![]() |
Pink Floyd
Wat vinden jullie van deze band?
Heb je een favo nummer? Ik vind het echt goede muziek. Oud maar blijft mooi Me favo nummer is Wish You Were Here:cool: |
Pink Floyd is zeker goed, spreekt toch voor zich. maar wel het werk dat ze hebben gemaakt tussen pakweg 1971 t/m 1987 alles wat ze daarna hebben gemaakt voegt niks meer toe aan de toch al ruime discografie.
Het nummer Wish jou were here klinkt vanaf de eerste CD uitgave uit 1985 (EMI made in UK) nog het beste, bij de latere heruitgaves klinkt dit nummer iets anders (remastering/remix) bovendien ziet de cover afbeelding bij de eerste CD versie precies het zelfde uit als de LP hoes, terwijl de CD cover bij de heruitgaves een iets ander uitterlijk heeft dan de oorspronkelijke LP hoes. Ik ben hier erg allert op op dit soort dingen bij aankoop van CD's. |
Oh oh Cornel, die platen van vóór '71 zijn ook goed joh. (y) Piper At The Gates Of Dawn, Ummagumma, Atom Heart Mother... Maar ook wat daarna kwam is erg goed, inderdaad. Favoriete nummers vind ik zinloos, mijn favoriete albums zijn waarschijnlijk Animals en Meddle.
|
Meddle was mijn eerste lp. En nu?
|
Nu nog steeds, gok ik?
|
Lol :D.Wish you were here is mijn favoriete album.
|
Ik heb net alle albums + dvd's gedowload.(A)
|
Je kunt die cd's ook gewoon in de winkel kopen.:confused:
|
Citaat:
De meeste Pink Floyd cd uitgaves die je doorgaans in de winkels aantreft zijn de 1992 of 1994 remaster (her)uitgaves die iets anders klinken dan de LP's en bovendien niet eens een fatsoenlijke cover afbeelding hebben zoals orginele de LP hoes. :confused: Deze CD versie van Wish you where here kom je in Nederland het meeste tegen. http://pinkfloydcdscanz.bizland.com/...HollandRem.jpg |
Goed, toch wel. Geef mij maar Piper, Meddle of Animals. Wish you were here is ook erg goed.
Favorite nummers zijn Interstellar Overdrive en Set the controls for the Heart of the Sun. Luister ook eens het solo werk van Barrett. Vooral the Madcap Laughs, met het briljante Dark Globe. Barrett (het album) mag er ook wezen. Waters is solo ook nog wel de moeite waard. Gilmour vind ik niet zo veel aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pink Floyd, die zijn toch van die film over een muur ofzo?
|
overrated.
hehe |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geweldige muziek:Y
|
Citaat:
|
beetje kut.
|
Money is erg goed.
|
hahahahahaah
overrated |
Altijd fan geweest van Meddle en Animals. Als ik dan toch een favoriet nummer moet aanwijzen: Fearless.
|
<3 <3
eigenlijk is The Division Bell mijn favoriete Pink Floyd cd, The Wall op de 2e plaats. Maargoed, ik heb ze nog niet allemaal. Ik weet dat over The Division Bell de meningen ook nogal verdeeld zijn, overgeproduceerd en té gelikt of niet, ik vind hem briljant :) |
wish you were here
|
Dark Side of the Moon is geniaal, Piper at the Gates of Dawn is ook een sterke plaat. De rest is eigenlijk overbodig en ver onder het niveau van vergelijkbare artiesten uit die tijd, zoals Yes, King Crimson en Hawkwind.
|
Citaat:
|
High Hope is egt een topnummertje:D
|
ik ben toch wel een grote fan van live at pompei en dan vooral de uitvoeiring van echoes. Echt geweldig
|
Ben al jaren op zoek naar deze CD uitvoering van Wish you where here, maar kom van alles tegen, behalve deze Japanse uitgave (met orginele covers zonder barcode) Ik heb wel de US uitvoering die dezelfde CD cover heeft, maar dan op Columbia records is verschenen met barcode op backcover.
Front cover zoals LP hoes. http://pinkfloydcdscanz.bizland.com/...CBS80955FC.jpg Backcover. http://pinkfloydcdscanz.bizland.com/...CBS80955RC.jpg CD zelf, CBS made in Japan. http://pinkfloydcdscanz.bizland.com/...CDCBS80955.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Heb je ook welleens Gong geluisterd? Is 1 van de vele 'offsprings' van Soft Machine. Andere zijn: Caravan, Hatfield & the North, Kevin Ayers. Is gewoon Pink Floyd muziek maar dan gespeelt zoals het hoort, zoals Syd het bedoelt heeft. Syd was trouwens goeie vrienden met de mensen van de bands die ik net noemde. En ohja, Ik heb mijn Pink Floyd periode alweer een tijd geleden afgesloten, alle albums na de eerste 4 vallen een beetje in herhaling imo. |
Citaat:
Gongzilla (het reunie project van Gong) is zeer de moeite waard om zeker eens te beluisteren, kan zelfs gratis gedownload worden op mijn muziekblog. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Heb Daevid Allen met University of Errors paar maanden geleden live gezien hier in de Amsterdamse Overtoom 301! _O_ Was geweldig, Clarence in Wonderland, Fohat digs holes in space kwamen o.a. voorbij. |
Tot '71 vind ik ze gaaf.
|
Laatst nog een oldscool plaat van ze gekocht. Geweldig om lekker relax naar te luisteren. Biertje erbij en lekker luisteren.
|
oldscool
|
Pink Floyd is denk ik wel de beste band ooit....
Die platen zijn stuk voor stuk super. Een van mn favo's is Money (en dan alleen al voor de baspartij) |
Another brick in the wall, part 1, 2, 3. Het blijven geniale nummers. Overigens is dat hele album (the wall) gewoon geniaal :)
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20. |