![]() |
leuke feitjes en belangrijke levensvragen
fleecetruien worden gemaakt van oude omgesmolten PET-flessen.
|
De tong van een blauwe vinvis weegt net zoveel als een olifant. Het grootste dat een blauwe vinvis kan doorslikken is een grapefruit.
|
Bij mensen met rood haar moeten anethesisten 20% meer verdovingsspul dan normaal gebruiken om ze onder zijl te krijgen.
|
leuk topic!!
Een olifant kan niet springen. |
Als je meet vanaf de onderkant van de berg is Mauna Kea (Hawaii) de hoogste berg ter wereld.
|
De hoogste verg?
OT: een krokodil kan zijn tong niet uitsteken |
De droogste plek op aarde is de Zuidpool, op sommige delen is al twee miljoen jaar geen regen gevallen.
|
Kip Tikka Massala komt oorspronkelijk uit Glasgow.
|
Shit je mag niet winnen ;)
het is mogelijk om allergisch te zijn voor meloen, maar niet voor mango ;) |
Ik ben zo blij met mijn Book of General Ignorance :bloos:
nog ééntje: sperma gaat twee keer zo snel zwemmen van de geur van lelietjes-van-dalen. |
ik heb ook 3 nutteloze-feitjes-boeken ;)
|
ik maar eentje :( en eentje over sexy chocolade!
Sterretje, wel feitjes blijven posten! OT: De meeste doden door een dier, zijn gevallen door de muggen familie |
Citaat:
|
op de seychellen komt een heel speciale soort kokosnoot voor, die blijft drijven op zeewater, maar dan wel meteen onvruchtbaar wordt en dus niet voor nieuwe plantjes kan zorgen. mensen vragen zich dus ook ten zeerste af waarom die soort enkel voor komt op een eilandengroepje wat omringd wordt door oceaan.
|
Citaat:
Wat lisaah zegt dus. Ik kan dit ook niet zonder boekjes. |
Citaat:
|
De doedelzak komt uit centraal-Azië
|
Als je ooglid ontstoken en dik is, kun je het zien als je het oog open krijgt!
|
De maan ruikt naar buskruit.
|
Citaat:
|
Ja maar niet door het dier zelf :P Daar had ik het over.
|
Het zweet van een nijlpaard is rood.
Een vogelbekdier heeft geen tepels en de mannetjes produceren gif. |
Citaat:
Citaat:
goed topic ik ga eens nadenken. |
Het schaap is het enige zoogdier dat niet kan zwemmen; waarschijnlijk zinkt het als zijn wol zich volzuigt met water. Maar eigenlijk weet ik niet precies waarom het niet kan zwemmen.
|
Haar isw toch niet zwaarder dan water :/ Dus daardoor zou je niet hoeven zinken.
|
Maar ze kunnen wel minder bewegingen maken met hun poten dus van dat niet zwemmen kan ik me wel voorstellen.
|
Nee, maar je weet toch hoeveel water wol absorbeert! Als je een wollen trui wast en dan hangt te drogen dan hangt hij na een halve dag tot op de grond :D
|
Ja maar als ze in het water zitten komen ze er gewoon niet makkelijk uit maar als ze erin zitten zorgt het niet dat ze zinken.
|
München is een maand een communistische staat geweest.
|
De kilt komt oorspronkelijk uit Ierland. De grasmaaier is een Schotse uitvinding.
|
Citaat:
|
Citaat:
KAZEEEEET doe eens uitleggen. |
Citaat:
Het is toch bij zwemdiploma's moeilijker om met kleren aan te zwemmen? Of wacht... misschien is dat omdat je moeilijker vooruit komt (weerstand enzo) en dat je daardoor sneller moe wordt. Hmm... |
De kleren nemen water op, en dat drijft dan. Ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap er niks meer van :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Soortelijke massa, mensen zijn voor het grootste deel water en holtes, hierdoor is het soortelijk gewicht van een mens ruwweg gelijk aan dat van water, kleding zal aanvankelijk drijfvermogen opleveren door ingesloten lucht maar wanneer ze doorweekt raken is de soortelijke massa groter dan die van water dus je zinkt.
drijfpakken maken gebruik van het ingesloten volume van lucht op basis van archimedes om gemakkelijker te blijven drijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
een gorilla kan niet zwemen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|