![]() |
Welk sportevenement zou jij graag in Nederland willen zien?
Met name het WK voetbal en een mogelijke O.S. zijn onderwerpen waar het de afgelopen tijden over is gegaan in de media.
Dus welk evenement zou jij graag zien in Nederland en waarom? TS begint: Ik zou graag het WK of EK voetbal in Nederland hebben. Omdat voetbal de bom is en de O.S. vind ik niet zo bijzonder. Daarnaast zou het een goede stimulans voor het voetbal in Nederland zijn en reclame maken voor het land. De kosten boeien mij niet, die haal je er wel weer uit denk ik. Je kan 1 optie kiezen in de poll. |
Een ander evenement, namelijk iets van showworstelen, het liefst WWE.
Het zijn gigantische shows en weer eens heel wat anders dan we normaal zien. Ik vrees echter wel dat er niet genoeg animo voor is in Nederland alleen, maar als wij naar België en Duitsland kunnen gaan voor zulke shows, dan kan het andersom ook. |
Geen, want het kost geld en ik kijk toch alleen maar sport via de TV en dan boeit het niet waar het is.
|
WK
|
Citaat:
Dat het geld voor je persoonlijk kost heb je zelf in de hand:D |
Citaat:
|
Europacup bobsleeën :o
|
Een EK waterpolo. Dan ben ik van de partij.
|
Olympische zomerspelen
|
Zomerspelen(y) maar pas in 2028, dan is het een eeuw geleden dat het in nederland is geweest(y)
|
De Olympische Spelen (y) voetbal hebben we al gehad. OS ook wel maar dat is al zooo lang geleden...
|
Gaan jullie het betalen?
|
Citaat:
Bezuinigen we wel op onderwijs, gezondheidszorg, ontwikkelingshulp :) ( dit is een grapje ). Als jij met cijfers komt waaruit blijkt dat het economisch niet verantwoord is dan mag je ze posten. Ik kan weinig vinden, alleen dit: http://www.meerwaarde.com/downloads/kbek2000press.pdf Maar ik heb dus nog geen getallen kunnen vinden wat het precies heeft gekost. |
Voetbal islauw
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals de extra inkomsten van buitenlandse fans die hier in Nederland geïnvesteerd hebben door overnachtingen, horeca, OV, etc. Dat je het totaalplaatje niet precies kan uitrekenen lijkt me duidelijk, iets dergelijks kan lang op zich laten wachten maar er zou wel iets meer te vinden moeten zijn. |
De toegenomen import en impuls voor het toerisme lijkt me wel te bagatelliseren t.o.v. de enorme investeringskosten.
|
Mij niet :)
|
Daarnaast brengt de Olympische Spelen een enorme infrastructurele stimulans op gang voor de overheid om alles zo bereikbaar mogelijk te maken + de enorme toenamen aan sportcomplexen, trainingsgronden en stadions die door middel van de extra inkomsten ineens kunnen worden neergezet.
|
Citaat:
|
WK Voetbal, samen met België. (y)
|
Citaat:
|
De EK atletiek. Omdat het een leuk toernooi is, het groot is maar niet te en het de atletiek in Nederland een nieuwe impuls geeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou wel weer eens een nederlands circuit in de formule 1 willen hebben :)
|
Citaat:
|
WK rugby
|
Citaat:
of de Tour de France weer eens (y) |
De Vuelta komt waarschijnlijk naar Nederland in 2009. De Tour zal ook wel niet al te lang op zich laten wachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel ja. Miljarden en miljarden uittrekken, je breedte en topsport in je land een impuls van jewelste geven, etc etc alleen maar voor een beetje prestige. Miljarden uitgeven voor wat prestige:D
Er is geen land slechter op geworden, integendeel. Je kan er de donder op zeggen dat Zuid - Afrika over 2 jaar als het WK daar is ook en enorme financiële impuls krijgt en daarna daar ook de welvaart zal toenemen. Prestige is maar een klein onderdeel van de motivatie om je beschikbaar te stellen voor Spelen of een EK of WK. Het grootste doel is echt de enorme verbetering die het voor een land biedt qua werkgelegenheid, infrastructuur, internationaal aanzien (ja, prestige), etc. NOC*NSF is al een aantal jaar bezig om de breedtesport in Nederland naar een dusdanig niveau te krijgen dat de topsport een grotere aanwas krijgt, allemaal al met oog op eventuele Spelen in 2028. Denk je dat ze dat alleen doen voor wat prestige? Dat er niet veel meer achter zit? |
Citaat:
Citaat:
|
Oké, maar de broken window fallacy impliceert dat het hele dorp er min of meer op achteruit gegaan is. Daar kan je met de OS niet over spreken.
Kijk bv naar dé sporthoofdstad van de wereld, Sydney. Het trok sponsors aan, investeerders van buitenaf. Het ov wordt daar zelfs afgestemd op de sport (bv een bus die na de Australian Open 2008 wedstrijd Hewit - nja wat zn naam ook is) om 4 uur snachts nog terug rijdt de stad in. Er komt werkgelegenheid, naam, investeerders van buitenaf, etc etc. Waarom zal prestige zo belangrijk zijn als je dorp of land er op achteruit gaat? Het land wordt juist weer op de kaart gezet. Het is gewoon niet waar dat al de moeite en investeringen gedaan worden voor alleen maar 10-15 dagen sportplezier en wat prestige. Het ontbeert elke vorm van logica. Ja, je kan ook een nepdrollen fabriek gaan bouwen, maar vind daar maar eens draagvlak en investeerders voor. Bedrijven en instanties daarentegen staan de springen om iets te kunnen bijdragen aan de OS. Het is niet persoonlijk of lullig bedoeld, maar het is te merken dat je van deze sector de ballen verstand hebt. |
Citaat:
|
OS wint het zelfs van het WK
Bij het WK heb je er zelf toch niet zoveel aan omdat het onmogelijk is om bij een wedstrijd te komen. |
wk wielrennen :)
|
Ik wil graag dat het WC twirlen weer in Nederland komt... zodat ik er wél naar toe kan gaan;)
|
Groot basketballtoernooi (EK of WK), om de sport een beetje meer in de picture te zetten in NL en hopelijk het NL's team een boost te geven.
|
*O*
hockey en paardrijden:) |
het is miss niet mogelijk, maar ik zou wel eens een keer de olympische spelen in nederland willen hebben(H) vet!
|
Citaat:
WK wielrennen zou ook wel weer leuk zijn, is al weer 10 jaar geleden in oktober. Verder vind ik een groot deel van de sporten leuk om te zien en ik zal de grotere evenementen dan ook zeker bezoeken als ik daartoe in de gelegenheid ben. Waarom niet de OS samen met bijvoorbeeld België en Duitsland trouwens? Als het met het EK voetbal kan dan kan het ook met de OS lijkt me. Anders is zijn de OS financieel niet haalbaar voor Nederland hoe leuk we het ook allemaal vinden. |
Citaat:
|
Kazet Nagorra: Als we het dan toch over de Broken Window Fallacy hebben... Ik heb liever dat Nederland geld stopt in een WK voetbal dan in een betuwelijn, noord-zuid-as (of in ieder geval de onnodig geldverslindende varianten waarvoor gekozen is, an sich zijn het misschien geen slechte plannen) of OV-chipkaart.
Het is sowieso een beetje onzin om het aantrekken van een groot sporttoernooi in geld uit te drukken. Of het is geen onzin, maar al te serieus en vooral al te absoluut moet je zoiets niet nemen. En laten we vooral niet doen alsof economische motieven eraan ten grondslag liggen. Als het WK voetbal naar Nederland komt, dan is dat omdat "we" (de betrokken politici/KNVB-bobo's in ieder geval) dat leuk vinden, niet omdat we denken daar bedrag X aan te verdienen. En terecht, dat is ook een veel betere reden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
OT: ik stem dus op een WK voetbal :) |
De Elfstedentocht :o
|
http://www.nu.nl/news/1651592/1204/D...r_dan_wij.html
Leuk stukje van Jurryt van de Vooren over de OS in Nederland |
formule 1 of het wrc, maar voor dat laatste is nederland veel te saai
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50. |