![]() |
Wat wil jij na je studie gaan doen?
Of past dit dan beter op Wonen en Werken? Ik bedoel wel in relatie tot je studie, wat kun en wil je er mee gaan doen?
|
Ik wil waarschijnlijk promoveren.
|
Ik wil gaan werken als analist (heb ik voor geleerd) en ik zou het heel leuk vinden als ik deze functie na een aantal jaar ervaring kan uitbreiden met wat extra dingen als lesgeven, betrokken worden binnen projecten op de werkvloer of heel misschien zelfs nog wel wat in communicatie en projectmanagement maar misschien is dat een tikkie te hoog maar dat zien we dan wel weer!
Oh en wat is er gebeurt met TS begint? :p |
Ik ga denk niets doen en een uitkering halen. Daarom heb ik ook een HBO-opleiding gevolgd, om een hogere uitkering te krijgen. In de eerste plaats natuurlijk voor de studiefinanciering.
|
Ik heb nog geen flauw idee.
|
Citaat:
Nou ja, ik zou het leuk vinden om op een bibliotheek te werken, maar daar zoeken ze gewoonlijk niet al te veel mensen. En ik zou het leuk vinden om te schrijven, maar daar verdien je bar weinig geld mee (als je al een uitgever hebt kunnen vinden). |
Doorstuderen, ik de richting van ICT
|
Citaat:
|
Eigenlijk wil ik nog wel een studie doen.
Maar ik ben nu zwanger (heel bewust gepland, hoor ;)), dus ik werk nu voor een tijdje en dan ga ik met 'verlof' (oftewel: dan werk ik een tijdje niet) en daarna ga ik weer een baan zoeken. Als ik een baan zou vinden die ik kan combineren met de studie die ik wil doen zou dat natuurlijk erg mooi zijn. :y |
Ik weet het eigenlijk nog steeds niet. Ik wil heel graag doorstuderen maar ik weet niet wat en ik krijg geen studiefinanciering meer want toch ook wel een heel groot nadeel is. Het liefst zou ik werken en studeren willen combineren maar dat is lastig in mijn vakgebied. Op dit moment werk ik op mijn stageplaats en heb ik het super naar m'n zin. Dat blijf ik voorlopig doen tot ik weet wat ik wil of totdat ik dit zat ben :p Het speelt ook nog wel door m'n hoofd om te willen promoveren dus wie weet.
|
Ik wil denk ik gaan werken bij een grote multinational, daar doe je gewoon de nodige ervaring op en heb je vaak ook nog de mogelijk wat aanvullende cursussen te doen en door te wisselen van afdeling te kijken wat je echt leuk vindt. Ik heb nog even overwogen of ik misschien zou willen promoveren, maar ik vind het salaris te beperkt, bovendien krijg je geen vast contract.
|
Citaat:
|
Reizen, emigreren en dan op mijn nieuwe stek iets doen met mijn studie. En zoals dat er nu uitziet wordt het latijns-amerikanistiek dus wonen in een land naar keuze op dat continent en dan eerst genieten en dan zien we wel verder.
|
Ehm als ik helemaal uitgestudeerd ben (dus na een tussen half jaar en een Master), wil ik misschien eerst nog een beetje gaan reizen, in het kader van 'nu kan het nog' en daarna zou ik graag als advocaat-stagiaire aan de slag gaan bij één van de grote advocatenkantoren.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet dat je bij fiscaal recht gewoon weggeplukt wordt, omdat er een chronisch tekort aan is. Nederlands recht is dat minder volgens mij |
Nou ik weet niet zeker of het verstandig is, maar wellicht dat ik het tijdens m'n master doe, waardoor ik dan nog ietsje zou uitlopen en inderdaad direct na m'n master aan de slag kan. Overigens loop ik tijdens m'n master geen stage meer (ervoor wel), dus in dat opzicht zou het niet echt uit moeten maken? Maar wellicht dat ik wel twee dagen in de week ofzo kom te werken als juridisch medewerker zeg maar en dan is het inderdaad beter om van daaruit meteen te solliciteren. Dus wellicht dat ik het idd ietsje anders indeel, moet ik nog even over nadenken.
|
Ik weet ook dat het binnen de universitaire wereld in Wageningen je contacten heel belangrijk zijn en dat goed op de hoogte blijven van potentiele banen het beste kan als je daadwerkelijk op de universiteit bezig bent.
|
Maar ik wil absoluut niet in de universitaire wereld werken. :o
|
Ik ga nooit meer weg op de uni. (y)
Ofjawel. Onafhankelijk van wat ik nu studeer, ga ik paardrij-juf worden, paardentherapeut en diehard student. Dan sla ik op m'n dertigste een arts zonder grenzen aan de haak en ga ik ontwikkelingswerk doen in Afrika. Na tien jaar ben ik directeur van Amnesty, dan ga ik terug naar Nederland en word ik Tweede Kamerlid en de eerste vrouwelijke minister-president. Komt helemaal goed met mij! Maar dat is niet serieus, niet helemaal althans. Ik wil wel iets politieks. En ik wil ook wel ontwikkelingswerk. Maar allemaal in een beetje mindere mate dan ik zeg. Wat ik wél echt zie gebeuren, is dat ik ga promoveren en universitair docent word, ik moet alleen nog even bepalen voor welk vak. |
Citaat:
Kijk er is een heel simpel rekensommetje wat werkgelegenheid betreft die ook ongeveer opgaat wat hierboven is beschreven: Als er 40.000 nieuwkomers per jaar naar Nederland komen en er worden 20.000 banen gecreerd, dan hebben zijn er nog steeds 20.000 mensen werkloos. Iets waar we dus uiteindelijk niets mee op schieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: ik wil gewoon als een analist aan het werk in het lab. Promoveren boeit me niet en wil ik niet. Dan zit ik daarna alleen nog maar projectvoorstellen te schrijven en geld los te maken enzo. Ik vind het praktische werk veel leuker. |
Ik heb ook nog geen idee. :o Ja, wel wat ik ermee kan, maar niet wat ik er mee wil.
|
Citaat:
Je moet het gewoon net effe slimmer spelen he. Bovendien duurt het toch nog minimaal 2 jaar totdat de PVV ook maar toe kan treden tot een kabinet. Voor die tijd kan het natuurlijk gewoon wel. Ik schmink gewoon mijn kop zwart, dan krijg je een uitkering terwijl je wacht. Als bonus krijg je rechtshulp toegwezen die alle mogelijke subsidies voor je nagaat waar jij mogelijk recht op heb! Beter kan niet! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zullen we weer even ontopic? :)
|
Promoveren op- en daarna onderzoek doen naar opiod verslaving, zowel automutilatie als sportverslaving, heroine, etc etc. Bètaendorphinen en je pijnsysteem :). Wheeee!
|
Citaat:
|
Ik zou het werkelijk niet weten. Aan de ene kant wil ik heel graag gz-psycholoog worden en dat betekent dat ik een post-master ga doen als ik ten minste een plaats vind/krijg. Of ik ga meer de biologische kant op. Eventueel zou ik ook nog wel onderzoek willen doen maar ja ik heb nog even.
|
Citaat:
Of toch stiekem terug naar de kunstacademie :o maar dat wordt denk ik niet nu al, maar over een paar jaar. |
Misschien kijken of ik econometrie kan doen, maar eerst deze studie afmaken ;).
|
Zo ver mogelijk wegvaren.
|
Lekker lerares worden. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |