Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 20:21
Marcade
Marcade is offline
Ik baal als een stekker. ik heb twee gloednieuwe Maxtors van 60 GB, allebei in een RAID 0 formatie, en er zitten nu al bad sectors op.

Wat zal ik doen; ze gelijk terug schoppen naar de winkel of nog is proberen nu de bad sectors gelocaliseerd zijn door scandisk?

Hier baal ik enorm van, want zoals je weet zijn bad sectors extra irritant bij RAID formaties.

_Marcade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 20:45
DEChengst
DEChengst is offline
Ik zou het zaakje dus lekker terug brengen. Dat er al vanaf het begin bad sectors op zitten, is absoluut niet goed. Een harde schijf heeft namelijk standaard reserve sectoren, waarmee slechte sectoren opgevangen worden.

Dat je nu al bad sectors hebt, duidt erop dat je geen reserve sectoren meer over hebt, of dat de BBR niet werkt zoals het hoort.

-Desecrator
Oud 29-07-2002, 11:40
Verwijderd
Inderdaad, weinig meer aan toe te voegen. Een schijf hoort geen bad sectors te genereren. Vroeger nam men bij een nieuwe harddisk genoegen met 10% van de schijfruimte aan bad sectors, maar tegenwoordig hoef je dat niet te pikken. Een schijf die meteen al bad sectors heeft moet je gewoon terugbrengen; een schijf die langzamerhand meer bad sectors genereert is duidelijk aan het overlijden.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 19:20
@pie
@pie is offline
HARD terugschoppen
Oud 30-07-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
gelijk terug schoppen naar de winkel
En vloeken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:47
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
maar wel maxtors terugnemen want het zijn gewoon goede dingen, ik draai niet anders, niet te slijten en snel genoeg
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:48
@pie
@pie is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:
maar wel maxtors terugnemen want het zijn gewoon goede dingen, ik draai niet anders, niet te slijten en snel genoeg
western digital all the way

vroeger was maxtor niet te pruimen, en een tijdje geleden was IBM dat niet.. wd is altijd goed geweest bij mij
Oud 01-08-2002, 21:08
Koen
Koen is offline
Citaat:
@pie schreef:

vroeger was maxtor niet te pruimen, en een tijdje geleden was IBM dat niet.. wd is altijd goed geweest bij mij
Vroeger is niet meer nu. Vroeger was IBM nog een goed merk. Nu is Maxtor dat. Dus neem je nu een Maxtor, makkelijk zat
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:31
MaakUt
MaakUt is offline
zeker bij des gekocht

whahahaha.. soz

je woont tog in den haag
Oud 01-08-2002, 22:41
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
zeker bij des gekocht
heu

nee
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 16:19
Droyd
Droyd is offline
Ooit op het forum gelezen dat 40 GB maxtors een hoog uitvalpercentage hadden...de 60 GB zouden toch ook niet...

Zoek wat andere forums af zou ik zeggen en zie wat zij over de 60 GB's te melden hebben...ikzelf heb nog nooit bad sectors gehad
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:07
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
clusterkanker hou je niet tegen, gewoon terugbrengen naar de winkel, en als die moeilijk doen moet je ff contact opnemen met Maxtor, er zit nog fabrieksgarantie op, dus als je ze naar hun opstuurd krijg je ook nieuwe, daar doen ze vrijwel nooit moelijk over. Let er wel op de als je ze verstuurd je ze goed verpakt, niet goed verpakte HD's worden niet geaccepteerd. dus stuur ze met originele doos terug.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:46
Erik198
Erik198 is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Ooit op het forum gelezen dat 40 GB maxtors een hoog uitvalpercentage hadden...de 60 GB zouden toch ook niet...

Zoek wat andere forums af zou ik zeggen en zie wat zij over de 60 GB's te melden hebben...ikzelf heb nog nooit bad sectors gehad
Hmm, ik heb ook een 40 gig maxtor, zoals bij de meeste mensen hier word die zwaar belast, en ik heb nu (na 7 maanden ofzo) één BS.

Het gaat wel om een schijfie die UDMA 133 aankan, met een soort van "quantum look" .

Maar ik heb 3 jaar garantie op dat ding... Als ie er nog nog een paar krijgt, moet ik 'm dan terugschoppen denken jullie?
Oud 19-08-2002, 20:13
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Mjah, ik heb ook eens gelezen over een bepaald type Maxtor (niet zeker) met een zeer hoog uitvalpercentage...*garandeert niks*
Oud 19-08-2002, 21:15
Verwijderd
Die schijven met dat hoge uitval percentage, dat waren toch die IBM *0GXP schijven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten