Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2008, 17:20
Go
Go is offline
Ik heb zojuist een magnetronmaaltijd opgegeten. Er zat behoorlijk wat saus overheen, waardoor ik er niet snel achterkwam dat het rundvlees dat er inzit niet goed gaar was. Hoe dat komt, weet ik niet, want de rest was allemaal wel goed gaar. Pas toen ik de maaltijd bijna op had, kwam ik erachter dat het vlees er wel heel gek uitzag. Het was zo goed als rauw. Mijn vraag: wat kan dit voor gevolgen hebben en kan ik nog wat doen om te voorkomen dat ik flink ziek word?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 17:54
xxChange
xxChange is offline
Rundvlees is behoorlijk veilig om rauw te eten, als je veel rauw vlees hebt gegeten krijg je misschien wat buikpijn maar meer is er ook niet van te verwachten. (biefstuk is ook zo vaak nog rauw van binnen)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:35
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb laatst zelf filet americain gemaakt (en gegeten) met rauwe tartaar en ik ben niet ziek geworden, en degene met wie ik het maakte nog nooit terwijl hji dat regelmatig doet.
Ik zou je niet zo druk maken, sowieso wordt je niet zo ziek als wanneer je pech hebt met kip oid.
Oud 28-05-2008, 19:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik vermoed ook eigenlijk dat het vlees uberhaupt niet gaar hoorde te zijn, omdat het anders werkelijk niet weg te krijgen is..
Oud 28-05-2008, 22:26
Neith
Neith is offline
Biefstuk eet je ook niet doorbakken, net als bijvoorbeeld tartaar en wat iemand anders al zei filet americain is ook rauw. Dus hierom zou ik me echt niet druk maken en als je er al ziek van zou worden is de kans dat het gewoon niet goed was (al te ver heen) veel groter.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 07:15
Verwijderd
Lintworm
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 09:53
Verwijderd
hu-u ik heb al duuusent keer rauw varkens/rundsvlees gegeten en heb nog nooit een lintworm gehad. niks zo leuk als rauw gehakt uit de pan plukken als je aan het bakken bent. en biefstuk mag ook nog goed rood zijn, superlekker. en hmmm filet americain... jum.
ik ken eigenlijk niémand dat ooit al een lintworm heeft gehad, en ik ken véééél mensen die graag (quasi)rauw vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 10:23
Verwijderd
Citaat:
hu-u ik heb al duuusent keer rauw varkens/rundsvlees gegeten en heb nog nooit een lintworm gehad. niks zo leuk als rauw gehakt uit de pan plukken als je aan het bakken bent. en biefstuk mag ook nog goed rood zijn, superlekker. en hmmm filet americain... jum.
ik ken eigenlijk niémand dat ooit al een lintworm heeft gehad, en ik ken véééél mensen die graag (quasi)rauw vlees eten.
Een lintworm kan lang ongemerkt blijven
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Een lintworm kan lang ongemerkt blijven
en dus loopt iedereen dat ooit in zijn leven een ministukje rood vlees heeft gegeten ineens met een lintworm rond? come on, eens één keer wat vlees eten dat niet volledig gaar is, moet je echt niet voor in paniek schieten hoor ( @ topicstarter hé )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:26
handschoen
handschoen is offline
Citaat:
en dus loopt iedereen dat ooit in zijn leven een ministukje rood vlees heeft gegeten ineens met een lintworm rond?
Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd? Feit is wel dat het hebben van een lintworm vaak te wijten is aan het eten van rauw vlees.

Maar ik denk verder ook dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:36
Verwijderd
Citaat:
en dus loopt iedereen dat ooit in zijn leven een ministukje rood vlees heeft gegeten ineens met een lintworm rond? come on, eens één keer wat vlees eten dat niet volledig gaar is, moet je echt niet voor in paniek schieten hoor ( @ topicstarter hé )
Nee, natuurlijk niet, maar van veel rauw vlees eten verhoogt de kans op een lintworm wel; dat jij niemand kent met een lintworm, wil niet zeggen dat er ook niemand is zonder lintworm; misschien heeft iemand er wel ongemerkt eentje die lekker mee eet
Maar goed; lintwormen komen volgens mij vrij weinig voor in Nederland, dus ik zou me er ook niet te druk over maken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Dat wordt toch ook helemaal niet beweerd? Feit is wel dat het hebben van een lintworm vaak te wijten is aan het eten van rauw vlees.
ik bedoelde het ook niet letterlijk hoor (cfr smileys). lintwormen komen volgens mij gewoon amper voor, en mensen die rauw vlees eten zijn er heel erg veel, vandaar dat ik eigenlijk meer bedoelde: de kans is echt wel klein.

lintworm vaak gevolg van rauw vlees: akkoord
maar rauw vlees eten leidt vaak tot lintworm: niet akkoord

en het antwoord 'lintworm' is ook niet erg onderbouwd en omkaderd hé da's hetzelfde als op liefde en relatie op een topic replyen met: "dumpen", dat mag blijkbaar ook niet soit, dit gaat offtopic
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Maar goed; lintwormen komen volgens mij vrij weinig voor in Nederland, dus ik zou me er ook niet te druk over maken.
dat bedoelde ik eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 16:21
remy476
remy476 is offline
magnetronmaaltijden zijn bijna altijd al gaar (of wat t een eigengemaakte magnetronmaatlijd)
Oud 29-05-2008, 16:58
handschoen
handschoen is offline
Citaat:
ik bedoelde het ook niet letterlijk hoor (cfr smileys). lintwormen komen volgens mij gewoon amper voor, en mensen die rauw vlees eten zijn er heel erg veel, vandaar dat ik eigenlijk meer bedoelde: de kans is echt wel klein.

lintworm vaak gevolg van rauw vlees: akkoord
maar rauw vlees eten leidt vaak tot lintworm: niet akkoord

en het antwoord 'lintworm' is ook niet erg onderbouwd en omkaderd hé da's hetzelfde als op liefde en relatie op een topic replyen met: "dumpen", dat mag blijkbaar ook niet soit, dit gaat offtopic

Ik snap je punt helemaal, hoor, wat betreft de lintworm. Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik vond het alleen gewoon een beetje kort door de bocht om meteen te gaan rologen om de reactie 'lintworm'. Maar goed, dat was inderdaad ook niet echt onderbouwd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 17:43
Go
Go is offline
Gelukkig heb ik tot op heden nergens last van. Natuurlijk weet ik ook wel dat je biefstuk ook deels rauw eet, maar met een groot verschil: de buitenkant is dan wel goed gebakken. Hier was het totaal rauw. Dit onderscheid is van belang omdat de gevaarlijke bacteriën bij rundvlees op de buitenkant van het vlees zitten (i.t.t. bijv. kippenvlees).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 18:22
Verwijderd
Citaat:

'Onderbouwing' is denk ik niet echt nodig in dit geval.
Van rauw vlees kun je een lintworm krijgen. Da's een feit, geen mening ('dumpen' denk ik wel)
Óf het gebeurt weet je niet direct, maar dat is met alle gevolgen die het eten van rauw vlees kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig heb ik tot op heden nergens last van. Natuurlijk weet ik ook wel dat je biefstuk ook deels rauw eet, maar met een groot verschil: de buitenkant is dan wel goed gebakken. Hier was het totaal rauw. Dit onderscheid is van belang omdat de gevaarlijke bacteriën bij rundvlees op de buitenkant van het vlees zitten (i.t.t. bijv. kippenvlees).
Gelukkig maar!
Ben je teruggegaan met die maaltijd?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 18:39
Go
Go is offline
Citaat:
Gelukkig maar!
Ben je teruggegaan met die maaltijd?
Van de maaltijd zelf is weinig over, maar ik weet dat ik het geld wel terug krijg als je ontevreden bent (is altijd zo bij de AH). Moet dus nog even
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Van de maaltijd zelf is weinig over, maar ik weet dat ik het geld wel terug krijg als je ontevreden bent (is altijd zo bij de AH). Moet dus nog even
Als je de wikkel (met productienummer etc) nog hebt, kunnen ze je vaak wel helpen. En ik geloof dat je als je voedselvergiftiging zou hebben gekregen, het nu al wel gemerkt zou hebben (maag van streek, vervolgens darmen ook, koorts etc), zoiets gaat vrij snel.

Welke maaltijd was het eigenlijk? (Dan weet ik dat ik die nooit moet kopen )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 20:00
Go
Go is offline
Citaat:
Als je de wikkel (met productienummer etc) nog hebt, kunnen ze je vaak wel helpen. En ik geloof dat je als je voedselvergiftiging zou hebben gekregen, het nu al wel gemerkt zou hebben (maag van streek, vervolgens darmen ook, koorts etc), zoiets gaat vrij snel.

Welke maaltijd was het eigenlijk? (Dan weet ik dat ik die nooit moet kopen )
Ik heb deze maaltijd wel vaker gehad, en toen was het altijd goed. Het gaat om de AH Japanse runderreepjes.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten