Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als je een router gebruikt komt alle data binnen via één ipadres, de router stuurt deze dan door naar de gebruikers in jou huis. Als je een poort opent, moet je hem dus ook doorsturen naar jou pc.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, ga naar 10.0.0.138. Of, als dat niet het IP-adres van je router is, naar het juiste adres. Klik vervolgens op Advanced, aan de linkerkant. Open "NAPT" -- En daar kun je regeltjes toevoegen en verwijderen. Nu, als INSIDE IP moet je je eigen IP-adres gebruiken (10.0.0.1/4?), als OUTSIDE IP mag je 0.0.0.0 aanhouden; de router pakt dan automagisch je "echte" IP-adres daarvoor. Vervolgens hoef je alleen nog maar INSIDE PORT en OUTSIDE PORT in te vullen, hetgeen gewoon 6881 is twee keer over. TCP, welteverstaan. Dit heeft Azureus d'r bij mij ingezet (lang leve UPnP): Nr Type Insideaddress Outsideaddress Prot State 1 Temp 10.0.0.2:6881 unspecified:6881 tcp NONE 2 Temp 10.0.0.2:6881 unspecified:6881 udp NONE 3 Temp 10.0.0.2:6969 unspecified:6969 tcp NONE Laatst gewijzigd op 23-08-2004 om 12:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Je gaat naar de HTTP van je router. Tik in je browser "http://10.0.0.138" -- of een ander IP-adres als dat het geval is. - Je gaat naar de NAT/NAPT-pagina, bij de Speedtouch staat-ie achter "Advanced". - Bij NAPT-entries klik je op 'NEW' - Intikken: * INSIDE IP = het IP-adres dat je toegewezen is door je router. Tik desnoods in de commandline "IPCONFIG" om 'm te zien. Dus je INTERNE IP. * OUTSIDE IP = 0.0.0.0 -- voor je router dus domweg het IP-adres dat hij krijgt toegewezen via je ISP * INSIDE & OUTSIDE PORT = de poort waar Azureus op wil gaan werken, 6881 dus. C'est tout! Meer komt er niet aan te pas. |
![]() |
||
Citaat:
Oftewel: start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Andere poort instellen bij Azu: Configuration -> Server (incoming TCP listen port) . Ik heb zelf als poort 65500 ingesteld en geforward, omdat de standaard poort 6881 niet werkte, ook al had ik die geforward.
|||
Citaat:
Zoals Dobermann zei: Citaat:
Er zijn verschillende site's die je "outside"-ipadres kunnen aageven, bijvoorbeeld mijnip.nl Dus het ipadres wat je bij mijnip.nl krijgt, moet dus in plaats van 0.0.0.0.
Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 19:16. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Azureus snelheid Suspender | 9 | 20-07-2006 07:59 | |
Software & Hardware |