![]() |
Rauw vlees gegeten...
Ik heb zojuist een magnetronmaaltijd opgegeten. Er zat behoorlijk wat saus overheen, waardoor ik er niet snel achterkwam dat het rundvlees dat er inzit niet goed gaar was. Hoe dat komt, weet ik niet, want de rest was allemaal wel goed gaar. Pas toen ik de maaltijd bijna op had, kwam ik erachter dat het vlees er wel heel gek uitzag. Het was zo goed als rauw. Mijn vraag: wat kan dit voor gevolgen hebben en kan ik nog wat doen om te voorkomen dat ik flink ziek word?
|
Rundvlees is behoorlijk veilig om rauw te eten, als je veel rauw vlees hebt gegeten krijg je misschien wat buikpijn maar meer is er ook niet van te verwachten. (biefstuk is ook zo vaak nog rauw van binnen)
|
Ik heb laatst zelf filet americain gemaakt (en gegeten) met rauwe tartaar en ik ben niet ziek geworden, en degene met wie ik het maakte nog nooit terwijl hji dat regelmatig doet.
Ik zou je niet zo druk maken, sowieso wordt je niet zo ziek als wanneer je pech hebt met kip oid. |
Ik vermoed ook eigenlijk dat het vlees uberhaupt niet gaar hoorde te zijn, omdat het anders werkelijk niet weg te krijgen is..
|
Biefstuk eet je ook niet doorbakken, net als bijvoorbeeld tartaar en wat iemand anders al zei filet americain is ook rauw. Dus hierom zou ik me echt niet druk maken en als je er al ziek van zou worden is de kans dat het gewoon niet goed was (al te ver heen) veel groter.
|
Lintworm
|
hu-u :rolleyes: ik heb al duuusent keer rauw varkens/rundsvlees gegeten en heb nog nooit een lintworm gehad. niks zo leuk als rauw gehakt uit de pan plukken als je aan het bakken bent. en biefstuk mag ook nog goed rood zijn, superlekker. en hmmm filet americain... jum.
ik ken eigenlijk niémand dat ooit al een lintworm heeft gehad, en ik ken véééél mensen die graag (quasi)rauw vlees eten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk verder ook dat je je geen zorgen hoeft te maken. |
Citaat:
Maar goed; lintwormen komen volgens mij vrij weinig voor in Nederland, dus ik zou me er ook niet te druk over maken. |
Citaat:
lintworm vaak gevolg van rauw vlees: akkoord maar rauw vlees eten leidt vaak tot lintworm: niet akkoord :) en het antwoord 'lintworm' is ook niet erg onderbouwd en omkaderd hé ;) da's hetzelfde als op liefde en relatie op een topic replyen met: "dumpen", dat mag blijkbaar ook niet :p soit, dit gaat offtopic ;) |
Citaat:
|
magnetronmaaltijden zijn bijna altijd al gaar (of wat t een eigengemaakte magnetronmaatlijd)
|
Citaat:
Ik snap je punt helemaal, hoor, wat betreft de lintworm. Daar ben ik het helemaal mee eens! :) Ik vond het alleen gewoon een beetje kort door de bocht om meteen te gaan rologen om de reactie 'lintworm'. Maar goed, dat was inderdaad ook niet echt onderbouwd. |
Gelukkig heb ik tot op heden nergens last van. Natuurlijk weet ik ook wel dat je biefstuk ook deels rauw eet, maar met een groot verschil: de buitenkant is dan wel goed gebakken. Hier was het totaal rauw. Dit onderscheid is van belang omdat de gevaarlijke bacteriën bij rundvlees op de buitenkant van het vlees zitten (i.t.t. bijv. kippenvlees).
|
Citaat:
'Onderbouwing' is denk ik niet echt nodig in dit geval. Van rauw vlees kun je een lintworm krijgen. Da's een feit, geen mening ('dumpen' denk ik wel;)) Óf het gebeurt weet je niet direct, maar dat is met alle gevolgen die het eten van rauw vlees kunnen hebben. |
Citaat:
Ben je teruggegaan met die maaltijd? |
Citaat:
|
Citaat:
Welke maaltijd was het eigenlijk? (Dan weet ik dat ik die nooit moet kopen :P ) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |