![]() |
foutje:S
Beste mensen,
Ik heb vandaag een reis geboekt via D-Reizen en hiervoor getekent en wel. Het probleem is dat ik gister een aanvraag heb gedaan via gogo.nl Bij het invullen van het formulier en verzenden bleek dat Gogo niet kon garanderen dat ik in het hotel terecht zou komen die ik daarvoor gekozen had, het was dus een aanvraag, en ze zouden mij op de hoogte stellen zodra dit kon dat het definitief gemaakt kon worden. Probleem is dat ik zojuist bij D-Reizen een reis heb geboekt, documenten heb ondertekend, en toen ik thuis kwam en me mailbox opende had Gogo gereageerd. De reis bleek beschikbaar en er is een factuur verzonden, met daarin een bedrag wat ik moet voldoen als "aanbetaling"en de totale reissom 6 weken voor vertrek. Hier brak mijn klomp een beetje, ze konden het niet garanderen, en zodra het wel zou kunnen zou ik hier over geinformeerd worden. Nu zit ik tussen 2 vuren, omdat ik met 2 reisorganisaties te maken heb. De 1 waar ik langs ben gegaan en vandaag een reis heb geboekt, en het ander die mij een factuur stuurt op een aanvraag die ik niet heb ondertekend. Wat moet ik doen om toch kosteloos 1 van die 2 partijen te kunnen wegschrappen, bij beide zit overigens een annuleringsverzekering. Maar die van gogo wil ik dus niet, omdat ik die van D-Reizen zeg maar heb geboekt en vast heb gelegd. Met vriendelijke groet, Duikerin |
ik ben geen expert, maar misschien iets met "koop op afstand"? (aangezien je via internet geboekt hebt)
dan kun je vaak nog dingen kostenloos annuleren... maar er is vast iemand hier die het beter kan uitleggen:) |
Ja ik vind het gewoon raar dat ze ineens even besluiten het definitief te maken, zonder me even te bellen en vragen of ik nog interesse heb in die hotel, en dat die ook werkelijk beschikbaar is.
Gogo vertelde mij dat hij op aanvraag was, en dus geen zekerheid kon bieden, en mocht dit niet kunnen dan voor alternatieven te gaan zoeken. Maar als het waar is wat jij zegt over koop op afstand en kosteloos annuleren dan moet ik dat misschien bij Gogo vragen |
Ik zou GoGo gewoon even bellen en zeggen dat dit niet conform de afspraak is en dat je de reissom dus niet zal betalen.
|
ja Balance, en dan staan ze straks met een deurwaarder voor de deur?
lijkt me niet echt subtiel |
die laatste uitspraak klinkt wat paniekerig, Duikerin.
deurwaarders verschijnen niet zo maar, na 1x een factuur niet betalen (normaal min. 2 aanmaningen verder), en ze trekken ook niet meteen je huis leeg zoals in de film. de "ik ga niet betalen"-instelling is wel noodzakelijk als jij je punt duidelijk wil maken aan Gogo. uiteindelijk hoef je geen wetten te breken, maar je kunt zaken prima rekken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb even gekeken op de site van Gogo. Zij geven aan in hun algemene voorwaarden dat de overeenkomst definitief wordt op het moment dat de aanvraag door hun positief is bevonden. Dus mocht je hiermee akkoord zijn gegaan (je hebt ergens een vinkje bij 'ik ga akkoord met de algemene voorwaarden' gezet) dan zit je er in principe aan vast.
Er staat ook dat je binnen 3 dagen nog mag annuleren, maar dat hier wel kosten aan vast zitten. Je hebt ook gegevens ingevuld dus er is sowieso sprake van wilsovereenstemming Ik weet niet precies wat voor gegevens je hebt ingevuld, maar stel je hebt geen bankrekeningnr/creditcardnr oid moeten invullen. Dus alleen echt gegevens die voor iedereen makkelijk beschikbaar zijn (postcode/adres/naam/e-mail/geboortedatum). Dan zou je er wellicht vanaf kunnen komen door als je de factuur bij de post ontvangt te kunnen zeggen dat je helemaal van niets weet en de betreffende reis niet geboekt hebt. |
Citaat:
|
Wettelijk gezien moet je gaan kijken of er sprake van een overeenkomst is geloof ik. Als die er niet is dan hoef je jezelf geen zorgen te maken. Een overeenkomst kan echter zowel mondeling als schriftelijk tot stand komen, als jij iets schriftelijks ingevuld hebt wat onder de noemer overeenkomst zou vallen zit je er waarschijnlijk aan vast.
Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? |
Citaat:
|
Gewoon even bellen en eerst er over praten lijkt mij het beste , daarna kan je altijd verdere stappen bedenken als dat niet lukt
|
Citaat:
|
aangezien je niet de eerste bent die dat verzint, kunnen ze je dus om de nodige bewijzen vragen. sommige verzekeraars zullen/kunnen je zelfs naar een door hun aangewezen dokter sturen.
verzekeringsfraude is erger dan annuleringskosten moeten betalen. |
Is t al gelukt?
|
colportage wet...binnen 8 werkdagen na aankoop kan jij dit nog annuleren
edit: even nog gekeken en inderdaad heeft lucky gelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
maar heb je gewoon een aanvraag gedaan wat het kost(een offerte) of in de zin van, "boeken". |
duikerin?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.