Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2008, 08:47
Verwijderd
fleecetruien worden gemaakt van oude omgesmolten PET-flessen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2008, 10:02
Verwijderd
De tong van een blauwe vinvis weegt net zoveel als een olifant. Het grootste dat een blauwe vinvis kan doorslikken is een grapefruit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:05
Verwijderd
Bij mensen met rood haar moeten anethesisten 20% meer verdovingsspul dan normaal gebruiken om ze onder zijl te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:06
Verwijderd
leuk topic!!

Een olifant kan niet springen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:08
Verwijderd
Als je meet vanaf de onderkant van de berg is Mauna Kea (Hawaii) de hoogste berg ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:09
Verwijderd
De hoogste verg?

OT:
een krokodil kan zijn tong niet uitsteken
Met citaat reageren
Verwijderd
De droogste plek op aarde is de Zuidpool, op sommige delen is al twee miljoen jaar geen regen gevallen.
Met citaat reageren
Verwijderd
Kip Tikka Massala komt oorspronkelijk uit Glasgow.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:11
Verwijderd
Shit je mag niet winnen

het is mogelijk om allergisch te zijn voor meloen, maar niet voor mango
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 10:17
Verwijderd
Ik ben zo blij met mijn Book of General Ignorance

nog ééntje: sperma gaat twee keer zo snel zwemmen van de geur van lelietjes-van-dalen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:14
Verwijderd
ik heb ook 3 nutteloze-feitjes-boeken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:17
Verwijderd
ik maar eentje en eentje over sexy chocolade!

Sterretje, wel feitjes blijven posten!

OT:
De meeste doden door een dier, zijn gevallen door de muggen familie
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
ik maar eentje en eentje over sexy chocolade!

Sterretje, wel feitjes blijven posten!

OT:
Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen, maar wat jij zegt is het nijlpaard.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:21
Verwijderd
op de seychellen komt een heel speciale soort kokosnoot voor, die blijft drijven op zeewater, maar dan wel meteen onvruchtbaar wordt en dus niet voor nieuwe plantjes kan zorgen. mensen vragen zich dus ook ten zeerste af waarom die soort enkel voor komt op een eilandengroepje wat omringd wordt door oceaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen, maar wat jij zegt is het nijlpaard.
Ja idd, want het nijlpaard is het meeste dodelijke dier in Afrika.. Bedacht ik me later

Wat lisaah zegt dus.
Ik kan dit ook niet zonder boekjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:23
Verwijderd
Citaat:
De vrucht van de boom, ook coco de mer of zeekokosnoot genoemd, bevat het grootste zaad van alle bekende plantensoorten. De vrucht heeft zes tot zeven jaar nodig om te rijpen; een volgroeide vrucht kan een diameter van 40-50 cm hebben en 15-30 kg wegen.

De zeelieden die de vrucht voor het eerst drijvend op de Indische Oceaan tegenkwamen vonden dat deze een treffende gelijkenis had met het achterwerk van een vrouw.

Totdat de werkelijke bron van deze vruchten werd ontdekt in 1768 dacht men dat deze afkomstig waren van een boom die op de zeebodem groeide. De zeldzaamheid gaf hen een grote waarde: ze werden vaak verzameld. De coco de mer is momenteel een zeldzame beschermde soort.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:37
Daboman
Daboman is offline
De doedelzak komt uit centraal-Azië
Oud 31-10-2008, 12:39
Verwijderd
Als je ooglid ontstoken en dik is, kun je het zien als je het oog open krijgt!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 12:42
Daboman
Daboman is offline
De maan ruikt naar buskruit.
Oud 31-10-2008, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Nee misschien door de ziekte die ze overbrengen,
Ja, en dan gaat het om de helft van alle mensen die ooit doodgegaan zijn. Op de tweede plaats staat een marmot die een soort pest verspreidt door op mensen te hoesten. Daar aan zijn naar schatting een miljard mensen doodgegaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 13:08
Verwijderd
Ja maar niet door het dier zelf Daar had ik het over.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 15:53
Verwijderd
Het zweet van een nijlpaard is rood.
Een vogelbekdier heeft geen tepels en de mannetjes produceren gif.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 16:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Een olifant kan niet springen.
Thank god for that.

Citaat:
De maan ruikt naar buskruit.
klinkt niet onlogisch toch is dat er een die je zelf zou willen uittesten.

goed topic ik ga eens nadenken.
Oud 31-10-2008, 20:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het schaap is het enige zoogdier dat niet kan zwemmen; waarschijnlijk zinkt het als zijn wol zich volzuigt met water. Maar eigenlijk weet ik niet precies waarom het niet kan zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:20
Verwijderd
Haar isw toch niet zwaarder dan water :/ Dus daardoor zou je niet hoeven zinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2008, 20:20
Verwijderd
Maar ze kunnen wel minder bewegingen maken met hun poten dus van dat niet zwemmen kan ik me wel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, maar je weet toch hoeveel water wol absorbeert! Als je een wollen trui wast en dan hangt te drogen dan hangt hij na een halve dag tot op de grond
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:26
Verwijderd
Ja maar als ze in het water zitten komen ze er gewoon niet makkelijk uit maar als ze erin zitten zorgt het niet dat ze zinken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 08:59
Verwijderd
München is een maand een communistische staat geweest.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 11:23
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
De kilt komt oorspronkelijk uit Ierland. De grasmaaier is een Schotse uitvinding.
Oud 01-11-2008, 11:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja maar als ze in het water zitten komen ze er gewoon niet makkelijk uit maar als ze erin zitten zorgt het niet dat ze zinken.
Tuurlijk wel. Als jij heel veel lagen kleding aantrekt en dan gaat zwemmen, zink je echt wel! Probeer het maar eens
Oud 01-11-2008, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk wel. Als jij heel veel lagen kleding aantrekt en dan gaat zwemmen, zink je echt wel! Probeer het maar eens
Nee natuurlijk niet Je gaat niet naar de bodem toe.

KAZEEEEET doe eens uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 12:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee natuurlijk niet Je gaat niet naar de bodem toe.

KAZEEEEET doe eens uitleggen.
Maar je wordt toch heel zwaar

Het is toch bij zwemdiploma's moeilijker om met kleren aan te zwemmen? Of wacht... misschien is dat omdat je moeilijker vooruit komt (weerstand enzo) en dat je daardoor sneller moe wordt. Hmm...
Oud 01-11-2008, 12:39
Swlabr
Swlabr is offline
De kleren nemen water op, en dat drijft dan. Ofzo.
Oud 01-11-2008, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Maar je wordt toch heel zwaar
Ja maar je wordt 'zwaar' van het water en je zit in het water, dus daarvan zal je echt niet zinken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 12:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja maar je wordt 'zwaar' van het water en je zit in het water, dus daarvan zal je echt niet zinken.
Uhuhuh ik ben er nu inderdaad over aan het filosoferen met m'n moeder... Maar volgens ons is het gewoon extra gewicht. En maakt het niet uit dat het water is dat extra gewicht. Het trekt je gewoon naar beneden. En normaal drijf je daar de opwaatrse druk, en met die kleren aan ben je daar te zwaar voor. Ofzo

Ik snap er niks meer van
Oud 01-11-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Uhuhuh ik ben er nu inderdaad over aan het filosoferen met m'n moeder... Maar volgens ons is het gewoon extra gewicht. En maakt het niet uit dat het water is dat extra gewicht. Het trekt je gewoon naar beneden. En normaal drijf je daar de opwaatrse druk, en met die kleren aan ben je daar te zwaar voor. Ofzo

Ik snap er niks meer van
Nee want kleren zijn niet zwaarder dan water volgens mij, die gaan toch zo log bewegen in het water, net als je haren, net als de vacht van schapen dan? Die zijn niet zwaarder. Als je een voorwerp in het water legt gevuld met water zal die niet zinken omdat de inhoud zo zwaar is. Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken, tenzij de rubber een hele hoge dichtheid heeft en die stof dus per inhoudsmaat zwaarder is dan water. Dat is volgens mij niet het geval. Omdat het om water in water gaat hoef je niet eens rekening te houden daarmee. Heb je ooit reddingszwemmen gedaan met school? Met kleren aan het water in enzo om een pop te redden? Dan was het bewegen alleen moeilijker omdat je veel meer wrijving hebt en dus kost het meer energie vooruit te komen, maar je gin echt niet hoppa naar de bodem.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 12:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee want kleren zijn niet zwaarder dan water volgens mij, die gaan toch zo log bewegen in het water, net als je haren, net als de vacht van schapen dan? Die zijn niet zwaarder. Als je een voorwerp in het water legt gevuld met water zal die niet zinken omdat de inhoud zo zwaar is. Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken, tenzij de rubber een hele hoge dichtheid heeft en die stof dus per inhoudsmaat zwaarder is dan water. Dat is volgens mij niet het geval. Omdat het om water in water gaat hoef je niet eens rekening te houden daarmee. Heb je ooit reddingszwemmen gedaan met school? Met kleren aan het water in enzo om een pop te redden? Dan was het bewegen alleen moeilijker omdat je veel meer wrijving hebt en dus kost het meer energie vooruit te komen, maar je gin echt niet hoppa naar de bodem.
Je verhaal klinkt heel logisch. En ik ben behoorlijk overtuigd, maar ik denk nog steeds dat een schaap zinkt
Oud 01-11-2008, 12:51
arPos
arPos is offline
Soortelijke massa, mensen zijn voor het grootste deel water en holtes, hierdoor is het soortelijk gewicht van een mens ruwweg gelijk aan dat van water, kleding zal aanvankelijk drijfvermogen opleveren door ingesloten lucht maar wanneer ze doorweekt raken is de soortelijke massa groter dan die van water dus je zinkt.

drijfpakken maken gebruik van het ingesloten volume van lucht op basis van archimedes om gemakkelijker te blijven drijven.
Oud 01-11-2008, 12:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Soortelijke massa, mensen zijn voor het grootste deel water en holtes, hierdoor is het soortelijk gewicht van een mens ruwweg gelijk aan dat van water, kleding zal aanvankelijk drijfvermogen opleveren door ingesloten lucht maar wanneer ze doorweekt raken is de soortelijke massa groter dan die van water dus je zinkt.

drijfpakken maken gebruik van het ingesloten volume van lucht op basis van archimedes om gemakkelijker te blijven drijven.
Dat is het
Oud 01-11-2008, 12:55
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Als je een waterballon volledig vult met water en in het water legt zal die echt niet zinken
Oh jawel hoor, probeer het maar eens. Net zoals een opgeblazen ballon niet zweeft.
Oud 01-11-2008, 13:09
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
een gorilla kan niet zwemen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:14
Verwijderd
Citaat:

Ja dat van de soortelijke massa heb ik ook proberen uit te leggen Maar ik geloof niet dat kleding zwaarder is dan water wanneer er geen lucht meer tussen zit, hoor. En bovendien zal het niet een zinken kunnen zijn zoals dat is met zo'n grote zwarte bol aan een ketting aan je voet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:15
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
OT:
Ik begrijp deze zin niet.
Oud 01-11-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Oh jawel hoor, probeer het maar eens. Net zoals een opgeblazen ballon niet zweeft.
dat rubber zwaarder is dan lucht, kon ik zelf ook wel bedenken Maar volgens mij zinkt die ballon echt niet. Sowieso krijg jij geen waterballon volledig met water gevuld.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp deze zin niet.
De doden die zijn veroorzaakt door dieren, in dit geval muggen dus:

Citaat:
Ja, en dan gaat het om de helft van alle mensen die ooit doodgegaan zijn. Op de tweede plaats staat een marmot die een soort pest verspreidt door op mensen te hoesten. Daar aan zijn naar schatting een miljard mensen doodgegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
dat rubber zwaarder is dan lucht, kon ik zelf ook wel bedenken Maar volgens mij zinkt die ballon echt niet. Sowieso krijg jij geen waterballon volledig met water gevuld.
Maar dan ligt het dus aan het feit dat er nog een beetje lucht in zit. In het theoretische geval dat je die ballon wèl helemaal gevuld krijgt met water, zal deze zinken.
Oud 01-11-2008, 13:30
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
De doden die zijn veroorzaakt door dieren, in dit geval muggen dus:
Oh zo, dankjewel. Ik wist echt niet hoe ik die zin moest lezen.
Oud 01-11-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Maar dan ligt het dus aan het feit dat er nog een beetje lucht in zit. In het theoretische geval dat je die ballon wèl helemaal gevuld krijgt met water, zal deze zinken.
De dichtheid van rubber is 1,2 g/cm3, er is héél erg weinig rubber in verhouding, de dichtheid is nauwelijks groter, dus dat zinken gebeurt héél erg langzaam of gewoon helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De dichtheid van rubber is 1,2 g/cm3, er is héél erg weinig rubber in verhouding, de dichtheid is nauwelijks groter, dus dat zinken gebeurt héél erg langzaam of gewoon helemaal niet.
Langzaam zinken is ook zinken

IK WIL GELIJK HEBBEN
Reageren

Regels voor berichten