Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2008, 10:19
Matsh
Matsh is offline
Wegens omstandigheden pas ik niet meer in het reguliere onderwijs. Samen met mijn mentor, afdelingsleider en decaan heb ik besloten om zelf voor te bereiden op de Havo (vernieuwde 2e fase) examens 2009. Op dit moment ben ik nog leerplichtig (17) alleen krijg ik vrijstelling i.v.m. omstandigheden.
Inmiddels heb ik contact gehad met de LOI over een lespakket havo. Dit gaat helaas vanaf de basis en ze kunnen mij niet garanderen dat ik examens kan gaan doen in 2009. Graag zou ik te weten willen komen hoe andere scholieren die dezelfde weg gevolgd hebben, dat meende ik namelijk in een aantal topics te lezen, dit aan hebben gepakt. Is er nog een andere instelling die mij kan helpen met het voorbereiden van examens ?
Advertentie
Oud 15-04-2008, 19:49
Nienna*
Nienna* is offline
VAVO?
Oud 21-04-2008, 10:59
Matsh
Matsh is offline
De VAVO hier in de buurt kan ik niet terecht doordat ik Havo vernieuwde 2e fase heb gevolgd en hun alleen lessen aanbieden van de oude 2e fase..
Oud 21-04-2008, 14:24
Verwijderd
Ik heb het via de NHA gedaan en die hadden verschillende instapniveaus, heeft LOI dat niet ook?
Oud 21-04-2008, 15:22
Matsh
Matsh is offline
Daar komt dus weer het probleem met de tweede fase naar voren. De NHA zegt het lesmateriaal voor de vernieuwde 2e fase Havo nog niet (volledig) geschreven te hebben..
Oud 21-04-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Daar komt dus weer het probleem met de tweede fase naar voren. De NHA zegt het lesmateriaal voor de vernieuwde 2e fase Havo nog niet (volledig) geschreven te hebben..
Ja, de NHA is nogal langzaam; ná mijn eindexamen kwamen ze nog aan met lesmateriaal (Ik had het maar uit schoolboeken geleerd ) Ik raad je echt aan níet bij 't NHA dingen aan te gaan schaffen, NTI en LOI zijn veel netter wat dat betreft. Kent het LOI echt geen instapniveaus? Beginnen die alleen vanaf de brugklas?
Oud 21-04-2008, 17:52
Verwijderd
Op de site van LOI staat dit bij 'vernieuwde tweede fase HAVO':
Citaat:
Het is mogelijk dat je al over enige voorkennis van het vak beschikt en daar houden wij zo veel mogelijk rekening mee. In het lesmateriaal vind je waar mogelijk opdrachten waarmee je deze voorkennis kunt toetsen. Als blijkt dat je bepaalde leerstof al goed beheerst, kun je dat gedeelte overslaan.

Merk je dat je bepaalde onderdelen extra moet oefenen, dan kun je de uitgebreide leerstof bestuderen. Ook heel handig tijdens je voorbereiding voor het examen!
Dus misschien kun je daar dan toch wel goed mee aan de slag?
Oud 23-04-2008, 19:41
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Hoelang kun je eigenlijk nog examen doen in de oude-fase?

/edit
Ik heb het antwoord al, in 2011 worden de laatste oude-fase examens gemaakt.
Oud 14-07-2008, 09:30
Bijna ex NTI
Bijna ex NTI is offline
Ik raad je aan zeker NIET naar het NTI te gaan. Ik ben er bijna klaar met mijn studie. Begeleiding krijg je absoluut niet, huiswerk wordt niet nagekeken en docenten reageren niet op vragen. Examens sluiten slecht aan op de stof en administratief is het er een zooitje. Ik kreeg aanmaningen voor modules die ik niet heb en sommige acceptgiro's kreeg ik 5 keer dezelfde! Het LOI lijkt me veel beter, al heb ik er zelf geen ervaring. Als ik verder ga doe ik dat ZEKER niet bij het NTI.
Oud 14-07-2008, 10:42
Miracle
Miracle is offline
Het is niet de bedoeling om oude topic's omhoog te halen, met dergelijke (onnuttige) toevoegingen.
Dit forum is tevens niet bedoeld om bedrijven zwart te boycotten.

Regels voor berichten