Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   nummerdeportatie, nummer word niet overgezet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1696116)

light fighter 07-06-2008 10:48

nummerdeportatie, nummer word niet overgezet
 
Ik zal mijn probleem zo kort mogelijk beschrijven anders word het een lang verhaal.

Ik had een abbonement (mobiel) bij hi, deze opgezegd en een nieuw abbonemt aangevraagd bij vodafone met nummerbehoud. Mijn abbonement bij hi liep 2 juni af en mijn nummer worden overgezet naar vodafone, echter dit is nog steeds niet gebeurt meerdere malen achteraan gebeld, wat ik dan te horen krijg is: "ja mevrouw uw nummer is vrijgegeven hij wordt vandaag gedeporteerd naar vodafone. Dus waarschijnlijk zult u vandaag enige tijd niet bereikbaar zijn." Echter tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds bereikbaar via hi en niet via vodafone.

Wat kan ik hier het beste mee doen of aanpakken?

T_ID 07-06-2008 17:10

Geen idee, het duurt wel lang. Mijn nummer gaat van Ben naar KPN Zakelijk, en dat duurt ook ruim een maand.

~lienepien~ 07-06-2008 21:35

Oh, men, ik word maandag overgezet van T-mobile naar Vodafone, maar ik kan echt geen maand zonder telefoon...:(
Kun je nog wel bellen dan? Of is je HI nu gestopt?

[edit]Ow, HI doet het nog. Slordig gelezen.
Ik zou Vodafone nogmaals schoppen.

light fighter 07-06-2008 22:16

Ja ga maandag dan wel even naar vodafone, kijken wat ze daar zeggen.

Ik kan inderdaad gelukkig nog wel gewoon bellen :)

Sabje 08-06-2008 10:00

Ik ging van AH prepaid naar Hi abo en op de ingangsdatum van mijn abonnement, was ook m'n nummer al overgezet. :)

~lienepien~ 08-06-2008 10:16

volgens mij is het trouwens portatie, niet deportatie...

Andijvie 08-06-2008 11:56

Ik heb ook een maand moeten wachten voor het rond was, ik kreeg wel een brief (zowel van Orange waar ik weg ging als van T-Mobile waar m'n nummer naar toe moest) met de datum van overzetten erin, en dat klopte ook, alleen duurde het dus wel langer dan de week waar ze het in eerste instantie over hadden.

~lienepien~ 08-06-2008 13:48

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 27683243)
Ik heb ook een maand moeten wachten voor het rond was, ik kreeg wel een brief (zowel van Orange waar ik weg ging als van T-Mobile waar m'n nummer naar toe moest) met de datum van overzetten erin, en dat klopte ook, alleen duurde het dus wel langer dan de week waar ze het in eerste instantie over hadden.

Kon je wel bellen gedurende die periode?

Andijvie 08-06-2008 15:15

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 27683780)
Kon je wel bellen gedurende die periode?

Ja, dat wel, maar met een tijdelijk nummer van T-Mobile (waar m'n oude nummer dus naar toe moest).

Wammus 08-06-2008 23:28

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 27682829)
volgens mij is het trouwens portatie, niet deportatie...

Laten we telefoonnummers gaan vergassen. (Y);)

Ontopic:

Hoeveel tijd zat er tussen het opzeggen van je HI abonnement en het aanvragen van de nummerportering? Als dit korter dan tien dagen is heb je grote kans dat het daar aan ligt. Het kan ook zijn dat je bij Vodafone niet dezelfde NAW gegevens hebt opgegeven als bij HI en dat het daarom niet werkt. Ik zou even naar de winkel terug gaan waar je hem gehaald hebt en het daar voorleggen.

light fighter 09-06-2008 11:33

gegevens zijn bij HI en vodafone gelijk. Zat volgens mij iets van tien dagen tussen. Zal vanmiddag nog maar eens bellen met mijn vriendjes van HI:rolleyes:

Gauloises 09-06-2008 23:31

Bij mij duurde het 9 weken geloof ik -O-

Hakuna 10-06-2008 03:01

Citaat:

Gauloises schreef: (Bericht 27694512)
Bij mij duurde het 9 weken geloof ik -O-

Bij mij duurde het maar enkele dagen, maar het was dan wel een vast telefoonnummer dat van KPN porteerd moest worden naar xs4all.

x-spekkie-x 10-06-2008 07:47

Bij mij was het op de dag zelf al omgezet. Maar ik had het dan ook 2 of 3 maanden van te voren aangevraagd, vanwege de opzeggingstijd :)

KiMZz 10-06-2008 18:51

Als je een abonnement opzegt heb je altijd 3 maanden opzegtermijn, ook al is je abonnement officieel al verlopen. Als Vodafone jouw nummerbehoud heeft aangevraagd terwijl je eerder je Hi abonnement zelf al hebt opgezegd, ziet Hi dit als een nieuwe opzegging; in plaats van dat je nummer uit de lucht moet worden gehaald aan het eind van je abo, moet dit ineens geporteerd worden naar een andere provider. Het is dus niet hetzelfde. En het komt erop neer dat je waarschijnlijk nóg een keer 3 maanden opzegtermijn krijgt bij Hi.

light fighter 11-06-2008 06:43

dat was in eerste instantie inderdaad het probleem maar daar ben ik toen achter aan gegaan, en vodafone ook en toen was het opgelost. en zou het 4 juni overgezet worden.

Gistermiddag nog weer gebeld met HI, nummer is vrijgegeven en vodafone heeft hem nog niet opgepakt. Vodafone gebeld dat het vandaag toch in orde zou moeten komen, en anders ik weer zou moeten bellen. Ga vanmiddag maar eens langs de winkel

ConsuWijzer 11-06-2008 12:46

Uit je vraag komt naar voren dat je bent overgestapt naar een andere aanbieder van mobiele telefonie. Je hebt je nieuwe aanbieder gevraagd om je telefoonnummer over te nemen van je (oude) aanbieder.

Je hebt het tot op de laatste dag van je contract het recht om je telefoonnummer mee te nemen naar een nieuw abonnement. Je nummer wordt tot een maand na afloop van je contract gereserveerd zodat het nummer nog kan worden teruggeven.

Je nieuwe aanbieder moet er voor zorgen dat je binnen 10 werkdagen kan bellen met je nieuwe abonnement en je eigen telefoonnummer. In jouw geval is je nieuwe aanbieder er niet in geslaagd dit te regelen.

Je kunt nu de volgende stappen ondernemen:

1. Informeer bij je nieuwe provider wat de reden is dat je nummer (nog) niet is overgenomen. Ben je het niet eens met de opgegeven reden, dan kun je een (schriftelijke) klacht indienen bij deze aanbieder.

2. Kom je er met je aanbieder niet uit? Ga dan naar de geschillencommissie. De Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) doet bindende uitspraken in geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen consumenten en aanbieders. Dat wil zeggen, uitspraken waar zowel jij als je mobiele aanbieder zich aan hebben te houden. Je aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie. Zolang het geschil loopt, hoor je nog wel je rekening te betalen.

~lienepien~ 11-06-2008 18:30

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27694966)
Bij mij was het op de dag zelf al omgezet. Maar ik had het dan ook 2 of 3 maanden van te voren aangevraagd, vanwege de opzeggingstijd :)


Bij mij is het ook goed gegaan! Bij mij had m'n nieuwe provider het aangevraagd, zij hebben ook m'n oude abo opgezegd. Dus daardoor zat er ook (ruim) 3 maanden tussen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.