Advertentie | |
|
![]() |
|
Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Koop idd een agenda! Misschien een goed idee om een heel mooie te kopen? En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij de hema zo'n leuke met een steverige kaft. Ik heb een paar jaar geleden een heel mooie agenda gekocht en ik gebruik dat ding nog steeds. Maar dat maakt het leuker om er dingen in te schrijven en dan kijk je er ook vaker in.
Dit heeft bij mij tenminste erg geholpen. Ik vergat vroeger ook weleens iets, maar nu heb ik er totaal geen last meer van.
|
Verwijderd
|
Een agenda kopen is een goed idee, dingen in je agenda schrijven is nog beter en die dingen weer lezen is het beste.
Vergeetachtigheid heeft overigens weinig met intelligentie te maken. Meer met slordigheid/verstrooidheid enzo. En ik denk dat het iets is waar iedereen last van heeft. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Werk, Geld & Recht |
Tips vultest wr_faya | 44 | 03-02-2006 21:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] In de ruimte kan niemand je horen nadenken... Verwijderd | 20 | 30-01-2003 11:22 |