![]() |
Studentenrekening.
Hallo,
Ik wil een studenten rekening openen, maar waar kan ik dit het beste doen? |
Bij de bank waar je dat bij wilt? Ik zou gewoon aanraden bij de bank waar je nu al een rekening hebt. Meestal sturen ze je vanzelf informatie als je gaat studeren.
|
Je kan ook even kijken wat de acties zijn bij je opleiding. Ik weet dat het bij ons (Univeristeit Twente) zo is dat je de Xtra-card vergoed krijgt (=50 euro) dus dat is mooi meegenomen want die moest je toch ongeveer al aanschaffen. Kijk dus even of je wat leuks kan regelen dat is altijd fijn :).
|
abn-amro, kan je meteen goedkope verzekeringen afsluiten. nooit problemen mee gehad!
|
ik heb niet het gevoel alsof het ook maar 1 klap uitmaakt bij welke bank je gaat. Ik vind persoonlijk het internetbankieren van de Rabo handiger werken dan die van de ABN, maar je kunt idd net zo goed kijken naar waar je een leuk speeltje krijgt..
|
Citaat:
Hierdoor ben ik alleen nog maar geneigd om een rekening te openen bij een andere bank. |
@adore: dat doen lang niet alle banken, een losse rekening openen. Sommige willen dat je dan al je rekeningen bij hen hebt...
|
Waar je bij een studentenrekening wel op moet letten of te minste dat was bij mij zo. Elke maand moet er studiefinanciering opkomen van de IB-groep. Mijn bank ik trouwens de RABOBANK.
Maar weet niet of het overal zo is. |
Citaat:
|
Bij de Postbank/ING is de eis dat er minstens 6x per jaar stufi wordt gestort. En verder maakt het volgens mij ook niet zoveel uit waar je hem afsluit, het handigst is meestal je eigen bank, vind ik dan.
|
Bij welke bank krijg je de meeste rente als je zon rekening opent?
|
Citaat:
maar Rabobank heeft de hoogste voor studenten. |
Citaat:
|
Citaat:
Beetje dom van banken als zij klanten van begin 20 al gaan weigeren, want je moet ze eens binnenhalen, en je krijgt geen nieuwe klanten als je ze niks laat openen. |
Citaat:
|
bij de postbank krijg je op diet moment 12 bioscoopkaartjes kado
|
Bij de Rabobank zeggen ze dat je perse je stufi moet laten storten op die rekening wil je een studentenrekening mogen openen maar ik heb er al jaren een studentenrekening en nog nooit m'n stufi daarop gestort. Ik heb ook zowel bij de Rabobank als bij de Postbank een studentenrekening.
|
ik postbank met een internetspaarrekening.
|
ik zou rabobank doen
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat denk je waarom al die banken acties doen bij studentenevenementen? |
Ik moest laatst van mijn werkgever nog een presentatie geven over het belang van banken om studenten als klant te trekken. Voor banken is de groep van de toekomst één van de belangrijkste factoren om hun winst uit te halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wellicht dat banken wel een losse studentenrekening openen, maar ik heb ooit geprobeerd om een 2e rekening te openen bij een andere bank dan mijn eigen. En dat deden ze niet, zelfs niet als je ervoor betaalde..
|
Citaat:
|
ik heb vier betaalrekeningen en één doorlopend krediet en één spaarrekening. Bij rekening nummer vier vroegen ze het te motiveren.
|
Citaat:
Ik heb vandaag een marktplaatsfraudeur uitgeleverd. We hadden haar al een tijdje in de gaten, een verkoopster van gameconsoles die niet leverde, maar wel in totaal duizenden euro's losweekte van niet al te snuggere mensen. Vandaag alle bewijzen en screenies verzameld en contact opgenomen, ze vallen binnen as we speak. :D |
:cool:
|
dan open je toch een andere bankrekening
|
Waarom noemt niemand SNSbank?
Ik heb hier al jaren al mijn rekeningen lopen. Studentenrekening ook, kreeg geloof ik wel geen rente erop. het enigste is dat op die rekening je stufie op gestort moet worden. Ik heb altijd meerdere rekeningen gehad. zowiezo om mijn stufie-> voor school ed. en mijn loon-> voor leuke dingen, uit elkaar te houden. Ik vind zelf het internetbankieren bij sns reuze fijn. en nog eens zeer veilig ook tov. de abn amro. bij sns krijg je een aparte pincode voor internetbankieren en kunnen ze nooit je pas kraken, bij abn gebruik je gewoon je pas en pincode(die je ook bij pinnen gebruikt) daarom zou ik persoolijk nooit een rekening met internetbankieren bij abn openen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een studentenrekening bij de Postbank en daar is nog nooit stufi (of salaris) op binnen gekomen. Ik heb overigens óók een studentenrekening bij de ABN Amro en daar komt wel stufi op binnen. Bij de postbank moest ik daarvoor toen wel een bewijs van inschrijving kopiëren en opsturen, waarmee ik aantoonde student te zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vanaf volgende maand ben ik ook geen student meer, dus dan houdt het sowieso op voor mij ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Plus dat wanneer dat is overgemaakt naar Zwitserland, de bank daar zijn middelvinger opsteekt en je dat geroofde geld kwijt bent.
Zelf heb ik de Postbank, dan krijg je elke transactie op je mobiel een bevestigingscode (of je moet ze gebruiken van een brief met codes die je toegestuurd krijgt) ontvangen, en zonder dat werkt het niet. Om dat te kraken zou je én de inlogcode, én het wachtwoord, én iemands mobiel of papierwerk moeten stelen zonder dat diegene dat merkt. Trouwens, voor zover mij bekend is de enige eis bij de Postbank dat er eenmaal stufi op gestort is. Lekker daaraan is trouwens dat als je dus als eerstejaars vlak voordat je gaat studeren zo'n rekening aanvraagt, ze zonder het te melden die omzetten naar een normale duurdere betaalrekening omdat er nog geen studiefinanciering binnen is gekomen. (n) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Bij de ABN AMRO is het systeem veiliger, T_ID. Neem dat aan van een computerbeveiliger ;)
|
En je hebt natuurlijk Zwitserse bankrekeningen en een bankrekening in Zwitserland.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
CHAP=Challenge-Response. Je krijgt een uitdaging die je correct moet beantwoorden. Je hebt je pas, een pincode, een rekeningnummer een pasnummer, een authenticatie code nodig voor de challenge en je krijgt de response na het invoeren van je pincode en een challenge request. Die response voer je in op de PC en daarna krijg je pas toegang.
|
Citaat:
|
Omdat de grens tussen kunnen en er iets mee doen klein is. Daarnaast wordt een goede fraudeur natuurlijk niet gepakt :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |