![]() |
Algemene Olympische Spelen-topic
http://www.sportwereld.be/assets/ima...king_logo1.gif
De Olympische Zomerspelen van de XXIXe Olympiade worden gehouden in Peking, de hoofdstad van China. Ze zullen gehouden worden van 8 tot en met 24 augustus 2008. Het programma staat hier: http://en.beijing2008.cn/schedule/ Het begint bijna! Waar kijk jij naar uit? Welke sporten ga je volgen? Wie gaan er voor Nederland medailles winnen? En wie wint er goud? |
Ik kijk wel wat Studio Sport me door de strot gaat douwen;) Zit voorlopig toch thuis dus ik hoef niets te missen:o
|
Ik meestal zo'n beetje alles als ik thuis ben en met niks anders bezig ben.
|
Bij mij zal de tv ook vaak aanstaan :o ik moet nog ff kijken wanneer er Nederlanders in actie komen, maar als dat bijv om 06.00 wordt uitgezonden, zet ik mijn wekker er voor (y) wel afhankelijk van de sport, zeilen of paardrijden oid boeit me niet zo, maar wielrennen of atletiek of zwemmen weer wel :)
|
Ik zal gewoontegetrouw door m'n tweede zit weer alles missen vrees ik. :o
|
Bij mij zal de tv vast ook vrijwel de hele dag aanstaan, terwijl ik ondertussen andere dingen doe. Heb vooral zin in het atletiek, zwemmen en voetbal. Wielrennen ook wel, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat dat niet zo'n boeiende wedstrijd wordt.
|
De wegwedstrijd, tijdrit, baanwielrennen en de Cross Country wedstrijd (mtb) zijn de onderdelen waar ik echt naar uit kijk. Verder zwemmen, roeien en judo. Voetbal mogen ze wat mij betreft afschaffen op de OS.
|
Vandaag de openingsceremonie :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ergerde me mateloos aan de uitspraak van alle Chineze woorden. Als presentator kan je toch wel uitzoeken hoe je alles precies uitspreekt. Daar word je voor betaalt.
De openingsceremonie zelf was zeker wel apart. Erg kolossaal, wat je dus wel kon verwachten van China. |
Tot nu toe heb ik met alles rondom de spelen vooral een vieze bijsmaak vanwege alle verspilling en vervuiling en dergelijke gehad,
maar die opening was wel waanzinnig. Dat die man met de fakkel ook op 65 meter hoog het hele stadion rond 'rende'. Ik zet ook de hele dag de tv aan. Ik vind de medaille-uitreikingen altijd het tofst. |
Ik zal meestal de tv op de achtergrond wel aan hebben staan zoals ik dat ook bij de Tour deed. Dingen als atletiek, turnen en zwemmen zijn ook wel leuk om echt te kijken. (y)
|
Mooie finale van het wielrennen.
Spoiler
|
Citaat:
|
Brons voor Houkes bij het judo (y)
|
Mooie overwinning ook. :)
|
Ga wel veel van deze spelen zien denk ik,vooral de tweede en derde week. Tv aan en een beetje rondklikken op die geniale NOS site, ik vermaak me wel. Helaas heb ik mijn enige herkansing net tijdens een van de onderdelen die erg graag had willen zien. Wat ik van de openingsceremonie zag was indrukwekkend, ik vond alleen het commentaar wel vermoeiend. En 4 uur is sowieso wel wat teveel van het goede.
|
Citaat:
|
Nouja laatste 10 dagen bedoelde ik idd.
|
Ik zal het voor de zekerheid even in een spoiler zetten, voor die mensen die vannacht om 18 minuten over 5 hun videorecorder aan hebben gezet, zodat ze gewoon tot 12 uur uit konden slapen:
Spoiler
|
Jammer van Vos met het vrouwenwielrennen.. 6e.. tegenvallend toch helaas.
|
Ik heb al 2 nachten live gezien. Kan nie slapen wegens ooronsteking die gigantisch pijn doet, dus komt het mooi uit dat de OS elke nacht om 3uur beginnen(y)
Over een half uurtje móet Oranje winnen van de VS om nog kans te maken |
Jammer van Verwijlen ook, hij was een aardig eind op weg.
Maar die zwemsters idd :cool: (y) |
|
damn, wat duits...
|
heel Duits, maar heel fijn
|
Ik erger me dood aan de hele Belgische entourage rond de voetbalploeg en dan voornamelijk de KBVB...
|
Citaat:
|
Ach, al eens 'n foto van de bondsvoorzitter gezien?
http://www.footbel.com/images/NATION...ker-DeSart.jpg Die kerel lijkt de grootste debiel ter wereld, maar wat erger is: hij kent gewoon niets van voetbal en het hoe en wat. Is aangesteld door de DERDEKLASSERS!! :rolleyes: |
Leg is uit Methuus? Volg niets van het Belgische team op de OS, maar staat er zo'n slecht team dan?
|
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat HSV wil dat de Belgische verdediger Kompany weer naar Duitsland komt om voor zijn club uit te komen en dat de KBVB zich niet sterk maakt voor Kompany, die liever op de OS wil blijven. Zoiets? (Ik heb het ook niet goed genoeg gevolgd, hoor. :bloos: )
Ondertussen maakt België volgens mij wel een betere kans door te gaan dan Nederland. |
@Methuselah: Je mag mensen natuurlijk niet beoordelen op hun uiterlijk, maar aan de buitenkant lijkt het wel of Phelps ook maar net een paar puntjes boven een verstandelijke handicap zit. :o
Stom van Hamburger (skiff), te hard beginnen is zo'n beginnersfout en hij kan zoveel beter. :( |
Citaat:
En mjah, balen van Hamburger.. zwaar te snel begonnen. |
Citaat:
Nu is Kompany wel z'n paspoort vergeten en heeft hij z'n vlucht gemist, hehe. :o |
Citaat:
|
Wat een aap, hoe hij reageerde na het behalen van de 4x100m vrij. :D
Heb wel medelijden met de Belgen hoor, op Sporza zijn ze zo hard op zoek naar mensen die medailles gaan halen. Maar het wil alleaal niet zo lukken. :o |
Weer brons voor een judoka, en een ander tegenvallende judoka, 5e ipv goud..
|
Zeker jammer van Elmont :(
|
Citaat:
|
wat hebben we trouwens veel NL'se judoka's op de Spelen, en dan doen ze het ook nog eens allemaal behoorlijk goed :eek:
stiekem hoop ik wel dat vd Geest er uit vliegt, vanwege het geklooi met Vuijsters. |
Citaat:
|
De hockeydames :) (y)
Mooie wedstrijd en een zwaarbevochten overwinning. |
Citaat:
Edith door naar halve finales Verder vraag ik mij af wat er met Vos is gebeurd? 14e in de tijdrit. Honkbal gaat ook dramatisch nu.. |
Wat speelt nl elftal kut. en weer een geluksgoal van Sibon.
|
Ned. elftal mag zeker van geluk spreken, wat een drama zeg en dan zaterdag tegen argentinië, zal heel erg zwaar worden.
|
Citaat:
|
de wekker staat alvast voor het zwemmen over een paar uurtjes :o
|
Bosch brons (y)
bij het zeilen doen trouwens een paar Nederlanders het ook heel goed, één bootje ligt op dit moment eerste (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |