Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Msn op school (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727802)

x-vio-x 25-11-2008 14:03

Msn op school

Haaii allemaal,

ik wil graag msnen op school.
Maar bij ons zijn zowat alle msn sites geblokeerd.:mad:
Heeft een van jullie een site waar je wel op msn kan?

fizzle-fluffy 25-11-2008 14:04

Je moet helemaal niet msn-en op school! :nono:

Kazet Nagorra 25-11-2008 14:05

Dan heb je pech!

Missy 25-11-2008 14:05

Ontopic reageren!

Misschien moet je even googlen. Ik ging vroeger ook altijd msnen op school, maar ik weet de websites niet meer.

Mr Soija verwijderd 25-11-2008 14:06

E-buddy is geblokt neem ik aan? Verder ken ik niks, mss kan google helpen. :)

fizzle-fluffy 25-11-2008 14:06

Ik ken alleen msn.nl. Maar dat is e-buddy he?
Er zijn wel andere chatsites waar je zou kunnen kijken, maar dan moeten je vrienden dat allemaal ook nemen. Yahoo.com ofzo.

Neko* 25-11-2008 14:42

http://www7.messengerfx.com

Il_Principe 25-11-2008 16:23

www.meebo.com

Hanneke 25-11-2008 18:35

Gmail-chat kunnen ze ook niet blokkeren (denk ik, ze kunnen iig moeilijk gmail.com blokkeren, ik weet niet of het mogelijk is alleen de chatfunctie te blokkeren) :p

Maar waarschijnlijk zit er op het internet een soort filter ook dat alle msn-sites blokkeert. Je kan natuurlijk altijd een proxy of iets proberen, maar dat is veel gedoe :o

deadlock 26-11-2008 08:54

Citaat:

Hanneke schreef: (Bericht 28533088)
Gmail-chat kunnen ze ook niet blokkeren (denk ik, ze kunnen iig moeilijk gmail.com blokkeren, ik weet niet of het mogelijk is alleen de chatfunctie te blokkeren) :p

Maar waarschijnlijk zit er op het internet een soort filter ook dat alle msn-sites blokkeert. Je kan natuurlijk altijd een proxy of iets proberen, maar dat is veel gedoe :o

Natuurlijk kan alleen die chatfunctie geblokkeerd worden. Rijkshogeschool IJsselland (voordat het Saxion werd dus) blokkeerde gewoon alle URL's waar het woord chat in voorkwam (in 30 talen ongeveer).

En een proxy instellen op school is een no-go. Wij gebruiken een transparante proxy (die stel je niet in en zie je niet, maar hij is er wel) en je komt internet niet op zonder daar doorheen te gaan.

@TS: Als ze bij jou op school de applicatie NetGoed gebruiken om te blokkeren en het is een Novell netwerk, dan kan je daar heel eenvoudig omheen door een nieuw Word document te openen, een paar letters in te tikken, dan doe je Start->Afmelden en als Word vraagt of je het bestand wilt opslaan klik je op Annuleren. Daarna wordt NetGoed afgesloten en kan je overal bij.

Neko* 26-11-2008 09:08

Of je doet ctrl+alt+del en gaat naar taakbeheer, processen, en dan de Explorer (mét hoofdletter) deleten. Werkt bij ons in ieder geval wel. (onze school maakt gebruik van de NetGoed applicatie waar deadlock het over heeft.)

deadlock 26-11-2008 09:36

Citaat:

Neko* schreef: (Bericht 28535513)
Of je doet ctrl+alt+del en gaat naar taakbeheer, processen, en dan de Explorer (mét hoofdletter) deleten. Werkt bij ons in ieder geval wel. (onze school maakt gebruik van de NetGoed applicatie waar deadlock het over heeft.)

Op een school met mensen met IQ kan je geen taakbeheer starten ;)

Neko* 26-11-2008 09:43

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28535614)
Op een school met mensen met IQ kan je geen taakbeheer starten ;)

Er is ons als 6vwo zijnde gister door de directeur verteld dat "we van nu af aan geen spelletjes meer op de computer mogen spelen in tussenuren (mocht dat wel dan??) en dat hij best snapte dat we in de pauzes door zouden willen werken aan dingen op de pc's (we mogen niet eens boven zijn in de pauze), maar dat dat ook niet meer de bedoeling was". Van iemand die niet eens de regels op zijn eigen school weet, verwacht ik ook niet dat hij zorgt voor een degelijke beveiliging.. Maar je hebt helemaal gelijk.

deadlock 26-11-2008 11:50

Hehe snap ik.

Hanneke 26-11-2008 13:18

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28535468)
Natuurlijk kan alleen die chatfunctie geblokkeerd worden. Rijkshogeschool IJsselland (voordat het Saxion werd dus) blokkeerde gewoon alle URL's waar het woord chat in voorkwam (in 30 talen ongeveer).

En een proxy instellen op school is een no-go. Wij gebruiken een transparante proxy (die stel je niet in en zie je niet, maar hij is er wel) en je komt internet niet op zonder daar doorheen te gaan.

@TS: Als ze bij jou op school de applicatie NetGoed gebruiken om te blokkeren en het is een Novell netwerk, dan kan je daar heel eenvoudig omheen door een nieuw Word document te openen, een paar letters in te tikken, dan doe je Start->Afmelden en als Word vraagt of je het bestand wilt opslaan klik je op Annuleren. Daarna wordt NetGoed afgesloten en kan je overal bij.

Maar wordt dan niet heel gmail geblokkeerd? :o
Proxy's daar hebben klasgenoten het wel eens over, dus ik denk dat dat wel kan, eigenlijk. Maar dan van die dat je gewoon een IE-venster ehbt waar die proxy in zit, ofzo?

Dat met word ga ik eens proberen trouwens. We hebben wel Novell, ik weet niet of we verder NetGoed hebben :p

deadlock 26-11-2008 14:55

Laat ik het zo zeggen; Als je een andere proxy server instelt bij ons, dan moet hij nog steeds door de transparante proxy server om bij de proxy server buiten te komen. En dan wordt het gewoon stiekem alsnog gefilterd ;)

En Gmail en gmail chat kan je makkelijk apart blokkeren. MSN en Livemail kan ook apart gefilterd ;)

Lisa 26-11-2008 15:25

Na al zes keer het topic geopend te hebben las ik plots: man op school.

En toen flitste er een gedachte van enge stalkerige mannen door mijn hoofd.

:confused:

Dat was het geloof ik, wat ik wilde posten.

N00dles 27-11-2008 01:39

Wat is er zo belangrijk aan msn'en op school dat je dat thuis na schooltijd niet kan?

Zeg ik, die een keertje bijna betrapt werd bij een potje Quake Deathmatch in de schoolmediatheek

Hanneke 27-11-2008 07:59

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28537215)
Laat ik het zo zeggen; Als je een andere proxy server instelt bij ons, dan moet hij nog steeds door de transparante proxy server om bij de proxy server buiten te komen. En dan wordt het gewoon stiekem alsnog gefilterd ;)

En Gmail en gmail chat kan je makkelijk apart blokkeren. MSN en Livemail kan ook apart gefilterd ;)

Ja, maar msn zit niet op dezelfde pagina als de mail. :p

deadlock 27-11-2008 09:14

Dat dat andersom niet zo lijkt te zijn, betekent niet dat het zo is;)

Hernuel Fan 27-11-2008 10:14

huh, wat bedoel je? wilde je zeggen dat gmailchat en gmailinbox niet op dezelfde pagina staan? Of dat msnmessenger en hotmailinbox wel op dezelfde pagina staan?

dit is de url van een uitgepopt gmailchat schermpje:
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik...eerd@gmail.com
daar staat het woord chat oid niet in.

en een ingepopt gmailchatschermpje heeft niet eens een URL. En hetchatboxje in je gmail al helemaal niet. Zouden ze dan ook labels kunnen blokkeren, of drafts, of sent mail?

en msn is toch gewoon een programma, niet een pagina (zeker niet dezelfde pagina als livemail)

als je de tedewe tot en met de op éen na lstaate lterets van een woord door elkaar husselt, kun je het als het goed is nog steeds lezen, daarom dacht ik bijna dat ik "glimlacht" had geschreven in plaats van gmailchat. Ook al klopt dat niet helemaal, een a zou een l moeten zijn. dat vond ik even grappig, want gmail maakt mij altijd aan het glimlachen.

x-vio-x 27-11-2008 10:58

alle websites zoals;

iloveim
meebo
ebuddy
imoim
msn fx
doen het niet :(
heeft iemand nog een andere site.

x-vio-x 27-11-2008 11:01

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 28531464)
E-buddy is geblokt neem ik aan? Verder ken ik niks, mss kan google helpen. :)

ebuddy is helaas wel geblokt.
en op google kan ik niks nieuws vinden:|

deadlock 27-11-2008 12:09

Je moet even leren hoe je applicaties moet virtualiseren thuis via Thinstall of Zenworks Application Virtualisation. Dan kan je zelfs The Sims spelen vanaf je USB stick op school.

koekjes 29-11-2008 10:52

doet trillian t niet? wel retetraag....

deadlock 29-11-2008 11:44

Ik zal eens even MSN voor jullie gaan maken op een dusdanige manier dat het bruikbaar is op scholen en vanaf een USB stick gebruikt kan worden.

foefighter 29-11-2008 16:36

dat heb ik nou altijd al nodig gehad :D

rens.. 29-11-2008 17:02

kun je niet via een .bat bestand jezelf admin maken en alles kunnen :D?
start internet, bronlocatie openen
alles verwijderen en
command neerzetten
opslaan als iets.bat
openen en tadaa je kunt vanalles veranderen
bij mij op school kun je zo je bat file openen maar ik heb nog niet uitgeprobeerd of je ook dingen kunt veranderen, ben een schijtert :P

x-vio-x 29-11-2008 20:06

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28551318)
Ik zal eens even MSN voor jullie gaan maken op een dusdanige manier dat het bruikbaar is op scholen en vanaf een USB stick gebruikt kan worden.

Dit heb ik egt nodigg :D

Barabas 29-11-2008 23:17

Citaat:

Hanneke schreef: (Bericht 28533088)

:n Bij mij op school is dat wel zo. terwijl iedere leerling een eigen mail heeft bij google.

deadlock 30-11-2008 08:46

Citaat:

x-vio-x schreef: (Bericht 28552495)
Dit heb ik egt nodigg :D

Jij krijgt het niet tenzij je normaal Nederlands leert.

Melkfles 30-11-2008 09:47

:D

x-vio-x 01-12-2008 14:12

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28553239)
Jij krijgt het niet tenzij je normaal Nederlands leert.

ik gebruik een beetje msn taal achtig ;)

deadlock 01-12-2008 14:22

Dat lijkt er meer op. Nu nog interpunctie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.