Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   leuke feitjes en belangrijke levensvragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1723225)

sterrenmeisje 31-10-2008 08:47

leuke feitjes en belangrijke levensvragen

fleecetruien worden gemaakt van oude omgesmolten PET-flessen.

Katje 31-10-2008 10:02

De tong van een blauwe vinvis weegt net zoveel als een olifant. Het grootste dat een blauwe vinvis kan doorslikken is een grapefruit.

Quis 31-10-2008 10:05

Bij mensen met rood haar moeten anethesisten 20% meer verdovingsspul dan normaal gebruiken om ze onder zijl te krijgen.

Kunst 31-10-2008 10:06

leuk topic!!

Een olifant kan niet springen.

Katje 31-10-2008 10:08

Als je meet vanaf de onderkant van de berg is Mauna Kea (Hawaii) de hoogste berg ter wereld.

Kunst 31-10-2008 10:09

De hoogste verg?

OT:
een krokodil kan zijn tong niet uitsteken

Katje 31-10-2008 10:09

De droogste plek op aarde is de Zuidpool, op sommige delen is al twee miljoen jaar geen regen gevallen.

Katje 31-10-2008 10:09

Kip Tikka Massala komt oorspronkelijk uit Glasgow.

Kunst 31-10-2008 10:11

Shit je mag niet winnen ;)

het is mogelijk om allergisch te zijn voor meloen, maar niet voor mango ;)

Katje 31-10-2008 10:17

Ik ben zo blij met mijn Book of General Ignorance :bloos:

nog ééntje: sperma gaat twee keer zo snel zwemmen van de geur van lelietjes-van-dalen.

sterrenmeisje 31-10-2008 12:14

ik heb ook 3 nutteloze-feitjes-boeken ;)

Kunst 31-10-2008 12:17

ik maar eentje :( en eentje over sexy chocolade!

Sterretje, wel feitjes blijven posten!

OT:
De meeste doden door een dier, zijn gevallen door de muggen familie

Lisa 31-10-2008 12:19

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28411025)
ik maar eentje :( en eentje over sexy chocolade!

Sterretje, wel feitjes blijven posten!

OT:

Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen, maar wat jij zegt is het nijlpaard.

sterrenmeisje 31-10-2008 12:21

op de seychellen komt een heel speciale soort kokosnoot voor, die blijft drijven op zeewater, maar dan wel meteen onvruchtbaar wordt en dus niet voor nieuwe plantjes kan zorgen. mensen vragen zich dus ook ten zeerste af waarom die soort enkel voor komt op een eilandengroepje wat omringd wordt door oceaan.

Kunst 31-10-2008 12:22

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28411042)
Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen, maar wat jij zegt is het nijlpaard.

Ja idd, want het nijlpaard is het meeste dodelijke dier in Afrika.. :eek: Bedacht ik me later :P

Wat lisaah zegt dus.
Ik kan dit ook niet zonder boekjes.

sterrenmeisje 31-10-2008 12:23

Citaat:

De vrucht van de boom, ook coco de mer of zeekokosnoot genoemd, bevat het grootste zaad van alle bekende plantensoorten. De vrucht heeft zes tot zeven jaar nodig om te rijpen; een volgroeide vrucht kan een diameter van 40-50 cm hebben en 15-30 kg wegen.

De zeelieden die de vrucht voor het eerst drijvend op de Indische Oceaan tegenkwamen vonden dat deze een treffende gelijkenis had met het achterwerk van een vrouw.

Totdat de werkelijke bron van deze vruchten werd ontdekt in 1768 dacht men dat deze afkomstig waren van een boom die op de zeebodem groeide. De zeldzaamheid gaf hen een grote waarde: ze werden vaak verzameld. De coco de mer is momenteel een zeldzame beschermde soort.

Daboman 31-10-2008 12:37

De doedelzak komt uit centraal-Azië

Kunst 31-10-2008 12:39

Als je ooglid ontstoken en dik is, kun je het zien als je het oog open krijgt!

Daboman 31-10-2008 12:42

De maan ruikt naar buskruit.

Katje 31-10-2008 13:04

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28411042)
Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen,

Ja, en dan gaat het om de helft van alle mensen die ooit doodgegaan zijn. :| Op de tweede plaats staat een marmot die een soort pest verspreidt door op mensen te hoesten. Daar aan zijn naar schatting een miljard mensen doodgegaan.

Lisa 31-10-2008 13:08

Ja maar niet door het dier zelf :P Daar had ik het over.

Jaeger 31-10-2008 15:53

Het zweet van een nijlpaard is rood.
Een vogelbekdier heeft geen tepels en de mannetjes produceren gif.

arPos 31-10-2008 16:17

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28410334)
Een olifant kan niet springen.

Thank god for that.

Citaat:

De maan ruikt naar buskruit.
klinkt niet onlogisch toch is dat er een die je zelf zou willen uittesten.

goed topic ik ga eens nadenken.

fizzle-fluffy 31-10-2008 20:18

Het schaap is het enige zoogdier dat niet kan zwemmen; waarschijnlijk zinkt het als zijn wol zich volzuigt met water. Maar eigenlijk weet ik niet precies waarom het niet kan zwemmen.

Lisa 31-10-2008 20:20

Haar isw toch niet zwaarder dan water :/ Dus daardoor zou je niet hoeven zinken.

Lisa 31-10-2008 20:20

Maar ze kunnen wel minder bewegingen maken met hun poten dus van dat niet zwemmen kan ik me wel voorstellen.

fizzle-fluffy 31-10-2008 20:21

Nee, maar je weet toch hoeveel water wol absorbeert! Als je een wollen trui wast en dan hangt te drogen dan hangt hij na een halve dag tot op de grond :D

Lisa 31-10-2008 20:26

Ja maar als ze in het water zitten komen ze er gewoon niet makkelijk uit maar als ze erin zitten zorgt het niet dat ze zinken.

Jaeger 01-11-2008 08:59

München is een maand een communistische staat geweest.

Cherry Springs 01-11-2008 11:23

De kilt komt oorspronkelijk uit Ierland. De grasmaaier is een Schotse uitvinding.

Chick Rock 01-11-2008 11:23

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28412858)
Ja maar als ze in het water zitten komen ze er gewoon niet makkelijk uit maar als ze erin zitten zorgt het niet dat ze zinken.

Tuurlijk wel. Als jij heel veel lagen kleding aantrekt en dan gaat zwemmen, zink je echt wel! Probeer het maar eens ;)

Lisa 01-11-2008 12:33

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 28414828)
Tuurlijk wel. Als jij heel veel lagen kleding aantrekt en dan gaat zwemmen, zink je echt wel! Probeer het maar eens ;)

Nee natuurlijk niet :confused: Je gaat niet naar de bodem toe.

KAZEEEEET doe eens uitleggen.

Chick Rock 01-11-2008 12:38

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415033)
Nee natuurlijk niet :confused: Je gaat niet naar de bodem toe.

KAZEEEEET doe eens uitleggen.

Maar je wordt toch heel zwaar :confused:

Het is toch bij zwemdiploma's moeilijker om met kleren aan te zwemmen? Of wacht... misschien is dat omdat je moeilijker vooruit komt (weerstand enzo) en dat je daardoor sneller moe wordt. Hmm...

Swlabr 01-11-2008 12:39

De kleren nemen water op, en dat drijft dan. Ofzo.

Lisa 01-11-2008 12:39

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 28415049)
Maar je wordt toch heel zwaar :confused:

Ja maar je wordt 'zwaar' van het water en je zit in het water, dus daarvan zal je echt niet zinken.

Chick Rock 01-11-2008 12:43

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415055)
Ja maar je wordt 'zwaar' van het water en je zit in het water, dus daarvan zal je echt niet zinken.

Uhuhuh ik ben er nu inderdaad over aan het filosoferen met m'n moeder... Maar volgens ons is het gewoon extra gewicht. En maakt het niet uit dat het water is dat extra gewicht. Het trekt je gewoon naar beneden. En normaal drijf je daar de opwaatrse druk, en met die kleren aan ben je daar te zwaar voor. Ofzo :confused:

Ik snap er niks meer van :o

Lisa 01-11-2008 12:47

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 28415067)
Uhuhuh ik ben er nu inderdaad over aan het filosoferen met m'n moeder... Maar volgens ons is het gewoon extra gewicht. En maakt het niet uit dat het water is dat extra gewicht. Het trekt je gewoon naar beneden. En normaal drijf je daar de opwaatrse druk, en met die kleren aan ben je daar te zwaar voor. Ofzo :confused:

Ik snap er niks meer van :o

Nee want kleren zijn niet zwaarder dan water volgens mij, die gaan toch zo log bewegen in het water, net als je haren, net als de vacht van schapen dan? Die zijn niet zwaarder. Als je een voorwerp in het water legt gevuld met water zal die niet zinken omdat de inhoud zo zwaar is. Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken, tenzij de rubber een hele hoge dichtheid heeft en die stof dus per inhoudsmaat zwaarder is dan water. Dat is volgens mij niet het geval. Omdat het om water in water gaat hoef je niet eens rekening te houden daarmee. Heb je ooit reddingszwemmen gedaan met school? Met kleren aan het water in enzo om een pop te redden? Dan was het bewegen alleen moeilijker omdat je veel meer wrijving hebt en dus kost het meer energie vooruit te komen, maar je gin echt niet hoppa naar de bodem.

Chick Rock 01-11-2008 12:49

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415082)
Nee want kleren zijn niet zwaarder dan water volgens mij, die gaan toch zo log bewegen in het water, net als je haren, net als de vacht van schapen dan? Die zijn niet zwaarder. Als je een voorwerp in het water legt gevuld met water zal die niet zinken omdat de inhoud zo zwaar is. Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken, tenzij de rubber een hele hoge dichtheid heeft en die stof dus per inhoudsmaat zwaarder is dan water. Dat is volgens mij niet het geval. Omdat het om water in water gaat hoef je niet eens rekening te houden daarmee. Heb je ooit reddingszwemmen gedaan met school? Met kleren aan het water in enzo om een pop te redden? Dan was het bewegen alleen moeilijker omdat je veel meer wrijving hebt en dus kost het meer energie vooruit te komen, maar je gin echt niet hoppa naar de bodem.

Je verhaal klinkt heel logisch. En ik ben behoorlijk overtuigd, maar ik denk nog steeds dat een schaap zinkt :o

arPos 01-11-2008 12:51

Soortelijke massa, mensen zijn voor het grootste deel water en holtes, hierdoor is het soortelijk gewicht van een mens ruwweg gelijk aan dat van water, kleding zal aanvankelijk drijfvermogen opleveren door ingesloten lucht maar wanneer ze doorweekt raken is de soortelijke massa groter dan die van water dus je zinkt.

drijfpakken maken gebruik van het ingesloten volume van lucht op basis van archimedes om gemakkelijker te blijven drijven.

Chick Rock 01-11-2008 12:52

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 28415096)
Soortelijke massa, mensen zijn voor het grootste deel water en holtes, hierdoor is het soortelijk gewicht van een mens ruwweg gelijk aan dat van water, kleding zal aanvankelijk drijfvermogen opleveren door ingesloten lucht maar wanneer ze doorweekt raken is de soortelijke massa groter dan die van water dus je zinkt.

drijfpakken maken gebruik van het ingesloten volume van lucht op basis van archimedes om gemakkelijker te blijven drijven.

Dat is het *O*

wallflower 01-11-2008 12:55

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415082)
Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken

Oh jawel hoor, probeer het maar eens. Net zoals een opgeblazen ballon niet zweeft.

xsabientjuh 01-11-2008 13:09

een gorilla kan niet zwemen

Lisa 01-11-2008 13:14

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 28415096)

Ja dat van de soortelijke massa heb ik ook proberen uit te leggen ;) Maar ik geloof niet dat kleding zwaarder is dan water wanneer er geen lucht meer tussen zit, hoor. En bovendien zal het niet een zinken kunnen zijn zoals dat is met zo'n grote zwarte bol aan een ketting aan je voet.

Lethe 01-11-2008 13:15

Citaat:

Kunst schreef: (Bericht 28411025)
OT:

Ik begrijp deze zin niet.:bloos:

Lisa 01-11-2008 13:17

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 28415111)
Oh jawel hoor, probeer het maar eens. Net zoals een opgeblazen ballon niet zweeft.

:D dat rubber zwaarder is dan lucht, kon ik zelf ook wel bedenken ;) Maar volgens mij zinkt die ballon echt niet. Sowieso krijg jij geen waterballon volledig met water gevuld.

Katje 01-11-2008 13:18

Citaat:

AllureV schreef: (Bericht 28415149)
Ik begrijp deze zin niet.:bloos:

De doden die zijn veroorzaakt door dieren, in dit geval muggen dus:

Citaat:

Katje schreef: (Bericht 28411253)
Ja, en dan gaat het om de helft van alle mensen die ooit doodgegaan zijn. :| Op de tweede plaats staat een marmot die een soort pest verspreidt door op mensen te hoesten. Daar aan zijn naar schatting een miljard mensen doodgegaan.

Chick Rock 01-11-2008 13:27

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415152)
:D dat rubber zwaarder is dan lucht, kon ik zelf ook wel bedenken ;) Maar volgens mij zinkt die ballon echt niet. Sowieso krijg jij geen waterballon volledig met water gevuld.

Maar dan ligt het dus aan het feit dat er nog een beetje lucht in zit. In het theoretische geval dat je die ballon wèl helemaal gevuld krijgt met water, zal deze zinken.

Lethe 01-11-2008 13:30

Citaat:

Katje schreef: (Bericht 28415154)
De doden die zijn veroorzaakt door dieren, in dit geval muggen dus:

Oh zo, dankjewel.:D Ik wist echt niet hoe ik die zin moest lezen.

Lisa 01-11-2008 13:30

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 28415190)
Maar dan ligt het dus aan het feit dat er nog een beetje lucht in zit. In het theoretische geval dat je die ballon wèl helemaal gevuld krijgt met water, zal deze zinken.

De dichtheid van rubber is 1,2 g/cm3, er is héél erg weinig rubber in verhouding, de dichtheid is nauwelijks groter, dus dat zinken gebeurt héél erg langzaam of gewoon helemaal niet.

Chick Rock 01-11-2008 13:32

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28415198)
De dichtheid van rubber is 1,2 g/cm3, er is héél erg weinig rubber in verhouding, de dichtheid is nauwelijks groter, dus dat zinken gebeurt héél erg langzaam of gewoon helemaal niet.

Langzaam zinken is ook zinken ;)

IK WIL GELIJK HEBBEN :mad::(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.