf vind uTorrent veel fijner dan Azureus aangezien het klein, compact en snel is, tegenover Azureus dat groot, log en traag is. Maar qua downloaden moet het niet uitmaken.
Laatst gewijzigd op 20-02-2008 om 20:18. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Blijf ajb een beetje objectief. En wat betreft dat 'evil' met geheugen: 100MB is tegenwoordig niet echt iets waar je last van hebt ofzo. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
De UI is ook een stuk sneller in gebruik. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast is een trojan niet iets waar ik rekening mee hou omdat ik een degelijke virusscanner heb en me niet op sites begeef waar ik met dergelijke software besmet zou kunnen raken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb nu BitSpirit op aanraden van een vriend. Ik zit nu op de 7kb/s maar dat is nog steeds heel langzaam toch (ik weet er echt heel weinig van
![]() Ik zou echt niet weten hoe ik m'n UPnP aan moet zetten, ik weet niet eens wat een router is eigenlijk (maar bespaar me de uitleg maar ![]() Ik voel me echt heel dom ![]()
|
UPnP kun je aanzetten in het setup menu van je router. Om daar te komen moet je het IP adres van je router zien te achter halen. In het Vista startmenu heb je als het goed is onderaan een invoerveld, daar tik je "cmd" in (zonder aanhalingstekens) en je drukt op Enter. Als het goed opent er nu een zwart DOS-achtig scherm. Daar tik je "ipconfig" in (ook zonder aanhalingstekens) en je drukt opnieuw op Enter. Vervolgens zie je als het goed is wat gegevens, waaronder een "Standaard gateway". Het adres daarvan (meestal "192.168.1.1" of "10.0.0.1" of iets in die richting) vul je in in de adresbalk van je browser. Als het goed is kom je dan in het setupmenu van je router, dan is het een kwestie van zoeken naar de juiste optie.
Vervolgens moet je ook nog in je torrentprogramma UPnP aanzetten, en dan zou het allemaal moeten werken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Azureus snelheid Suspender | 9 | 20-07-2006 07:59 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Azureus & router Queen Klazina Wok | 4 | 09-06-2005 16:18 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Zone Alarm & Azureus Below_Zero | 26 | 18-03-2005 23:28 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Poorten voor Azureus? Smobbo | 23 | 05-11-2004 19:12 | |
Software & Hardware |
[Azureus] Hoe te stoppen van controleren bestanden?! Big Boi | 1 | 27-09-2004 18:27 | |
Software & Hardware |
[Software] Azureus doet het niet Verwijderd | 2 | 21-09-2004 20:53 |