Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Lawaai uit een HD is nooit goed, lijkt me logisch. Ik zou 'es flink gaan testen met die schijf. Ik heb nl. 2 maxtor 40GB schijven gehad die allebei overleden zijn, vrij kort na mekaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Uitschakelen en weer opspinnen betekent vrijwel zeker de (spoedige) dood. Ik heb het zelf meermalen gezien (allemaal bij Quantum Fireball-schijven). Inderdaad een harde tik waarna het toerental verminderd. Vervolgens spint-ie weer op en calibreert de schijf weer. Dan zit er binnen dus iets goed mis, ik zou maar backups gaan maken...
ff offtopic: ik dacht toen ik deze topic zag staan dat het om een 75GXP zou gaan...kwas 'blij verrast' toen het een DMax bleek te zijn ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou de HD is inderdaad nu volledig gecrasht. Ik werk nu tijdelijk op een ouwe 1.6 Gb HD tot ik de Maxtor heb laten vervangen door de garantie die er gelukkig nog op zat. Op deze manier krijg ik dus wéér een Maxtor, waar ik nu dus weinig vertrouwen meer in heb.
![]()
||
Citaat:
Ik heb 2x een IBM Deskstar 20Gb 7200 Rpm gehad, geen van beiden hield 't langer dan een half jaar vol. Ik heb nu een IBM 60GXP en bid op m'n blote knieën dat die het wel wat langer volhield; ik had helaas bij de garantie geen keus tot het krijgen van een ander merk schijf. IBM is dus ook niet je-dat, zeker niet nu bekend is dat de 75GXP verschrikkelijk vaak crasht (zoals nare man enkele maanden geleden postte). |
![]() |
|
![]() |
Hehe dat zijn gewoon bad sectors. Je HDD gaat nu langzaam naar de vaantjes.. back ze up enzo en test eerst via een test-brand om te checken of ie wel kan fikken en niet vanaf een gare sector leest. Dan mislukt de CD namelijk.
Download anders ff GwScan (zoek maar met Google) en test je HDD. Zul je zien dat je HDD brak is, helaas. Hopen dat er nog garantie op zit ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
neenee.. k kreeg alleen nog maar error's en XP starte ook al niet meer. Formateren en herinstalleren hielp ook al niet meer. Ik heb trouwens later nog op de site van Maxtor een HD-Test programma gedownt maar die deed al helemaal niks meer ![]()
|
Verwijderd
|
Heb je 'm trouwens wel in een beetje christelijke behuizing ingebouwd? Ik heb wel gevallen gezien waarin mensen klaagden dat hun harddisk de geeft gaf en waarin bleek dat ze 'm drie-hoog achter hadden ingebouwd, bij wijze van spreken...gewoon doodleuk nog een schijf erbovenop geschroefd terwijl er megagroot opstond 'DO NOT COVER THIS HOLE'.
Maar goed. ![]() Ik moet idd zeggen dat ik zelf best verbaasd ben dat mijn 60-gb IBM Deskstar 60GXP het nog steeds volhoudt. Nog nooit één rare klik oid gehoord...maar goed, who knows ![]() Ben trouwens wel erg benieuwd of die problemen van IBM met de Deskstar 120GXP nu ook echt definitief opgelost zijn. |
![]() |
|
![]() |
ik heb dit gehad mijn mijn seageat 15 gieg
je hoort zeg maar een vet vaag geluid beeetje krassend en dan in 1 keer hoor je TIK en dan hoor je je schijf weer op toeren komen Ik heb wel eens gelezen dat hardeschijfen een aantal werkuren heeft netzoals een lamp een aantal brand uren maar er valt niks aan te doen gewoon nieuwe schijf denk i k |
![]() |
||
![]() |
Het probleem met schijf ruimte onder XP klinkt bekend in de oren!!!
Ik heb zelf ook wat problemen met de opslag capp. Programma's als MP3 decoder zeggen voor het rippen "Source Disk is FUll or not right". Gewoon op continue klikken en hij gaat door. Volgens mij heeft dat met de Fat indeling te maken. Daarmee Gaat iets ontiegelijk mis onder windows. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[UPDATE]
Ik heb de schijf terug gestuurd naar Mycom, en kreeg de volgende dag al een nieuwe terug ![]() echt geweldige service ![]() De nieuwe schijf is een veel nieuwer model, fluisterstil (in tegenstelling tot de ouwe)! Hartstikke bedankt voor al uw reacties! Joost.. en de nieuwe ziet er mooier uit ![]()
|
![]() |
|
|