Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2008, 14:08
JuliA 13
JuliA 13 is offline
Hee mensen, ik zit ergens mee wat super irritant is.
Ik doe gymnasium maar ik ben erg vergeet8ig, soms vergeeet ik hw, om een afspraak af te bellen, om naar een afspraak e komen, om een klusje te doen. Ik raak ook alles kwijt: mobiel, kledingstukken, make-up....
Veel mensen zeggen: Ja, jij doet gymnasium! dan onthoudt je tog alles!!
Hier kan ik z00000 niet tegen! Veel mensen beoordelen elkaar gewoon op hun niveau.
Iedereen vergeet tog wel eens wat!! ik snap dat het irritant is, maar om nou zo iets lulligs te zeggen!!

Heeft iemand tips? Kus julia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2008, 14:09
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
ja, een eigen topic openen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Hee mensen, ik zit ergens mee wat super irritant is.
Ik doe gymnasium maar ik ben erg vergeet8ig, soms vergeeet ik hw, om een afspraak af te bellen, om naar een afspraak e komen, om een klusje te doen. Ik raak ook alles kwijt: mobiel, kledingstukken, make-up....
Veel mensen zeggen: Ja, jij doet gymnasium! dan onthoudt je tog alles!!
Hier kan ik z00000 niet tegen! Veel mensen beoordelen elkaar gewoon op hun niveau.
Iedereen vergeet tog wel eens wat!! ik snap dat het irritant is, maar om nou zo iets lulligs te zeggen!!

je vergeet zelfs je lessen Nederlands
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 18:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
ja, een eigen topic openen
Bij deze
Oud 25-10-2008, 21:30
Verwijderd
jamaar

wat heeft dit precies met L&R te maken?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 21:38
I am Weasel
I am Weasel is offline
Vergeetachtig door niet genoeg liefde?
Oud 26-10-2008, 00:54
Stefanie
Stefanie is offline
liefde maakt vergeetachtig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 01:48
QWERTYNOPL
QWERTYNOPL is offline
Citaat:
Mooi gezegt

tips;

een kruis op je hand zetten. xD

als je op je mobieltje kan alarmpjes maken met wat je moet doen. rond die tijd dat etc.
vragen een vrieden/vriendinnen of ouders of ze je er helpen aan herinneren
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 09:49
Rob
Rob is offline
PDA! Ik ben verliefd op de mijne.
Oud 26-10-2008, 11:24
JanDeVries
JanDeVries is offline
Belachelijk inderdaad dat men denkt dat je gymnasium kunt doen als je dingen goed kan onthouden. Hoewel, jij zit er duidelijk ook niet vanwege je intelligentie.
Oud 26-10-2008, 12:14
I am Weasel
I am Weasel is offline
Citaat:
Maar ze zegt niks over liefde.

Je zóu gewoon je brein kunnen trainen. En misschien laad je gewoon teveel hooi op je vork.
Oud 26-10-2008, 12:17
igfy
igfy is offline
neem een agenda. en als je gymnasium doet zou je op zich idd verwachen dat je bijvoorbeeld je huiswerk niet vergeet.
Oud 26-10-2008, 13:34
Myuki
Myuki is offline
misschien moet je je wat minder druk maken over wat andere mensen denken/zeggen.
Oud 26-10-2008, 16:10
cenerentola
cenerentola is offline
koop een agenda
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 17:07
Nona
Nona is offline
Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan.
Oud 26-10-2008, 20:28
__
__ is offline
max geheugentraining
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 10:27
Verwijderd
Maar nog steeds zie ik niet veel dat te L&R....

Zal wel aan mij liggen.

Of vergeet je ook je vriendje te pijpen als je zijn snikkel in je mond hebt?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Als jij je gymnasium af wilt maken zul je er inderdaad aan moeten denken je huiswerk te maken. Natuurlijk heeft je leerniveau er niets mee te maken als jij vaak dingen kwijt raakt of vergeet je beloftes na te komen, maar je eigen leven goed organiseren is iets wat je zult moeten leren. Je kunt absoluut niet van anderen verwachten dat ze jouw verantwoordelijkheden vergeten alleen omdat je op het gymnasium zit. En het klinkt eerlijk gezegd wel een beetje of je dat graag zou willen.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten: bied je excuses aan als je vergeten bent mensen te bellen of je klusjes te doen en zoek naar manieren om het goed te maken (bijvoorbeeld je klusjes alsnog doen, een vervangend klusje, iets anders opzij zetten om alsnog met iemand af te spreken). Ondertussen kun je zoeken naar manieren om dingen niet te vergeten. Koop een agenda die je zelf leuk vindt en graag uit je tas haalt, dan is het makkelijker die bij te houden. Werkt een agenda in je mobiel beter, probeer dat dan eens. Het is maar wat bij jou past en dat weet je niet voor je het probeert, maar doe er dan wel wat aan.
Wat een onzin, ik heb mijn vwo met twee vingers in mijn neus gehaald, zonder agenda.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 11:29
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maar nog steeds zie ik niet veel dat te L&R....
Doordat ze dingen vergeet, kwetst ze mensen met wie ze een relatie heeft (daar vallen namelijk ook vrienden onder)
Oud 27-10-2008, 11:54
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
koop een agenda
QFT. En dan natuurlijk niet vergeten om in je agenda te kijken
Oud 27-10-2008, 15:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
Wat een onzin, ik heb mijn vwo met twee vingers in mijn neus gehaald, zonder agenda.
Ik heb jou dan ook niet horen klagen over dingen vergeten.
Oud 27-10-2008, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb jou dan ook niet horen klagen over dingen vergeten.
Klopt, ik ben dan ook niet bijzonder vergeetachtig, maar ik bestrijd alleen je stelling dat je een agenda nodig hebt om gymnasium te halen. Al is het zeker een goed idee voor een vergeetachtig iemand om een agenda te hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 20:08
Nona
Nona is offline
Citaat:
Klopt, ik ben dan ook niet bijzonder vergeetachtig, maar ik bestrijd alleen je stelling dat je een agenda nodig hebt om gymnasium te halen. Al is het zeker een goed idee voor een vergeetachtig iemand om een agenda te hebben.
Nee, niet iedereen. Huiswerk maken is echter wel handig, al zijn zelfs daar enkele uitzonderingen op. En daar sloeg mijn gymnasium-opmerking meer op. Zelf heb ik ook niet altijd even trouw een agenda bijgehouden, maar de stripjes in mijn eerste agenda hielpen daar wel bij.
Oud 28-10-2008, 19:06
Noddy
Noddy is offline
Koop idd een agenda! Misschien een goed idee om een heel mooie te kopen? En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Bij de hema zo'n leuke met een steverige kaft. Ik heb een paar jaar geleden een heel mooie agenda gekocht en ik gebruik dat ding nog steeds. Maar dat maakt het leuker om er dingen in te schrijven en dan kijk je er ook vaker in.
Dit heeft bij mij tenminste erg geholpen. Ik vergat vroeger ook weleens iets, maar nu heb ik er totaal geen last meer van.
Oud 28-10-2008, 19:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En post-its plakken op een plek die je ziet als je wakker wordt (kamerdeur) of waar je vaak zit (bij je computer) is ook heel handig als je nog even snel dingen moet doen
Oud 29-10-2008, 22:30
Verwijderd
Sla ontbijt en/of lunch niet over, en krijg voldoende slaap.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 12:38
Verwijderd
Een agenda kopen is een goed idee, dingen in je agenda schrijven is nog beter en die dingen weer lezen is het beste.
Vergeetachtigheid heeft overigens weinig met intelligentie te maken. Meer met slordigheid/verstrooidheid enzo.
En ik denk dat het iets is waar iedereen last van heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten