Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2008, 20:33
Fosca
Fosca is offline
Ik heb sinds een uurtje Azureus maar het downloaden gaat ontzettend langzaam, vaak zit de snelheid onder de 1kb/s. Ik heb vast iets fout gedaan met die TCB poort maar echt geen idee wat, ik heb hier echt de ballen verstand van.

Als ik de standaard 6881 intoets krijg ik dit:

NAT-Fout - Connect attempt to 80.100.149.113:6881 (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

Klinkt heel duidelijk maar wat moet ik er mee? Iemand die dit in Jip en Janneke taal uit kan leggen? Bedankt
Oud 20-02-2008, 01:46
Verwijderd
Azureus deinstalleren. uTorrent installeren en dan UPnP aanzetten op je router.
Oud 20-02-2008, 12:39
Fosca
Fosca is offline
Die eerste twee snap ik, maar wat betekent dat laatste precies?
Oud 20-02-2008, 12:46
Verwijderd
UPnP is een protocol. Universal Plug & Play. Zorgt er onder andere voor dat je software apparatuur naadloos met elkaar kunnen communiceren.
Oud 20-02-2008, 19:42
Verwijderd
Alleen "UPnP aanzetten op je router" is ook voldoende hoor. Lekker Azureus blijven gebruiken
Oud 20-02-2008, 20:07
M@rco
M@rco is offline
I.p.v. UPnP aan te zetten kun je ook gewoon de juiste poort forwarden op je modem/router. Hoe je dat doet vind je in de handleiding van dat ding, of bijv. op www.portforward.com.

(En wat dat precies is? Internetverkeer wordt altijd naar een bepaalde poort gestuurd, bijvoorbeeld in dit geval poort 6881. Als je een router gebruikt zijn alle poorten echter standaard gesloten. Een poort "forwarden" betekent dat je je router vertelt dat poort 6881 geopend moet worden, en dat al het verkeer wat naar die poort wordt gestuurd door moet worden gestuurd naar een bepaalde computer, namelijk die van jou.)

En of je Azureus of uTorrent of welk ander BitTorrent-programma dan ook gebruikt moet je natuurlijk zelf weten, ikzelf vind uTorrent veel fijner dan Azureus aangezien het klein, compact en snel is, tegenover Azureus dat groot, log en traag is. Maar qua downloaden moet het niet uitmaken.

Laatst gewijzigd op 20-02-2008 om 20:18.
Oud 20-02-2008, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Alleen "UPnP aanzetten op je router" is ook voldoende hoor. Lekker Azureus blijven gebruiken
Azureus is evil met geheugen en daarnaast voer ik een persoonlijke hetze tegen Java.

@Dittrich; dat kan ook, maar het is veel minder effectief dan UPnP, het is moeilijker te configureren, je DHCP moet semi-statisch IP adressen uitgeven, etc.
Oud 21-02-2008, 10:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Azureus is evil met geheugen en daarnaast voer ik een persoonlijke hetze tegen Java.

Blijf ajb een beetje objectief. En wat betreft dat 'evil' met geheugen: 100MB is tegenwoordig niet echt iets waar je last van hebt ofzo.

Citaat:
@Dittrich; dat kan ook, maar het is veel minder effectief dan UPnP, het is moeilijker te configureren, je DHCP moet semi-statisch IP adressen uitgeven, etc.
UPnP is alleen wel een security lek van hier tot gunter.
Oud 21-02-2008, 12:01
Verwijderd
Citaat:

Blijf ajb een beetje objectief. En wat betreft dat 'evil' met geheugen: 100MB is tegenwoordig niet echt iets waar je last van hebt ofzo.
Met 1GB geheugen is dat 10%. Dat vind ik nog al wat. Helemaal als je bedenkt dat een schone Windows XP installatie maar dan wel met Live Messenger actief, al tegen de 200MB aan geheugen in beslag neemt, dan heb ik het nog niet eens over een eventueel openstaande webpagina. uTorrent is bij mij nu actief met 8 uploaders en 4 die aan het downloaden zijn en de hoeveelheid geheugen dat gebruikt wordt is 8MB. Dan vind ik het gerechtvaardigd om te zeggen dat uTorrent (naast dat er minder exploits voor gevonden worden) praktischer en beter in gebruik is.

De UI is ook een stuk sneller in gebruik.

Citaat:
UPnP is alleen wel een security lek van hier tot gunter.
Ah, blijven we op die éne fout hangen! Goeie zaak.
Oud 21-02-2008, 13:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ah, blijven we op die éne fout hangen! Goeie zaak.
Wat bedoel je? Je wilt UPnP eigenlijk niet aan hebben staan omdat een trojan net zo goed poorten open kan zetten.
Oud 21-02-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je? Je wilt UPnP eigenlijk niet aan hebben staan omdat een trojan net zo goed poorten open kan zetten.
Trojans werken over het algemeen op poorten die toch al open staan (poort 80, 21) en goede trojans passen lokaal de firewall aan (artikel op The Register over twee grote botnets vorige week).

Daarnaast is een trojan niet iets waar ik rekening mee hou omdat ik een degelijke virusscanner heb en me niet op sites begeef waar ik met dergelijke software besmet zou kunnen raken.
Oud 21-02-2008, 16:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daarnaast is een trojan niet iets waar ik rekening mee hou omdat ik een degelijke virusscanner heb en me niet op sites begeef waar ik met dergelijke software besmet zou kunnen raken.
Jij niet, het ging me ook meer om de persoon die dit topic gestart heeft. Mensen die weten hoe poorten e.d. werken zullen sowieso niet snel last van virussen hebben.
Oud 21-02-2008, 19:17
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Ik vind Utorrent beter dan Azureus:
Op een torrent:
Azureus gem 3 kb/s
Utorrent:20 kb/s
Oud 21-02-2008, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Dat was M@rco
Oud 22-02-2008, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dat was M@rco
Excuse me.

Dat was @M@arco dus
Oud 25-02-2008, 21:33
Fosca
Fosca is offline
Bedankt voor de reacties allemaal, ik heb nu BitSpirit op aanraden van een vriend. Ik zit nu op de 7kb/s maar dat is nog steeds heel langzaam toch (ik weet er echt heel weinig van )

Ik zou echt niet weten hoe ik m'n UPnP aan moet zetten, ik weet niet eens wat een router is eigenlijk (maar bespaar me de uitleg maar ) zou iemand het een beetje simpel kunnen uitleggen? Ik heb windows Vista.

Ik voel me echt heel dom
Oud 25-02-2008, 23:45
M@rco
M@rco is offline
UPnP kun je aanzetten in het setup menu van je router. Om daar te komen moet je het IP adres van je router zien te achter halen. In het Vista startmenu heb je als het goed is onderaan een invoerveld, daar tik je "cmd" in (zonder aanhalingstekens) en je drukt op Enter. Als het goed opent er nu een zwart DOS-achtig scherm. Daar tik je "ipconfig" in (ook zonder aanhalingstekens) en je drukt opnieuw op Enter. Vervolgens zie je als het goed is wat gegevens, waaronder een "Standaard gateway". Het adres daarvan (meestal "192.168.1.1" of "10.0.0.1" of iets in die richting) vul je in in de adresbalk van je browser. Als het goed is kom je dan in het setupmenu van je router, dan is het een kwestie van zoeken naar de juiste optie.

Vervolgens moet je ook nog in je torrentprogramma UPnP aanzetten, en dan zou het allemaal moeten werken.
Oud 26-02-2008, 12:48
Fosca
Fosca is offline
Tot zover is het gelukt, als ik m'n IP adres invoer kom ik op een pagina die ZyXEL heet. Ik kan alleen niks aan die pagina wijzigen
Oud 07-08-2010, 13:58
kingofhell00
kingofhell00 is offline
Citaat:
UPnP kun je aanzetten in het setup menu van je router. Om daar te komen moet je het IP adres van je router zien te achter halen. In het Vista startmenu heb je als het goed is onderaan een invoerveld, daar tik je "cmd" in (zonder aanhalingstekens) en je drukt op Enter. Als het goed opent er nu een zwart DOS-achtig scherm. Daar tik je "ipconfig" in (ook zonder aanhalingstekens) en je drukt opnieuw op Enter. Vervolgens zie je als het goed is wat gegevens, waaronder een "Standaard gateway". Het adres daarvan (meestal "192.168.1.1" of "10.0.0.1" of iets in die richting) vul je in in de adresbalk van je browser. Als het goed is kom je dan in het setupmenu van je router, dan is het een kwestie van zoeken naar de juiste optie.

Vervolgens moet je ook nog in je torrentprogramma UPnP aanzetten, en dan zou het allemaal moeten werken.
hoe kun je de UPnP aanzetten voor call of duty mw 2
Oud 07-08-2010, 16:51
Koning
Koning is offline
Citaat:
hoe kun je de UPnP aanzetten voor call of duty mw 2
Door minder oude topics te uppen. En in je router UPnP aanzetten.
Oud 07-08-2010, 19:58
WolterB
WolterB is offline
Na twee-en-een-half jaar heeft de topicstarter vást het probleem al opgelost.
Topic gesloten

Regels voor berichten