![]() |
Vergeetachtig, hoe kan ik dit voorkomen?
Hee mensen, ik zit ergens mee wat super irritant is.
Ik doe gymnasium maar ik ben erg vergeet8ig, soms vergeeet ik hw, om een afspraak af te bellen, om naar een afspraak e komen, om een klusje te doen. Ik raak ook alles kwijt: mobiel, kledingstukken, make-up.... Veel mensen zeggen: Ja, jij doet gymnasium! dan onthoudt je tog alles!! Hier kan ik z00000 niet tegen! Veel mensen beoordelen elkaar gewoon op hun niveau. Iedereen vergeet tog wel eens wat!! ik snap dat het irritant is, maar om nou zo iets lulligs te zeggen!! Heeft iemand tips? Kus julia |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jamaar
wat heeft dit precies met L&R te maken? |
Vergeetachtig door niet genoeg liefde?
|
liefde maakt vergeetachtig
|
Citaat:
tips; een kruis op je hand zetten. xD als je op je mobieltje kan alarmpjes maken met wat je moet doen. rond die tijd dat etc. vragen een vrieden/vriendinnen of ouders of ze je er helpen aan herinneren |
PDA! (Y) Ik ben verliefd op de mijne.
|
Belachelijk inderdaad dat men denkt dat je gymnasium kunt doen als je dingen goed kan onthouden. Hoewel, jij zit er duidelijk ook niet vanwege je intelligentie.
|
Citaat:
Je zóu gewoon je brein kunnen trainen. En misschien laad je gewoon teveel hooi op je vork. |
neem een agenda. en als je gymnasium doet zou je op zich idd verwachen dat je bijvoorbeeld je huiswerk niet vergeet.
|
misschien moet je je wat minder druk maken over wat andere mensen denken/zeggen.
|
koop een agenda
|
Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan. |
max geheugentraining ;)
|
Maar nog steeds zie ik niet veel dat te L&R....
Zal wel aan mij liggen. Of vergeet je ook je vriendje te pijpen als je zijn snikkel in je mond hebt?:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Koop idd een agenda! Misschien een goed idee om een heel mooie te kopen? En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij de hema zo'n leuke met een steverige kaft. Ik heb een paar jaar geleden een heel mooie agenda gekocht en ik gebruik dat ding nog steeds. Maar dat maakt het leuker om er dingen in te schrijven en dan kijk je er ook vaker in.
Dit heeft bij mij tenminste erg geholpen. Ik vergat vroeger ook weleens iets, maar nu heb ik er totaal geen last meer van. |
En post-its plakken op een plek die je ziet als je wakker wordt (kamerdeur) of waar je vaak zit (bij je computer) is ook heel handig als je nog even snel dingen moet doen :)
|
Sla ontbijt en/of lunch niet over, en krijg voldoende slaap.
|
Een agenda kopen is een goed idee, dingen in je agenda schrijven is nog beter en die dingen weer lezen is het beste.
Vergeetachtigheid heeft overigens weinig met intelligentie te maken. Meer met slordigheid/verstrooidheid enzo. En ik denk dat het iets is waar iedereen last van heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |