![]() |
Voorbereiden op staatsexamens 2009, waar ?
Wegens omstandigheden pas ik niet meer in het reguliere onderwijs. Samen met mijn mentor, afdelingsleider en decaan heb ik besloten om zelf voor te bereiden op de Havo (vernieuwde 2e fase) examens 2009. Op dit moment ben ik nog leerplichtig (17) alleen krijg ik vrijstelling i.v.m. omstandigheden.
Inmiddels heb ik contact gehad met de LOI over een lespakket havo. Dit gaat helaas vanaf de basis en ze kunnen mij niet garanderen dat ik examens kan gaan doen in 2009. Graag zou ik te weten willen komen hoe andere scholieren die dezelfde weg gevolgd hebben, dat meende ik namelijk in een aantal topics te lezen, dit aan hebben gepakt. Is er nog een andere instelling die mij kan helpen met het voorbereiden van examens ? |
VAVO?
|
De VAVO hier in de buurt kan ik niet terecht doordat ik Havo vernieuwde 2e fase heb gevolgd en hun alleen lessen aanbieden van de oude 2e fase..
|
Ik heb het via de NHA gedaan en die hadden verschillende instapniveaus, heeft LOI dat niet ook?
|
Daar komt dus weer het probleem met de tweede fase naar voren. De NHA zegt het lesmateriaal voor de vernieuwde 2e fase Havo nog niet (volledig) geschreven te hebben..
|
Citaat:
|
Op de site van LOI staat dit bij 'vernieuwde tweede fase HAVO':
Citaat:
|
Hoelang kun je eigenlijk nog examen doen in de oude-fase?
/edit Ik heb het antwoord al, in 2011 worden de laatste oude-fase examens gemaakt. |
Ik raad je aan zeker NIET naar het NTI te gaan. Ik ben er bijna klaar met mijn studie. Begeleiding krijg je absoluut niet, huiswerk wordt niet nagekeken en docenten reageren niet op vragen. Examens sluiten slecht aan op de stof en administratief is het er een zooitje. Ik kreeg aanmaningen voor modules die ik niet heb en sommige acceptgiro's kreeg ik 5 keer dezelfde! Het LOI lijkt me veel beter, al heb ik er zelf geen ervaring. Als ik verder ga doe ik dat ZEKER niet bij het NTI.
|
Het is niet de bedoeling om oude topic's omhoog te halen, met dergelijke (onnuttige) toevoegingen.
Dit forum is tevens niet bedoeld om bedrijven zwart te boycotten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05. |