Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   {Pijn} randje voelbaar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1733119)

UCUkan 29-12-2008 10:39

{Pijn} randje voelbaar

Hey,

Mijn vriend en ik hebben nu zo'n 1,5 jaar. In die 1,5 jaar ook seks. De eerste tijd (zo ruim een jaar) hadden we nergens last van en was de seks erg fijn. Nu de laatste maanden hebben we vaak beiden pijn. Hij zegt dat het voelt als een soort randje, of ribbeltje dat tegen zijn eikel schuurt (aan de bovenkant van zijn eikel/penis). Dat doet hem pijn, maar mij ook. Ik heb het gevoel alsof dat zelfde 'randje' ook aan de onderkant zit. Ik ben bekend met endometriose (localisering van baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder). Nu vroeg ik me af of meerder mensen dit probleem hebben. (ik ben al van plan om naar de dokter te gaan, maar ik wilde eerst wat ervaringen uitwisselen).

(oh even voor de extra informatie: doordat ik mijn rug een half jaar geleden heb gebroken is het alleen mogelijk om het missionaris-standje te doen, dit was echter voorheen geen probleem).

Elle 29-12-2008 14:33

Wanneer jullie seks hebben penetreert je vriend je alleen vaginaal of (ook) anaal?

Heeft één van jullie wisselende seksuele contacten (ondanks jullie relatie)?

kunamosity 29-12-2008 16:30

*zucht* Christa....(dat antwoord van jou had ik kunnen verwachten). Ik denk echter niet dat de TS met deze vragen geholpen is en ik neem ook niet aan dat hier sprake is van een Soa. Zij (ik denk namelijk dat het een zij is) heeft het niet over anale seks, maar over vaginale seks.

zoemzoem 29-12-2008 16:58

Waar zit dat 'randje'? Ergens bij het begin of diep in je vagina? En gaat het pijnlijke gevoel weg als jullie bezig zijn, of blijft het de hele tijd op dezelfde plek aanwezig?

Freyja 29-12-2008 17:29

Citaat:

kunamosity schreef: (Bericht 28673575)
*zucht* Christa....(dat antwoord van jou had ik kunnen verwachten). Ik denk echter niet dat de TS met deze vragen geholpen is en ik neem ook niet aan dat hier sprake is van een Soa. Zij (ik denk namelijk dat het een zij is) heeft het niet over anale seks, maar over vaginale seks.

Als ze een baarmoeder heeft zal ze wel een vrouw zijn hè ;)

Qimm 29-12-2008 17:29

ik lees even mee, ik geloof dat ik hier af en toe bij bepaalde hoeken ook 'last' van heb

Elle 29-12-2008 18:15

Citaat:

kunamosity schreef: (Bericht 28673575)
*zucht* Christa....(dat antwoord van jou had ik kunnen verwachten). Ik denk echter niet dat de TS met deze vragen geholpen is

Ik stel vragen frequent uit nieuwsgierigheid.

Citaat:

en ik neem ook niet aan dat hier sprake is van een Soa.
Het woord ''Soa'' komt niet voor in mijn post. (+ zie respons op hierboven)

Citaat:

Zij (ik denk namelijk dat het een zij is)
:D
Ik ga daar maar van uit gezien de beginpost.

Citaat:

heeft het niet over anale seks, maar over vaginale seks.
Ja en dus....?

kunamosity 31-12-2008 09:34

Citaat:

-Christa- schreef: (Bericht 28674068)

Ja en dus....?

Dus, waarom vraag je dat?

UCUkan 31-12-2008 09:35

Citaat:

zoemzoem schreef: (Bericht 28673670)
Waar zit dat 'randje'? Ergens bij het begin of diep in je vagina? En gaat het pijnlijke gevoel weg als jullie bezig zijn, of blijft het de hele tijd op dezelfde plek aanwezig?

Diep in de vagina. En het gekke is juist, dat er meestal in het begin niets aan de hand is en dan opeens voelen we dat 'randje'. En dan gaat het pijn doen. (hij heeft er ook last van).

Elle 31-12-2008 10:36

Citaat:

kunamosity schreef: (Bericht 28681121)
Dus, waarom vraag je dat?

lees mijn vorige post in dit topic (opnieuw), kunamosity :)

vosje16 31-12-2008 12:33

Zou het niets met je rug te maken kunnen hebben? Of had je het al voordat je je rug gebroken had?
En duurt het maar ff en gaat het daarna weer over, of heb je er de hele tijd last van?

Geen idee of het hetzelfde is, maar ik heb 2 jaar seks gehad zonder pijn te hebben, maar sinds meer dan een jaar heb ik elke keer pijn bij de penetratie, diep in de vagina. Het duurt gelukkig maar een 30tal seconden en daarna gaat het wel beter of is het weer helemaal weg, maar het is wel super vervelend. :(
Ik ben hiervoor al naar de gynaecoloog gegaan, waarbij ze een inwendig onderzoek gedaan heeft, maar toen deed het raar maar waar, geen pijn. Ze zei dat het waarschijnlijk mijn baarmoedermond was en dat meerdere meisjes dat wel hebben. Wat ik hier vreemd aan vind is dat ik 2 jaar helemaal geen pijn gehad heb en dan plots wel elke keer... Hier kon ze geen uitleg voor geven...

Maar ik heb een scoliose en hyperlordose aan mijn rug en die is de laatste jaren nog verergerd. Nu dat jij ook over je rug begint, vraag ik mij af of dat geen rol zou kunnen spelen...Misschien dat door mijn hyperlordose, mijn wervelkolom tegen mijn baarmoeder duwt, waardoor mijn baarmoedermond zich lager bevindt en dat het daardoor pijn doet...Maar dit is dus puur hypothetisch, aangezien ik helemaal niet weet of de baarmoeder zich dicht bij de wervelkolom bevindt of niet :p

UCUkan 31-12-2008 18:31

Citaat:

vosje16 schreef: (Bericht 28681785)
Zou het niets met je rug te maken kunnen hebben? Of had je het al voordat je je rug gebroken had?
En duurt het maar ff en gaat het daarna weer over, of heb je er de hele tijd last van?

Geen idee of het hetzelfde is, maar ik heb 2 jaar seks gehad zonder pijn te hebben, maar sinds meer dan een jaar heb ik elke keer pijn bij de penetratie, diep in de vagina. Het duurt gelukkig maar een 30tal seconden en daarna gaat het wel beter of is het weer helemaal weg, maar het is wel super vervelend. :(
Ik ben hiervoor al naar de gynaecoloog gegaan, waarbij ze een inwendig onderzoek gedaan heeft, maar toen deed het raar maar waar, geen pijn. Ze zei dat het waarschijnlijk mijn baarmoedermond was en dat meerdere meisjes dat wel hebben. Wat ik hier vreemd aan vind is dat ik 2 jaar helemaal geen pijn gehad heb en dan plots wel elke keer... Hier kon ze geen uitleg voor geven...

Maar ik heb een scoliose en hyperlordose aan mijn rug en die is de laatste jaren nog verergerd. Nu dat jij ook over je rug begint, vraag ik mij af of dat geen rol zou kunnen spelen...Misschien dat door mijn hyperlordose, mijn wervelkolom tegen mijn baarmoeder duwt, waardoor mijn baarmoedermond zich lager bevindt en dat het daardoor pijn doet...Maar dit is dus puur hypothetisch, aangezien ik helemaal niet weet of de baarmoeder zich dicht bij de wervelkolom bevindt of niet :p

Hmn, ja, ben eigenlijk al van plan om naar de dokter te gaan, maar zo'n onderzoek is natuurlijk nooit zo prettig. En van die rug, daar zat ik zelf ook al aan te denken, alleen dan dat het te maken had met de 'hoek''.

UCUkan 31-12-2008 18:31

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 28673800)
ik lees even mee, ik geloof dat ik hier af en toe bij bepaalde hoeken ook 'last' van heb

Wat voel je dan precies? (je mag me pm'en)

Qimm 01-01-2009 11:17

Oh nou ja, gewoon. Ik vergelijk het met een snelheidsdrempel. Kan het volgens mij in alle standjes wel voelen, maar als ik dan iets de stand van mijn bekken verander is het al weer over, ik weet ook al hoe ik het moet voorkomen dus het gebeurd nauwelijks nog. Maar als hij meer dan 1x dat randje raakt dan gaat het wel pijnlijk worden. het voelt als een heel stevige rand en heel diep. Ik kan er zelf niet bij zegmaar.

UCUkan 02-01-2009 10:21

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 28683835)
Oh nou ja, gewoon. Ik vergelijk het met een snelheidsdrempel. Kan het volgens mij in alle standjes wel voelen, maar als ik dan iets de stand van mijn bekken verander is het al weer over, ik weet ook al hoe ik het moet voorkomen dus het gebeurd nauwelijks nog. Maar als hij meer dan 1x dat randje raakt dan gaat het wel pijnlijk worden. het voelt als een heel stevige rand en heel diep. Ik kan er zelf niet bij zegmaar.

Ja! Precies! (Wat een goede metafoor zeg, snelheidsdrempel). Maar dat is precies wat ik ook heb inderdaad! Hoe kan jij het voorkomen dan?

Qimm 02-01-2009 11:23

Gewoon kantelen met m'n bekken (ik weet alleen niet of jij dat kan vanwege je rug?) of hij moet zelf een iets andere houding aannemen waardoor de insteekhoek veranderd en dan is het opgelost. Gewoon beetje proberen.

UCUkan 02-01-2009 12:10

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 28686644)
Gewoon kantelen met m'n bekken (ik weet alleen niet of jij dat kan vanwege je rug?) of hij moet zelf een iets andere houding aannemen waardoor de insteekhoek veranderd en dan is het opgelost. Gewoon beetje proberen.

Ok, dankje, maar ik denk dat ik toch even naar de dokter ga, want wil wel weten wat dat nou precies is!

Qimm 02-01-2009 12:26

gewoon doen als je je zorgen maakt! Wel hoor ik het graag, want ik ben wel nieuwsgierig!

Arenda 02-01-2009 12:32

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 28683835)

Dat klinkt dus als de baarmoedermond?

Klinkt bekend, ik nam/neem aan dat het dat is omdat ik dat zelf ook wel eens voel. Voelt erg vervelend maar ander standje/bekken kantelen/minder diep penetreren werkt vaak wel.

Qimm 02-01-2009 12:43

Zou kunnen, al heb ik niet dat gevoel, heb het gevoel dat ik wel 'dieper' ben dan waar die hobbel zit *haalt schouders op* Door gewenning gaat het eigenlijk bijna nooit meer mis, kan me er niet écht druk om maken.

UCUkan 02-01-2009 12:58

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 28687005)
Zou kunnen, al heb ik niet dat gevoel, heb het gevoel dat ik wel 'dieper' ben dan waar die hobbel zit *haalt schouders op* Door gewenning gaat het eigenlijk bijna nooit meer mis, kan me er niet écht druk om maken.

Ja, heb ook het gevoel dat het niet de baarmoeder mond is...die zit naar mijn gevoel dieper. Het gaat bij ons dus wel nog mis...dus is wel erg vervelend.

UCUkan 02-01-2009 19:25

*post foutje*

kunamosity 02-01-2009 19:29

Citaat:

-Christa- schreef: (Bericht 28673101)
Het woord ''Soa'' komt niet voor in mijn post. (+ zie respons op hierboven)

Nee, je heb het woord 'soa' nog net niet genoemd. Maar als je het hebt over ' wisselende contacten' kan ik me voorstellen dat je daar wel op doelt. Waarvoor zou je dat anders willen weten? vraag ik me dan af.

Elle 03-01-2009 10:16

Citaat:

kunamosity schreef: (Bericht 28688845)
Nee, je heb het woord 'soa' nog net niet genoemd. Maar als je het hebt over ' wisselende contacten' kan ik me voorstellen dat je daar wel op doelt. Waarvoor zou je dat anders willen weten? vraag ik me dan af.

Wellicht is het wel zo slim om voortaan niet direct conclusies uit andermans vragen te trekken. Als iemand veilig sex heeft kan die persoon prima wisselende seksuele contacten hebben zonder dat er aanleiding voor een soa is. Ik kan dit wel verder uitleggen, maar ik ga er maar even vanuit dat jouw hersens capabel zijn dit wel te begrijpen. ;)

Laat ik het voor jouw maar houden op het eigenlijk totaal overbodige gegeven dat verschillende individuen over het algemeen een andere anatomie hebben. Wellicht kan je nu zelf wel bedenken wat ik met deze vraag op het oog had.

Je kan m.i. beter stoppen er de hele tijd over door te jengelen.

Mushu 03-01-2009 19:29

Toch vind ik, Christa, dat jij met je eerste twee vragen wel dingen impliceert, dus wat dat betreft is het helemaal niet zo raar dat kunamosity daar wat over zegt.

OT:
IN ieder geval, als het langer aanhoudt zou ik gewoon even langs de dokter, het is vreemd als je eerst nergens last van had en nu ineens wel.

UCUkan 05-01-2009 11:01

We hebben allebei maar even een 'onderzoekje gedaan'. Ik voelde zelf wel een 'randje' maar ik dacht dat het dieper zat en dat is eigenlijk niet het geval. Het kan dus niet de baarmoedermond zijn (zou wel heel raar zijn anders). Mijn vriend heeft ook even (sorry haha, dit klinkt een beetje gek) gevoeld met zijn vinger en hij zegt ook dat het dát is wat hij voelt. Het zit vooraan (aan de bovenkant) en ik voel het als hij er weer uit gaat (dus terug). Als je er 1 of 2 keer langsgaat heb ik er geen last van. Maar vaker erlangs doet wel pijn. En dan voelt het alsof het meeschuift...richting de buitenkant. (ok, dit kan heel onduidelijk klinken).

I C U 05-01-2009 14:44

Ik zou toch even naar de dokter gaan, dan weet je in elk geval wat het is en of er wat aan gedaan kan worden. Het is inmiddels (denk ik) wel duidelijk dat het geen wondje is dat moet helen, want na een paar maanden mag je verwachten dat dat wel gebeurd is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.