![]() |
is dit raar?
hoi allemaal
ik ben een 19 jarige jongen en nog steeds single heb nog nooit een relatie gehad of wat ever dus ik vroeg me af of dit raar is want ik zelf denk namelijk van wel :( en vroeg me af of er nog meer van mijn "soortgenoten zijn" alvast bedankt voor de reacties hier op |
Nee dit is niet raar en ja er zijn zát soortgenoten.
|
Oei, dat kan écht niet hoor!
|
Ja, dat is verschrikkelijk en kan echt niet. Nu zal je heel snel een relatie moeten forceren met iemand die je misschien niet leuk genoeg vindt om maar een relatie gehad te hebben en er voor je vrienden bij te horen, zodat je erover mee kunt praten en ten minste een relatie gehad hebt.
Wat denk je zelf... |
Ook nog nooit gezoend met 'n meisje?! Sorry hoor, maar je bent er toch wel laat bij zeg...
|
:D
Nee, dat is niet raar. Mijn beste vriend is 22 en heeft nog nooit een vriendinnetje gehad (ja, lang geleden, twee maanden ofzo. Hoera) en heeft al tijden een verborgen liefde voor mij, waarvan ik officieel niks weet. Dus het valt wle mee bij jou. |
Is niet raar, mijn broer (17) heeft ook nog nooit een vriendin gehad, terwijl ik (16) al ik weet niet hoeveel vriendjes heb gehad.
Maargoed, het komt vanzelf wel, je bent nog jong zat. Als je nou 50 was geweest okee, dan was het raar geweest, mar op je 19e kan alles nog! ;) |
Het is zo raar als je het zelf maakt.
|
Citaat:
|
Misschien lijkt het vreemd omdat je om je heen mensen van jouw leeftijd ziet die geen single meer zijn, maar ze zijn er echt wel hoor, je bent echt niet de enige.
(Mijn man was 24 toen hij z'n eerste echte vriendin kreeg, daarvoor wel eens op vakantie iemand, maar niet echt iets noemenswaardigs; ik was overigens die vriendin :P Tot z'n 20ste had hij gewoon niet echt behoefte aan een relatie of vriendin; hij was druk bezig met studie en stond er eigenlijk niet zo bij stil. Toen hij mij ontmoette wilde hij zelfs liever geen relatie in het begin, maar ik heb hem weten over te halen :P ) Als je graag iemand wil ontmoeten, dan kan je je best in situaties plaatsen waarin je mensen makkelijker ontmoet; bv. uitgaan en daar een praatje maken, of op school/studie iemand een keer aanspreken. Het hoeft niet meteen de persoon te zijn waar je bij denkt dat het wel iets zou kunnen worden, gewoon praatjes maken creeert al wat zelfvertrouwen waardoor je wat makkelijker op mensen af zal stappen. Proberen proberen proberen, dan kom je vanzelf wel iemand tegen :) |
heel normaal
en de meeste relaties op vroegere leeftijd zijn vaak niet zo serieus... |
Ja zeker normaal, er zijn zelfs zat 20ers die nog singel zijn en dan singel door het leven blijven gaan dus zo raar is dat nou ook waar niet, de ware beland vanzelf op je pad misschie pas wanner je 40;) bent.
|
Oh. Het valt me oko nog in dat ik van t weekend met een jongen heb staan kletsen die 32 was en hij had wle al relaties ed gehad, maar nog nooit echt kriebels, nog nooit echt verliefd was geweest, zei hij. Dus er is nog hoop (Y)
|
Je leert wel veel van je eerste keer qua houding enzo.
En hoe belangrijk het is en om welke redenen... |
Tja, ik vind het niet raar. Nope. Komt vanzelf :) Mijn eerste echte vriendje kwam ook pas aanwaaien op m'n achttiende (ik was bijna 19) en daarvoor alleen wat eh, gerotzooid enzo. Mjah. Verder is het ook niet weird als je nog nooit gezoend hebt op je 19e, shit happens. Je bent er wel laat bij, maar hé, kan gebeuren.
|
Citaat:
|
oke bedank allemaal ik waardeer dit echt
p.s : heb enkelt nog 1 klein offtopic vraagje en dat is hoe beindig je zo,n topic? |
Met een mooie afscheidsbrief.
PS: Hoe snel het allemaal gaat met meisjes, hangt ook af van wat je aan activiteiten doet en met wie. Mensen die veel/vroeg gezoend hebben, hebben allemaal een flinke uitgaansperiode gekend. |
Dat is niet raar.
Wat wel raar is, is berichten plaatsen zonder hoofdletters of interpunctie, maar mèt extragratis spelfout. Vooral als je 19 bent. |
Citaat:
Dan wil je niet weten hoe mijn hockey trainer typt :eek:. Die gast is 24 ofzo en we kregen een mail van hem en er zaten wel iets van 10 typfouten in :eek:, terwijl die mail maar iets van 15 zinnen lang was ofzo :eek:! |
Het ligt aan je definitie van raar. De meeste 19-jarige jongens hebben al wel ooit een vriendin gehad, dus in die zin is het raar. Aan de andere kant is het nu ook weer niet zo dat er bijna geen 19-jarige jongens nooit een vriendin hebben gehad, dus in die zin is het niet raar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
20 hier, no real relationship ever.
Ik hou me wel (beperkt) bezig met meiden en ben stiekem ook seksueel lustend. Maar uiteindelijk wint de afgunst in me het toch, ik walg van procreatie en kijk met een schuin oog naar simpele instinctieve menselijke gedragingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
^ Niet dat je om advies hebt gevraagd; maar ik zou mijn menselijke kant iets meer waarde toekennen als ik jou was.
|
Citaat:
|
Retro is de shit
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En alstublief. Je moet je niet onzeker voelen omdat maybe veel mensen in je omgving een serieuze relatie hebben. Op een dag komt alles goed. |
Citaat:
Wie zegt dat is er een bepaalde maatstaf dat zeg wanneer je moet zoenen. Je hoef mensen niet meteen de grond in te boren! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar neem mijn woorden niet al te serieus, ik ken je niet eens. |
Citaat:
En somber beeld.. zolang het tijdelijk is maakt het niet zo uit. Het ligt er een beetje aan in hoeverre ons wezen logisch in elkaar zit. Verder moet de tijd leren wat gevoelsmatig het beste uitkomt. Ik stel weinig eisen, daarvoor is het bestaan me (nog) niet logisch genoeg. Wel hoopvolle verwachtingen. |
helemaal niet raar als je het mij vraagt. ik heb een grote vriendengroep van 10 man en er zijn er maar 2 van die een redelijk serieuze relatie voor hun 19e hebben gehad.
maak je vooral geen zorgen het komt vast wel een keer op je pad ;). in de trein zie ik soms ook twee van de meest smerige mensen elkaar kusjes geven en dan denk ik altijd weer: 'op ieder potje past een dekseltje'. |
Citaat:
|
Citaat:
En jij kan ook nu beginnen om tegen jezelf te zeggen dat bijvoorbeeld fysieke pijn maar oppervlakkig is en dat je daar tegen moet kunnen. Maar als ik jou in het vuur duw, dan kan jij daar ook gewoon blijven staan en je afvragen hoe dom en oppervlakkig het eigenlijk is dat dit pijn veroorzaakt en daarom je gevoel maar gewoon negeren, maar als je er niet heel snel uit komt lig je met brandwonden in het ziekenhuis. (Als het ware) Dus ja het is zo tijdelijk als jij het jezelf maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Je bent al gevormd door alle ervaringen in het verleden, je kunt daar aan werken, jezelf wat ombuigen. Maar je vorm in grote lijnen veranderen is niet iets dat één, twee, drie gaat. Sommige dingen aan jezelf zul je uberhaupt niet kunnen veranderen. En fysieke pijn.. ach het zijn prikkels. Zolang je weet dat je geen blijvende schade of vervelende kwalen oploopt kun je gewoon proberen die prikkels te negeren. Ik zie het zelfs als een kunst om extreme pijn te kunnen weerstaan. Besides ik hou niet van verdovingsmiddelen, juist omdat die met je lichaam fucken. |
Citaat:
Daarbij denk ik dat psychische problemen in het algemeen ernstigere gevolgen kunnen betekenen voor je dan fysieke. Want je kan met fysieke problemen nog een "psychisch" goede instelling vinden om het jezelf makkelijker te maken. En andersom gaat dat niet zo makkelijk :S |
Ik vind mezelf in ieder geval niet abnormaal en had mijn eerste échte vriendje toen ik net 19 was en op mijn 18e wat kortere dingen en langere affaires ;). Het begon dus eigenlijk pas toen ik ging studeren, op de middelbare school zoende ik sporadisch maar werd het nooit echt interessant.
Met dat eerste vriendje heb ik nu trouwens nog steeds/weer. Ik denk dat je, over het algemeen, wanneer je iets ouder bent als je aan een relatie begint, ook beter weet wat je wilt en het misschien dus wel beter is :). |
voor mij geldt hetzelfde als stout!, behalve dan dat ik in de 6e zat toen ik mijn eerste (en enige serieuze) vriendinnetje kreeg.
het 'rondkloten' wat ik vanaf mijn 15e wel veel gedaan heb werd nooit iets serieuzers, miss juist wel omdat ik(we) daar te jong voor was (waren). Ik geloof niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken. Ookal zou je wat later zijn (wat ik betwijfel), wat is daar zo erg aan!? |
Wees blij, relaties leveren alleen maar kk gezeik op :)
|
Citaat:
|
@Rioto: waarom de up, om je even aan te kunnen stellen? de TS wilde het topic sowieso al sluiten.
|
waarom de up? deze topic stond bij mij nog steeds op de eerste pagina. dus lijkt mij niet bepaald een up.
|
hey man, dat is zwaar klote. Maar ik ken er zat die nog nooit iets hebben gehad. Je zal eens eentje vinden. En dan ben je blijer dan wanneer je al veel relaties gehad heb. Succes
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |