![]() |
Kan het echt niet meer aan...
Ik zit nu al maanden in een zware dip.. Op school presteer ik niet goed, heb ruzie met mijn broer en ouders, etc.. Ik heb al heel vaak geprobeert om er uit te komen en de mooie dingen van het leven op te zoeken, maar ik stop ermee. Ik kan niks meer. Ik voel me een groote mislukkeling. Jongens, help me, echt, alsjeblieft..
|
Had ik ook wel eens op die leeftijd. Tja, wat kun je eraan doen. Ik had het van mijn 12e tot pakweg mijn 15e. Toen ik wat ouder werd ging het weer wat beter. Toen was ik 15-16 en begon ik het uitgaansleven te ontdekken en toen ging het weer wat beter. Alleen nou krijg ik een depressie die dubbel zo hard is op mijn ka... juist ja...
Je kunt proberen je leven over een totaal andere boeg gooien. Neem een vriendin. of doe iets anders radicaals. Als je daar nog niet aan toe bent: zorg voor regelmaat in je leven. Regelmaat Regelmaat Regelmaat. Ga op tijd slapen, ga gewoon naar school en doe je andere verplichtingen. Dan zie je vanzelf licht aan de andere kant van de tunnel. Je moet maar zo denken: "Jouw tijd komt nog wel". |
Ik wil het niet kleiner maken dan het is, maar het kán gewoon de leeftijd zijn. Uit je berichtje kan ik niet goed opmaken of het 'gewoon' de puberteit is of dat er misschien meer achter zit.
Je berichtje is erg kort. Je zit in een dip, je presteert slecht op school en je hebt veel ruzie. Hoe komt het dat je slecht presteert? Waar komen de ruzie's door? Hoe zou je wíllen dat het gaat en wat doe je daar voor? Op welke gebieden voel je je een mislukkeling? Zijn er ook dingen die wél goed gaan of die je leuk vindt om te doen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |