Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2008, 19:55
Fosca
Fosca is offline
Hallo!
Voor een onderzoek heb ik een drankje nodig dat qua smaak lijkt op energiedrank (Redbull oid) maar waar geen cafeine inzit. Kent iemand zo'n drankje?
Oud 05-11-2008, 19:59
Verwijderd
Dus geen AA Drink?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:11
Verwijderd
Well, tot nu toe heb ik niks gevonden waar geen cafeïne inzit, maar ik zie hier wel een hele lijst met energiedranken staan:
http://www.dmoz.org/Business/Food_an...t_and_Energy//

Het is wel Engels, dus ik weet niet of de producten ook in Nederland te verkrijgen zijn, maar misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 20:17
Calyx
Calyx is offline
Ik denk dat je het beste gewoon ff een supermarkt in kunt stappen en wat blikjes af moet speuren.
Oud 05-11-2008, 22:44
Fosca
Fosca is offline
Bedankt voor de hulp alvast. Ik heb het een beetje vaag uitgelegd. Het hoeft dus geen energiedrank te zijn, zolang het maar smaakt naar Redbull en er geen cafeïne in zit. Zeg maar de placebo cafeïnedrank. Iemand opperde bijvoorbeeld heel veel siroop met rode spa.

Maar als er betere ideeën zijn?
Oud 07-11-2008, 16:50
Uice
Uice is offline
Tja, niemand brengt zoiets denk ik op de markt omdat energiedrank fucking smerig is en alleen maar gedronken wordt voor de energie. Siroop met Spa Rood lijkt me dus inderdaad de beste optie. Of gewoon twee frisdranken door elkaar, Fanta en Sprite ofzo. De smaken van frisdranken liggen al zo dicht bij elkaar dat dat bij een blinde proef waarschijnlijk niet op zal vallen.
Oud 08-11-2008, 14:44
Verwijderd
Ik zou idd ook twee (of meer) frisdranken door elkaar gooien, zodat je een beetje een 'raar' smaakje krijgt. Cola zonder caffeïne met sinas en casis ofzo? Beetje uitproberen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 14:52
AlopiA
AlopiA is offline
Laatst hadden iemand op mijn werk allerlei frisdranken door elkaar heen gegooid, omdat 'ie benieuwd was hoe dat smaakte. Dat zijn cola, sprite, fanta en ice tea geweest. Smaakt heel apart, maar niet echt naar energydrink. Het mist dan toch nog dat overdadig zoete, dus misschien als je daar nog een scheut siroop bij gooit?
Oud 09-11-2008, 09:33
Verwijderd
Ik vind de meeste energiedrank toch echt wel heel anders smaken dan de gemiddelde frisdrank en zeker dan siroop...en alles door elkaar zal er al helemaal niet bij in de buurt komen, denk ik...

In Amerika hebben ze een soort Sprite/7-up waar heel veel cafeine in zit, ik heb helaas even geen idee meer hoe dat heette...als je zo'n soort energiedrank te pakken kunt krijgen is de versie zonder cafeine een stuk makkelijker (Sprite/7-up).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 10:30
Verwijderd
gazeuse!!! (als ze dat nog verkopen in de supermarkt)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:02
*oma*
*oma* is offline
Bij de Lidl verkopen ze energydrink wat naar cassis smaakt, dus misschien kun je deze gebruiken samen met gewone cassis.
Oud 09-11-2008, 13:05
palindrome
palindrome is offline
Waarom zou je het uberhaupt willen weten , energiedrank is zo smerig.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:13
*oma*
*oma* is offline
Waarschijnlijk wil ze onderzoek doen naar het effect van energydrank en het placebo-effect? Dus de ene groep geef je echte energydrink en de andere groep nep energydrink (die laatste groep denkt echte te drinken) en dan kijken of ze drukker worden .
Of misschien gewoon een smaaktest.
Oud 09-11-2008, 13:15
palindrome
palindrome is offline
Ohja, dat eerste had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Ik heb zelf een beetje over de smaak zitten denken: misschien cafeinevrije cola mengen met grenadinesiroop en dan wat spa rood erbij?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 16:14
Dith
Dith is offline
Citaat:
In Amerika hebben ze een soort Sprite/7-up waar heel veel cafeine in zit, ik heb helaas even geen idee meer hoe dat heette...als je zo'n soort energiedrank te pakken kunt krijgen is de versie zonder cafeine een stuk makkelijker (Sprite/7-up).
Mountain Dew?
Dat is in ieder geval te koop bij de Jumbo.
Oud 10-11-2008, 13:35
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wil ze onderzoek doen naar het effect van energydrank en het placebo-effect? Dus de ene groep geef je echte energydrink en de andere groep nep energydrink (die laatste groep denkt echte te drinken) en dan kijken of ze drukker worden .
Of misschien gewoon een smaaktest.
Zoiets ja, het effect van cafeïne op het cognitief functioneren. Die energiedrank die niet naar energiedrank smaakt tip is geweldig (sowieso, als dat bestaat, waarom heb ik dan al die tijd die gore redbull gedronken?) bedankt!
Oud 12-11-2008, 13:43
KiMZz
KiMZz is offline
Tahitian Noni...
(Word je hier helemaal mee doodgegooid aangezien het uit natuurlijke producten bestaat en de eigenaars van onze stamkroeg -vrienden van me- hierin geinteresseerd zijn en ze vergaderingen houden in het cafe hierover en snoepreisjes maken naar kantoren van TN all over the world...)
Heb het zelf nog nooit geprobeerd overigens...
Oud 12-11-2008, 19:38
marrel
marrel is offline
Zal zaterdag eens kijken of in dat drankje wat wij verkopen ook cafeine zit, als ik het niet vergeet...
Oud 14-11-2008, 00:03
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Zoiets ja, het effect van cafeïne op het cognitief functioneren. Die energiedrank die niet naar energiedrank smaakt tip is geweldig (sowieso, als dat bestaat, waarom heb ik dan al die tijd die gore redbull gedronken?) bedankt!
Oud 14-11-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Mountain Dew?
Dat was het volgens mij inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 20:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mountain Dew?
Dat is wel echt ont-zet-tend zoet. In mijn beleving zijn energiedrankjes niet zò zoet, maar ik heb het al heel lang niet meer op, dus dat kan ik mis hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Dat was het volgens mij inderdaad.
Mountain Dew is briljant lekker, en er zit vrij veel caffeine in voor een frisdrank (in de VS tenminste, in Canada en Australie mogen ze blijkbaar geen caffeine toevoegen).

Ik denk dat je meer zou moeten zoeken naar van die kruidenfrisdrankjes zoals Almdudler, of dat soort varianten van sterke en vreemde smaken. Energydrank typeert zich qua smaak meestal met sterke zoete smaakstoffen om de bittere smaak van de caffeine en andere toegevoegde stoffen te overheersen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten