Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vergeetachtig, hoe kan ik dit voorkomen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1722150)

JuliA 13 25-10-2008 14:08

Vergeetachtig, hoe kan ik dit voorkomen?

Hee mensen, ik zit ergens mee wat super irritant is.
Ik doe gymnasium maar ik ben erg vergeet8ig, soms vergeeet ik hw, om een afspraak af te bellen, om naar een afspraak e komen, om een klusje te doen. Ik raak ook alles kwijt: mobiel, kledingstukken, make-up....
Veel mensen zeggen: Ja, jij doet gymnasium! dan onthoudt je tog alles!!
Hier kan ik z00000 niet tegen! Veel mensen beoordelen elkaar gewoon op hun niveau.
Iedereen vergeet tog wel eens wat!! ik snap dat het irritant is, maar om nou zo iets lulligs te zeggen!!

Heeft iemand tips? Kus julia

blauw engeltje 25-10-2008 14:09

Citaat:

JuliA 13 schreef: (Bericht 28378542)

ja, een eigen topic openen

Louis Armstrong 25-10-2008 16:30

Citaat:

JuliA 13 schreef: (Bericht 28378542)
Hee mensen, ik zit ergens mee wat super irritant is.
Ik doe gymnasium maar ik ben erg vergeet8ig, soms vergeeet ik hw, om een afspraak af te bellen, om naar een afspraak e komen, om een klusje te doen. Ik raak ook alles kwijt: mobiel, kledingstukken, make-up....
Veel mensen zeggen: Ja, jij doet gymnasium! dan onthoudt je tog alles!!
Hier kan ik z00000 niet tegen! Veel mensen beoordelen elkaar gewoon op hun niveau.
Iedereen vergeet tog wel eens wat!! ik snap dat het irritant is, maar om nou zo iets lulligs te zeggen!!

je vergeet zelfs je lessen Nederlands:(

x-spekkie-x 25-10-2008 18:11

Citaat:

blauw engeltje schreef: (Bericht 28378547)
ja, een eigen topic openen

Bij deze :)

Louis Armstrong 25-10-2008 21:30

jamaar

wat heeft dit precies met L&R te maken?

I am Weasel 25-10-2008 21:38

Vergeetachtig door niet genoeg liefde?

Stefanie 26-10-2008 00:54

liefde maakt vergeetachtig

QWERTYNOPL 26-10-2008 01:48

Citaat:

Stefanie schreef: (Bericht 28382001)

Mooi gezegt

tips;

een kruis op je hand zetten. xD

als je op je mobieltje kan alarmpjes maken met wat je moet doen. rond die tijd dat etc.
vragen een vrieden/vriendinnen of ouders of ze je er helpen aan herinneren

Rob 26-10-2008 09:49

PDA! (Y) Ik ben verliefd op de mijne.

JanDeVries 26-10-2008 11:24

Belachelijk inderdaad dat men denkt dat je gymnasium kunt doen als je dingen goed kan onthouden. Hoewel, jij zit er duidelijk ook niet vanwege je intelligentie.

I am Weasel 26-10-2008 12:14

Citaat:

Stefanie schreef: (Bericht 28382001)

Maar ze zegt niks over liefde.

Je zóu gewoon je brein kunnen trainen. En misschien laad je gewoon teveel hooi op je vork.

igfy 26-10-2008 12:17

neem een agenda. en als je gymnasium doet zou je op zich idd verwachen dat je bijvoorbeeld je huiswerk niet vergeet.

Myuki 26-10-2008 13:34

misschien moet je je wat minder druk maken over wat andere mensen denken/zeggen.

cenerentola 26-10-2008 16:10

koop een agenda

Nona 26-10-2008 17:07

Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan.

__ 26-10-2008 20:28

max geheugentraining ;)

Louis Armstrong 27-10-2008 10:27

Maar nog steeds zie ik niet veel dat te L&R....

Zal wel aan mij liggen.

Of vergeet je ook je vriendje te pijpen als je zijn snikkel in je mond hebt?:)

Kazet Nagorra 27-10-2008 11:21

Citaat:

Nona schreef: (Bericht 28384552)
Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan.

Wat een onzin, ik heb mijn vwo met twee vingers in mijn neus gehaald, zonder agenda.

x-spekkie-x 27-10-2008 11:29

Citaat:

Louis Armstrong schreef: (Bericht 28387830)
Maar nog steeds zie ik niet veel dat te L&R....

Doordat ze dingen vergeet, kwetst ze mensen met wie ze een relatie heeft (daar vallen namelijk ook vrienden onder) :)

Daboman 27-10-2008 11:54

Citaat:

cenerentola schreef: (Bericht 28384277)
koop een agenda

QFT. En dan natuurlijk niet vergeten om in je agenda te kijken;)

Nona 27-10-2008 15:41

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28388112)
Wat een onzin, ik heb mijn vwo met twee vingers in mijn neus gehaald, zonder agenda.

Ik heb jou dan ook niet horen klagen over dingen vergeten. :)

Kazet Nagorra 27-10-2008 16:55

Citaat:

Nona schreef: (Bericht 28389289)
Ik heb jou dan ook niet horen klagen over dingen vergeten. :)

Klopt, ik ben dan ook niet bijzonder vergeetachtig, maar ik bestrijd alleen je stelling dat je een agenda nodig hebt om gymnasium te halen. Al is het zeker een goed idee voor een vergeetachtig iemand om een agenda te hebben.

Nona 27-10-2008 20:08

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28389724)
Klopt, ik ben dan ook niet bijzonder vergeetachtig, maar ik bestrijd alleen je stelling dat je een agenda nodig hebt om gymnasium te halen. Al is het zeker een goed idee voor een vergeetachtig iemand om een agenda te hebben.

Nee, niet iedereen. Huiswerk maken is echter wel handig, al zijn zelfs daar enkele uitzonderingen op. En daar sloeg mijn gymnasium-opmerking meer op. Zelf heb ik ook niet altijd even trouw een agenda bijgehouden, maar de stripjes in mijn eerste agenda hielpen daar wel bij. :p

Noddy 28-10-2008 19:06

Koop idd een agenda! Misschien een goed idee om een heel mooie te kopen? En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij de hema zo'n leuke met een steverige kaft. Ik heb een paar jaar geleden een heel mooie agenda gekocht en ik gebruik dat ding nog steeds. Maar dat maakt het leuker om er dingen in te schrijven en dan kijk je er ook vaker in.
Dit heeft bij mij tenminste erg geholpen. Ik vergat vroeger ook weleens iets, maar nu heb ik er totaal geen last meer van.

x-spekkie-x 28-10-2008 19:09

En post-its plakken op een plek die je ziet als je wakker wordt (kamerdeur) of waar je vaak zit (bij je computer) is ook heel handig als je nog even snel dingen moet doen :)

red5 29-10-2008 22:30

Sla ontbijt en/of lunch niet over, en krijg voldoende slaap.

lampje2 06-11-2008 12:38

Een agenda kopen is een goed idee, dingen in je agenda schrijven is nog beter en die dingen weer lezen is het beste.
Vergeetachtigheid heeft overigens weinig met intelligentie te maken. Meer met slordigheid/verstrooidheid enzo.
En ik denk dat het iets is waar iedereen last van heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.