Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2008, 14:03
x-vio-x
x-vio-x is offline
Haaii allemaal,

ik wil graag msnen op school.
Maar bij ons zijn zowat alle msn sites geblokeerd.
Heeft een van jullie een site waar je wel op msn kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2008, 14:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je moet helemaal niet msn-en op school!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 14:05
Verwijderd
Dan heb je pech!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 14:05
Missy
Missy is offline
Ontopic reageren!

Misschien moet je even googlen. Ik ging vroeger ook altijd msnen op school, maar ik weet de websites niet meer.
Oud 25-11-2008, 14:06
Verwijderd
E-buddy is geblokt neem ik aan? Verder ken ik niks, mss kan google helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 14:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ken alleen msn.nl. Maar dat is e-buddy he?
Er zijn wel andere chatsites waar je zou kunnen kijken, maar dan moeten je vrienden dat allemaal ook nemen. Yahoo.com ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 14:42
Neko*
Neko* is offline
http://www7.messengerfx.com
Oud 25-11-2008, 16:23
Il_Principe
Il_Principe is offline
www.meebo.com
Oud 25-11-2008, 18:35
Hanneke
Hanneke is offline
Gmail-chat kunnen ze ook niet blokkeren (denk ik, ze kunnen iig moeilijk gmail.com blokkeren, ik weet niet of het mogelijk is alleen de chatfunctie te blokkeren)

Maar waarschijnlijk zit er op het internet een soort filter ook dat alle msn-sites blokkeert. Je kan natuurlijk altijd een proxy of iets proberen, maar dat is veel gedoe
Oud 26-11-2008, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Gmail-chat kunnen ze ook niet blokkeren (denk ik, ze kunnen iig moeilijk gmail.com blokkeren, ik weet niet of het mogelijk is alleen de chatfunctie te blokkeren)

Maar waarschijnlijk zit er op het internet een soort filter ook dat alle msn-sites blokkeert. Je kan natuurlijk altijd een proxy of iets proberen, maar dat is veel gedoe
Natuurlijk kan alleen die chatfunctie geblokkeerd worden. Rijkshogeschool IJsselland (voordat het Saxion werd dus) blokkeerde gewoon alle URL's waar het woord chat in voorkwam (in 30 talen ongeveer).

En een proxy instellen op school is een no-go. Wij gebruiken een transparante proxy (die stel je niet in en zie je niet, maar hij is er wel) en je komt internet niet op zonder daar doorheen te gaan.

@TS: Als ze bij jou op school de applicatie NetGoed gebruiken om te blokkeren en het is een Novell netwerk, dan kan je daar heel eenvoudig omheen door een nieuw Word document te openen, een paar letters in te tikken, dan doe je Start->Afmelden en als Word vraagt of je het bestand wilt opslaan klik je op Annuleren. Daarna wordt NetGoed afgesloten en kan je overal bij.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 09:08
Neko*
Neko* is offline
Of je doet ctrl+alt+del en gaat naar taakbeheer, processen, en dan de Explorer (mét hoofdletter) deleten. Werkt bij ons in ieder geval wel. (onze school maakt gebruik van de NetGoed applicatie waar deadlock het over heeft.)
Oud 26-11-2008, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Of je doet ctrl+alt+del en gaat naar taakbeheer, processen, en dan de Explorer (mét hoofdletter) deleten. Werkt bij ons in ieder geval wel. (onze school maakt gebruik van de NetGoed applicatie waar deadlock het over heeft.)
Op een school met mensen met IQ kan je geen taakbeheer starten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 09:43
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Op een school met mensen met IQ kan je geen taakbeheer starten
Er is ons als 6vwo zijnde gister door de directeur verteld dat "we van nu af aan geen spelletjes meer op de computer mogen spelen in tussenuren (mocht dat wel dan??) en dat hij best snapte dat we in de pauzes door zouden willen werken aan dingen op de pc's (we mogen niet eens boven zijn in de pauze), maar dat dat ook niet meer de bedoeling was". Van iemand die niet eens de regels op zijn eigen school weet, verwacht ik ook niet dat hij zorgt voor een degelijke beveiliging.. Maar je hebt helemaal gelijk.
Oud 26-11-2008, 11:50
Verwijderd
Hehe snap ik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 13:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Natuurlijk kan alleen die chatfunctie geblokkeerd worden. Rijkshogeschool IJsselland (voordat het Saxion werd dus) blokkeerde gewoon alle URL's waar het woord chat in voorkwam (in 30 talen ongeveer).

En een proxy instellen op school is een no-go. Wij gebruiken een transparante proxy (die stel je niet in en zie je niet, maar hij is er wel) en je komt internet niet op zonder daar doorheen te gaan.

@TS: Als ze bij jou op school de applicatie NetGoed gebruiken om te blokkeren en het is een Novell netwerk, dan kan je daar heel eenvoudig omheen door een nieuw Word document te openen, een paar letters in te tikken, dan doe je Start->Afmelden en als Word vraagt of je het bestand wilt opslaan klik je op Annuleren. Daarna wordt NetGoed afgesloten en kan je overal bij.
Maar wordt dan niet heel gmail geblokkeerd?
Proxy's daar hebben klasgenoten het wel eens over, dus ik denk dat dat wel kan, eigenlijk. Maar dan van die dat je gewoon een IE-venster ehbt waar die proxy in zit, ofzo?

Dat met word ga ik eens proberen trouwens. We hebben wel Novell, ik weet niet of we verder NetGoed hebben
Oud 26-11-2008, 14:55
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen; Als je een andere proxy server instelt bij ons, dan moet hij nog steeds door de transparante proxy server om bij de proxy server buiten te komen. En dan wordt het gewoon stiekem alsnog gefilterd

En Gmail en gmail chat kan je makkelijk apart blokkeren. MSN en Livemail kan ook apart gefilterd
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 15:25
Verwijderd
Na al zes keer het topic geopend te hebben las ik plots: man op school.

En toen flitste er een gedachte van enge stalkerige mannen door mijn hoofd.

Dat was het geloof ik, wat ik wilde posten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 01:39
Verwijderd
Wat is er zo belangrijk aan msn'en op school dat je dat thuis na schooltijd niet kan?

Zeg ik, die een keertje bijna betrapt werd bij een potje Quake Deathmatch in de schoolmediatheek
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 07:59
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Laat ik het zo zeggen; Als je een andere proxy server instelt bij ons, dan moet hij nog steeds door de transparante proxy server om bij de proxy server buiten te komen. En dan wordt het gewoon stiekem alsnog gefilterd

En Gmail en gmail chat kan je makkelijk apart blokkeren. MSN en Livemail kan ook apart gefilterd
Ja, maar msn zit niet op dezelfde pagina als de mail.
Oud 27-11-2008, 09:14
Verwijderd
Dat dat andersom niet zo lijkt te zijn, betekent niet dat het zo is
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 10:14
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
huh, wat bedoel je? wilde je zeggen dat gmailchat en gmailinbox niet op dezelfde pagina staan? Of dat msnmessenger en hotmailinbox wel op dezelfde pagina staan?

dit is de url van een uitgepopt gmailchat schermpje:
http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik...eerd@gmail.com
daar staat het woord chat oid niet in.

en een ingepopt gmailchatschermpje heeft niet eens een URL. En hetchatboxje in je gmail al helemaal niet. Zouden ze dan ook labels kunnen blokkeren, of drafts, of sent mail?

en msn is toch gewoon een programma, niet een pagina (zeker niet dezelfde pagina als livemail)

als je de tedewe tot en met de op éen na lstaate lterets van een woord door elkaar husselt, kun je het als het goed is nog steeds lezen, daarom dacht ik bijna dat ik "glimlacht" had geschreven in plaats van gmailchat. Ook al klopt dat niet helemaal, een a zou een l moeten zijn. dat vond ik even grappig, want gmail maakt mij altijd aan het glimlachen.

Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 10:58
x-vio-x
x-vio-x is offline
alle websites zoals;

iloveim
meebo
ebuddy
imoim
msn fx
doen het niet
heeft iemand nog een andere site.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 11:01
x-vio-x
x-vio-x is offline
Citaat:
E-buddy is geblokt neem ik aan? Verder ken ik niks, mss kan google helpen.
ebuddy is helaas wel geblokt.
en op google kan ik niks nieuws vinden
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 12:09
Verwijderd
Je moet even leren hoe je applicaties moet virtualiseren thuis via Thinstall of Zenworks Application Virtualisation. Dan kan je zelfs The Sims spelen vanaf je USB stick op school.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 10:52
Verwijderd
doet trillian t niet? wel retetraag....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2008, 11:44
Verwijderd
Ik zal eens even MSN voor jullie gaan maken op een dusdanige manier dat het bruikbaar is op scholen en vanaf een USB stick gebruikt kan worden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 16:36
foefighter
foefighter is offline
dat heb ik nou altijd al nodig gehad
Oud 29-11-2008, 17:02
rens..
rens.. is offline
kun je niet via een .bat bestand jezelf admin maken en alles kunnen ?
start internet, bronlocatie openen
alles verwijderen en
command neerzetten
opslaan als iets.bat
openen en tadaa je kunt vanalles veranderen
bij mij op school kun je zo je bat file openen maar ik heb nog niet uitgeprobeerd of je ook dingen kunt veranderen, ben een schijtert
Oud 29-11-2008, 20:06
x-vio-x
x-vio-x is offline
Citaat:
Ik zal eens even MSN voor jullie gaan maken op een dusdanige manier dat het bruikbaar is op scholen en vanaf een USB stick gebruikt kan worden.
Dit heb ik egt nodigg
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 23:17
Verwijderd
Citaat:

Bij mij op school is dat wel zo. terwijl iedere leerling een eigen mail heeft bij google.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik egt nodigg
Jij krijgt het niet tenzij je normaal Nederlands leert.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 09:47
Melkfles
Melkfles is offline
Oud 01-12-2008, 14:12
x-vio-x
x-vio-x is offline
Citaat:
Jij krijgt het niet tenzij je normaal Nederlands leert.
ik gebruik een beetje msn taal achtig
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 14:22
Verwijderd
Dat lijkt er meer op. Nu nog interpunctie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten