Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Nep - energiedrank (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1724319)

Fosca 05-11-2008 19:55

Nep - energiedrank

Hallo!
Voor een onderzoek heb ik een drankje nodig dat qua smaak lijkt op energiedrank (Redbull oid) maar waar geen cafeine inzit. Kent iemand zo'n drankje?

Bas 05-11-2008 19:59

Dus geen AA Drink?

Bas 05-11-2008 20:11

Well, tot nu toe heb ik niks gevonden waar geen cafeïne inzit, maar ik zie hier wel een hele lijst met energiedranken staan:
http://www.dmoz.org/Business/Food_an...t_and_Energy//

Het is wel Engels, dus ik weet niet of de producten ook in Nederland te verkrijgen zijn, maar misschien heb je er wat aan. (Y)

Calyx 05-11-2008 20:17

Ik denk dat je het beste gewoon ff een supermarkt in kunt stappen en wat blikjes af moet speuren. :y

Fosca 05-11-2008 22:44

Bedankt voor de hulp alvast. Ik heb het een beetje vaag uitgelegd. Het hoeft dus geen energiedrank te zijn, zolang het maar smaakt naar Redbull en er geen cafeïne in zit. Zeg maar de placebo cafeïnedrank. Iemand opperde bijvoorbeeld heel veel siroop met rode spa.

Maar als er betere ideeën zijn?

Uice 07-11-2008 16:50

Tja, niemand brengt zoiets denk ik op de markt omdat energiedrank fucking smerig is en alleen maar gedronken wordt voor de energie. Siroop met Spa Rood lijkt me dus inderdaad de beste optie. Of gewoon twee frisdranken door elkaar, Fanta en Sprite ofzo. De smaken van frisdranken liggen al zo dicht bij elkaar dat dat bij een blinde proef waarschijnlijk niet op zal vallen.

Andijvie 08-11-2008 14:44

Ik zou idd ook twee (of meer) frisdranken door elkaar gooien, zodat je een beetje een 'raar' smaakje krijgt. Cola zonder caffeïne met sinas en casis ofzo? Beetje uitproberen :)

AlopiA 08-11-2008 14:52

Laatst hadden iemand op mijn werk allerlei frisdranken door elkaar heen gegooid, omdat 'ie benieuwd was hoe dat smaakte. Dat zijn cola, sprite, fanta en ice tea geweest. Smaakt heel apart, maar niet echt naar energydrink. Het mist dan toch nog dat overdadig zoete, dus misschien als je daar nog een scheut siroop bij gooit?

Leonoor 09-11-2008 09:33

Ik vind de meeste energiedrank toch echt wel heel anders smaken dan de gemiddelde frisdrank en zeker dan siroop...en alles door elkaar zal er al helemaal niet bij in de buurt komen, denk ik... :o

In Amerika hebben ze een soort Sprite/7-up waar heel veel cafeine in zit, ik heb helaas even geen idee meer hoe dat heette...als je zo'n soort energiedrank te pakken kunt krijgen is de versie zonder cafeine een stuk makkelijker (Sprite/7-up).

Jinna 09-11-2008 10:30

gazeuse!!! (als ze dat nog verkopen in de supermarkt)

*oma* 09-11-2008 13:02

Bij de Lidl verkopen ze energydrink wat naar cassis smaakt, dus misschien kun je deze gebruiken samen met gewone cassis.

palindrome 09-11-2008 13:05

Waarom zou je het uberhaupt willen weten :o, energiedrank is zo smerig.

*oma* 09-11-2008 13:13

Waarschijnlijk wil ze onderzoek doen naar het effect van energydrank en het placebo-effect? Dus de ene groep geef je echte energydrink en de andere groep nep energydrink (die laatste groep denkt echte te drinken) en dan kijken of ze drukker worden :D.
Of misschien gewoon een smaaktest.

palindrome 09-11-2008 13:15

Ohja, dat eerste had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Ik heb zelf een beetje over de smaak zitten denken: misschien cafeinevrije cola mengen met grenadinesiroop en dan wat spa rood erbij?

Dith 09-11-2008 16:14

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 28456476)
In Amerika hebben ze een soort Sprite/7-up waar heel veel cafeine in zit, ik heb helaas even geen idee meer hoe dat heette...als je zo'n soort energiedrank te pakken kunt krijgen is de versie zonder cafeine een stuk makkelijker (Sprite/7-up).

Mountain Dew?
Dat is in ieder geval te koop bij de Jumbo.

Fosca 10-11-2008 13:35

Citaat:

*oma* schreef: (Bericht 28457339)
Waarschijnlijk wil ze onderzoek doen naar het effect van energydrank en het placebo-effect? Dus de ene groep geef je echte energydrink en de andere groep nep energydrink (die laatste groep denkt echte te drinken) en dan kijken of ze drukker worden :D.
Of misschien gewoon een smaaktest.

Zoiets ja, het effect van cafeïne op het cognitief functioneren. Die energiedrank die niet naar energiedrank smaakt tip is geweldig (sowieso, als dat bestaat, waarom heb ik dan al die tijd die gore redbull gedronken?) bedankt!

KiMZz 12-11-2008 13:43

Tahitian Noni...
(Word je hier helemaal mee doodgegooid aangezien het uit natuurlijke producten bestaat en de eigenaars van onze stamkroeg -vrienden van me- hierin geinteresseerd zijn en ze vergaderingen houden in het cafe hierover en snoepreisjes maken naar kantoren van TN all over the world...)
Heb het zelf nog nooit geprobeerd overigens...

marrel 12-11-2008 19:38

Zal zaterdag eens kijken of in dat drankje wat wij verkopen ook cafeine zit, als ik het niet vergeet...

*oma* 14-11-2008 00:03

Citaat:

Fosca schreef: (Bericht 28461927)
Zoiets ja, het effect van cafeïne op het cognitief functioneren. Die energiedrank die niet naar energiedrank smaakt tip is geweldig (sowieso, als dat bestaat, waarom heb ik dan al die tijd die gore redbull gedronken?) bedankt!

(y):)

Leonoor 14-11-2008 20:14

Citaat:

Dith schreef: (Bericht 28458479)
Mountain Dew?

Dat was het volgens mij inderdaad.

Hawahaai 14-11-2008 20:54

Citaat:

Dith schreef: (Bericht 28458479)
Mountain Dew?

Dat is wel echt ont-zet-tend zoet. In mijn beleving zijn energiedrankjes niet zò zoet, maar ik heb het al heel lang niet meer op, dus dat kan ik mis hebben.

red5 15-11-2008 23:37

Citaat:

Leonoor schreef: (Bericht 28484766)
Dat was het volgens mij inderdaad.

Mountain Dew is briljant lekker, en er zit vrij veel caffeine in voor een frisdrank (in de VS tenminste, in Canada en Australie mogen ze blijkbaar geen caffeine toevoegen).

Ik denk dat je meer zou moeten zoeken naar van die kruidenfrisdrankjes zoals Almdudler, of dat soort varianten van sterke en vreemde smaken. Energydrank typeert zich qua smaak meestal met sterke zoete smaakstoffen om de bittere smaak van de caffeine en andere toegevoegde stoffen te overheersen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.