Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 20:06
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
zou dat kunnen?

Ik heb een Maxtor 7200 RPM 40Gb harde schijf, ongeveer een half jaar oud nu.
Nu krijg ik steeds meer error's van Windows dat 'ie bestanden maar niet kan opslaan. (veel temp bestanden waarvan je het normaal niet eens merkt, maar ook mn Word documentjes). Ik heb 2 weken terug een gloednieuwe virusscanner (legaal gekocht ) erop gezet.
Nou meende ik dat ik laatst een naar geluid uit de HD hoorde komen, een soort harde klik, en toen spinde de HD weer op zeg maar. Is dat nou een 'click of death' ofzoiets?

Joost.. die druk is met backups branden
Oud 11-12-2001, 20:29
Chimera
Chimera is offline
Click of Death was een probleem met Zip-drivers, heeft dus niks te maken met je HD.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 04:56
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Click of Death was een probleem met Zip-drivers, heeft dus niks te maken met je HD.
dus jij wilt dat normaal noemen? dat er 'een hard geluid' uit je HD komt waarbij de HD stilvalt en daarna weer opspint?

en dan dat Windows daarna zijn bestanden niet meer weg kan schrijven?

Cybernetic Joosie:

ik zou maar eens gaan informeren bij de winkel, want dat is _zeker_ niet normaal..

Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 10:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
dus jij wilt dat normaal noemen? dat er 'een hard geluid' uit je HD komt waarbij de HD stilvalt en daarna weer opspint?
Nee. Ik meldde heel simpel dat een Click of Death een probleem was met Zip-drives. Die term heeft niks met HDs te maken.

Lawaai uit een HD is nooit goed, lijkt me logisch.

Ik zou 'es flink gaan testen met die schijf. Ik heb nl. 2 maxtor 40GB schijven gehad die allebei overleden zijn, vrij kort na mekaar.

Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 10:58
Cybernetic Joosie
Citaat:
Chimera schreef:
Ik heb nl. 2 maxtor 40GB schijven gehad die allebei overleden zijn, vrij kort na mekaar.
Shit

iig thanks voor de reacties allemaal!
Oud 12-12-2001, 12:07
pietje63
pietje63 is offline
garantie (alleen niet op gegevensverlies)
Oud 12-12-2001, 18:38
WolterB
WolterB is offline
heb ik ook gehad met mn hdd, en die is dus nu kapot, je moet je garantei aanspreken
Oud 12-12-2001, 21:19
Verwijderd
Uitschakelen en weer opspinnen betekent vrijwel zeker de (spoedige) dood. Ik heb het zelf meermalen gezien (allemaal bij Quantum Fireball-schijven). Inderdaad een harde tik waarna het toerental verminderd. Vervolgens spint-ie weer op en calibreert de schijf weer. Dan zit er binnen dus iets goed mis, ik zou maar backups gaan maken...

ff offtopic: ik dacht toen ik deze topic zag staan dat het om een 75GXP zou gaan...kwas 'blij verrast' toen het een DMax bleek te zijn
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 13:40
Cybernetic Joosie
Nou de HD is inderdaad nu volledig gecrasht. Ik werk nu tijdelijk op een ouwe 1.6 Gb HD tot ik de Maxtor heb laten vervangen door de garantie die er gelukkig nog op zat. Op deze manier krijg ik dus wéér een Maxtor, waar ik nu dus weinig vertrouwen meer in heb. ...

Oud 13-12-2001, 14:18
Marc S
Marc S is offline
Koop volgende keer een IBM schijf
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 15:44
Verwijderd
Tja...de ene Maxtor is de andere niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 17:52
Koen
Koen is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Koop volgende keer een IBM schijf

Me moer, serieus.

Ik heb 2x een IBM Deskstar 20Gb 7200 Rpm gehad, geen van beiden hield 't langer dan een half jaar vol.

Ik heb nu een IBM 60GXP en bid op m'n blote knieën dat die het wel wat langer volhield; ik had helaas bij de garantie geen keus tot het krijgen van een ander merk schijf.

IBM is dus ook niet je-dat, zeker niet nu bekend is dat de 75GXP verschrikkelijk vaak crasht (zoals nare man enkele maanden geleden postte).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 18:00
dystopia
dystopia is offline
Hehe dat zijn gewoon bad sectors. Je HDD gaat nu langzaam naar de vaantjes.. back ze up enzo en test eerst via een test-brand om te checken of ie wel kan fikken en niet vanaf een gare sector leest. Dan mislukt de CD namelijk.

Download anders ff GwScan (zoek maar met Google) en test je HDD. Zul je zien dat je HDD brak is, helaas. Hopen dat er nog garantie op zit
Oud 13-12-2001, 18:32
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hehe dat zijn gewoon bad sectors. Je HDD gaat nu langzaam naar de vaantjes.. back ze up enzo en test eerst via een test-brand om te checken of ie wel kan fikken en niet vanaf een gare sector leest. Dan mislukt de CD namelijk.

Download anders ff GwScan (zoek maar met Google) en test je HDD. Zul je zien dat je HDD brak is, helaas. Hopen dat er nog garantie op zit

Je moet als je dat heb gewoon terug naar de winkel gaan en zeggen daat er bad secors opzitten. Je krijg dan een nieuwe.
Oud 13-12-2001, 20:50
Cybernetic Joosie
Citaat:
dystopia schreef:

neenee.. k kreeg alleen nog maar error's en XP starte ook al niet meer. Formateren en herinstalleren hielp ook al niet meer. Ik heb trouwens later nog op de site van Maxtor een HD-Test programma gedownt maar die deed al helemaal niks meer
Oud 14-12-2001, 15:33
Verwijderd
Heb je 'm trouwens wel in een beetje christelijke behuizing ingebouwd? Ik heb wel gevallen gezien waarin mensen klaagden dat hun harddisk de geeft gaf en waarin bleek dat ze 'm drie-hoog achter hadden ingebouwd, bij wijze van spreken...gewoon doodleuk nog een schijf erbovenop geschroefd terwijl er megagroot opstond 'DO NOT COVER THIS HOLE'.

Maar goed.

Ik moet idd zeggen dat ik zelf best verbaasd ben dat mijn 60-gb IBM Deskstar 60GXP het nog steeds volhoudt. Nog nooit één rare klik oid gehoord...maar goed, who knows

Ben trouwens wel erg benieuwd of die problemen van IBM met de Deskstar 120GXP nu ook echt definitief opgelost zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 22:49
broed
broed is offline
ik heb dit gehad mijn mijn seageat 15 gieg
je hoort zeg maar een vet vaag geluid beeetje krassend en dan in 1 keer hoor je TIK en dan hoor je je schijf weer op toeren komen

Ik heb wel eens gelezen dat hardeschijfen een aantal werkuren heeft netzoals een lamp een aantal brand uren

maar er valt niks aan te doen gewoon nieuwe schijf denk i k
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 22:51
broed
broed is offline
hmmz zo te lezen houd seageat het lang vol
die van mij heeft al 2 maanden dit probleem van vast slaan en op toeren komen en werkt nog steeds
maar ik had al voor de zeker heid een nieuwe schijf gekocht een maxtor trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 10:01
Thunder_Kid
Thunder_Kid is offline
Het probleem met schijf ruimte onder XP klinkt bekend in de oren!!!

Ik heb zelf ook wat problemen met de opslag capp. Programma's als MP3 decoder zeggen voor het rippen "Source Disk is FUll or not right". Gewoon op continue klikken en hij gaat door.

Volgens mij heeft dat met de Fat indeling te maken. Daarmee Gaat iets ontiegelijk mis onder windows.

Citaat:
Blame Bill Gates
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 13:19
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ik moet idd zeggen dat ik zelf best verbaasd ben dat mijn 60-gb IBM Deskstar 60GXP het nog steeds volhoudt. Nog nooit één rare klik oid gehoord...maar goed, who knows
Mijn 40 Gb 60GXP houdt 't ook 'al' 4 maand vol. Misschien haalt ie 't jaar wel, zou voor de verandering ook wel een keer leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Mijn 40 Gb 60GXP houdt 't ook 'al' 4 maand vol. Misschien haalt ie 't jaar wel, zou voor de verandering ook wel een keer leuk zijn.
Mwah...gelukkig zit er drie jaar garantie op. Tegen die tijd heb ik trouwens waarschijnlijk allang een nieuwe schijf, dus effectief hoeft-ie het maar anderhalf jaar vol te houden voor ik 'm aan één of andere nono aansmeer.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 19:24
Cybernetic Joosie
[UPDATE]

Ik heb de schijf terug gestuurd naar Mycom, en kreeg de volgende dag al een nieuwe terug

echt geweldige service !

De nieuwe schijf is een veel nieuwer model, fluisterstil (in tegenstelling tot de ouwe)!

Hartstikke bedankt voor al uw reacties!

Joost.. en de nieuwe ziet er mooier uit
Reageren

Regels voor berichten