![]() |
[Maxtor-HD] Nu al bad sectors.
Ik baal als een stekker. ik heb twee gloednieuwe Maxtors van 60 GB, allebei in een RAID 0 formatie, en er zitten nu al bad sectors op.
Wat zal ik doen; ze gelijk terug schoppen naar de winkel of nog is proberen nu de bad sectors gelocaliseerd zijn door scandisk? Hier baal ik enorm van, want zoals je weet zijn bad sectors extra irritant bij RAID formaties. _Marcade |
Ik zou het zaakje dus lekker terug brengen. Dat er al vanaf het begin bad sectors op zitten, is absoluut niet goed. Een harde schijf heeft namelijk standaard reserve sectoren, waarmee slechte sectoren opgevangen worden.
Dat je nu al bad sectors hebt, duidt erop dat je geen reserve sectoren meer over hebt, of dat de BBR niet werkt zoals het hoort. -Desecrator |
Inderdaad, weinig meer aan toe te voegen. Een schijf hoort geen bad sectors te genereren. Vroeger nam men bij een nieuwe harddisk genoegen met 10% van de schijfruimte aan bad sectors, maar tegenwoordig hoef je dat niet te pikken. Een schijf die meteen al bad sectors heeft moet je gewoon terugbrengen; een schijf die langzamerhand meer bad sectors genereert is duidelijk aan het overlijden.
|
HARD terugschoppen :)
|
Citaat:
|
maar wel maxtors terugnemen want het zijn gewoon goede dingen, ik draai niet anders, niet te slijten en snel genoeg
|
Citaat:
vroeger was maxtor niet te pruimen, en een tijdje geleden was IBM dat niet.. wd is altijd goed geweest bij mij |
Citaat:
|
zeker bij des gekocht
whahahaha.. soz :) je woont tog in den haag :) |
Citaat:
nee |
Ooit op het forum gelezen dat 40 GB maxtors een hoog uitvalpercentage hadden...de 60 GB zouden toch ook niet...
Zoek wat andere forums af zou ik zeggen en zie wat zij over de 60 GB's te melden hebben...ikzelf heb nog nooit bad sectors gehad |
clusterkanker hou je niet tegen, gewoon terugbrengen naar de winkel, en als die moeilijk doen moet je ff contact opnemen met Maxtor, er zit nog fabrieksgarantie op, dus als je ze naar hun opstuurd krijg je ook nieuwe, daar doen ze vrijwel nooit moelijk over. Let er wel op de als je ze verstuurd je ze goed verpakt, niet goed verpakte HD's worden niet geaccepteerd. dus stuur ze met originele doos terug.
|
Citaat:
Het gaat wel om een schijfie die UDMA 133 aankan, met een soort van "quantum look" ;) . Maar ik heb 3 jaar garantie op dat ding... Als ie er nog nog een paar krijgt, moet ik 'm dan terugschoppen denken jullie? |
Mjah, ik heb ook eens gelezen over een bepaald type Maxtor (niet zeker) met een zeer hoog uitvalpercentage...*garandeert niks*
|
Die schijven met dat hoge uitval percentage, dat waren toch die IBM *0GXP schijven?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23. |