![]() |
oldskool hiphop
mja kbegin hiphop steeds meer te waarderen, heb alleen nog steeds een hekel aan wutang rap I wanna be a gangster nigger wannabee cock in my ass rap. vind wel dat beetje oldskool wat ik gehoord heb zeer vet.
laatst een docu over 80's hiphopscene in Rdam gezien (walkmen ofzoiets) heb alleen geen idee welke gasten optraden. mien vraag is dus welke oldskool shit MOET ik horen om nog meer van hiphop muziek te houden. en wie kent shit van rotterdamse groepen die in de kwakoe enzo optraden in de jaren 80? ik zou het aan mijn vrienden willen vragen maar die zijn zo kazig als mijn reet :] en luisteren naar kelly family ofzoiets. |
hmm kben absoluut geen hiphopkenner ofzow maark hoorde laatst een cd van public enemy en das egt wel vet
|
Mantronix
MC shan Marley Marl Ultramagnetic MC's Afrikaa Bambaata Soul Sonic Force oude LL Cool J oude Beastie Boys Grand master Flash Public Enemy Boogie Down Productions Schoolly D Run DMC Sugar Hill gang Erik B & Rakim DJ Cash Money Stetsasonic Kool G Rap Big Daddy Kane De La Soul NWA Master Ace Craig G KAM King Tee Pete Rock CL Smooth |
Citaat:
Icy D & Doc Daze Mc Duke & DJ Leader One Salt n Pepa Sir Mix A Lot Spoonie Gee Stetsasonic (roeleert!) Ugly Duckling (is niet echt uit de jaren 80, maar wel dezelfde oldschool flavor :) ) Grandmaster Flash and The Furious Five (maar die noemde Roc Raida ook al) Ik heb ontzettend veel LP's, alleen ze liggen bij mijn broer thuis, hij wilde ze graag mee nemen toen ie verhuisde, aangezien er ook veel van hem bijzit.. dus helaas kan ik je niet meer namen geven zo uit mn hoofd ;) Maar misschien vind je breakdance muziek ook wel ok ? :) Dan moet je gewoon ff zoeken op 'Breakdance' ;) (make sure to download Man Parrish - Hip Hop Be Bop). Ook voor breakdancemuziek geldt dat over die LP's :( Ik weet ze niet uit m'n hoofd... |
lord finesse
Kool mo dee dj red alert Too short[stond als eerste op de cover van de source] Prince Paul Geto boys Three six mafia [underground mixtapes] Gangstarr oude cd's Biz markie[the Inhuman Orchestra Doug E fresh[godfather of beatboxing] dj kool herc[Godfather of hip hop] grand wizzard UFTO Salt n pepa OC Pharcyde Jungle brothers Das EFX Pete Rock & SL Smooth Fearles Four Eric B & Rakim Queen Latifah Kool G rap E DJ Polo Fat Boys Slick Rick Kurtis Blow Sugar Hill gang Soul sonic Force Roxan Shante Special Ed Native tongues Melle mel Coke la rock Mixmaster Spade Ice T Kid Frost Young Mc Hit Squad[Redman&Das EFX] dit is wel een mooi lijstje |
Citaat:
*onzin* |
DJ Honda
LL ? Looptroop, geen echte oldschool, maar wel oldschool beats The Roots Gravediggaz |
NWA , laat je zekers veel zien van oldskool let wel dat NWA gangsta rap is.
Je kan ook iets van DeathRow records opzoeken :) |
ok bruut
|
Ik vin Herbaliser erg tof, maar of dat écht old-skool is weet ik niet...
Download 'Saturday Night' maar es, dies koel... |
ik luister niet echt naar hip hop ofzo maar echt de oldskoel/underground shit is wel cool vind ik. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb er niet echt veel verstand van ofzo maar een vriend van mij luisterd naar oldskool hiphop enzo en die heeft mee wl wat nummers laten horen en dat vond ik wel kool. :) iig veel cooler dan de hiphop van nu om het zo maar te zeggen. ik weet eigenlijk helemaal niks van hiphop, ik zeg alleen dat ik dat oldskool, totzover ik ervan gehoord heb dus wel cool vind. :) |
Citaat:
Alleen LL Cool J wel, maargoed, dat is nu ook n mainstream nep-eikel. |
ik weet niet of mensen deze er al tussen hadden gegooid maar ik wild enog ff zeggen dat young mc gruwelijke oldskool is
verder kan ik nu erg genieten van Non Phixion, Dialated Peoples, lootpack, High 'n Mighty, Jurassic five en Tommy Tee het is geen oldschool maar wel echte hip hop. Non Phixion neigt naar rap maar het is zoooo kapot gruwelijk en het grenst nog steeds aan hip hop. |
ik ben niet zo'n fan van de harde old skool hiphop. dus geen run dmc, nwa etc voor mij
geef mij maar de oude dansbare 'daisy age' stuff. de la, atcq, jungle brothers ...native tongues ....al die goeie shit. king bee - back by dope demand |
Citaat:
greetz |
Ik hebut ook niet zow op oldschool idem
Magoed.. Dat bleek maar weer eens :p |
Oldskool 0wnt zwaar. Ik vind het eerlijk gezegd beter dan al die dingen van nu. Ik snap wel waarom veel mensen oldskool niet goed vinden, omdat het "kaal" klinkt. Alleen maar een beat, 2 samples en een MC.
|
de la soul is de shit :]
kan me herinneren dat ik als broekie en me net opkomende schaamhaartjes vet zat te chillen op de la de oude tijd (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30. |