Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2009, 11:40
Verwijderd
Of past dit dan beter op Wonen en Werken? Ik bedoel wel in relatie tot je studie, wat kun en wil je er mee gaan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2009, 15:45
Kitten
Kitten is offline
Ik wil waarschijnlijk promoveren.
Oud 25-01-2009, 21:43
marrel
marrel is offline
Ik wil gaan werken als analist (heb ik voor geleerd) en ik zou het heel leuk vinden als ik deze functie na een aantal jaar ervaring kan uitbreiden met wat extra dingen als lesgeven, betrokken worden binnen projecten op de werkvloer of heel misschien zelfs nog wel wat in communicatie en projectmanagement maar misschien is dat een tikkie te hoog maar dat zien we dan wel weer!

Oh en wat is er gebeurt met TS begint?
Oud 26-01-2009, 00:20
Verwijderd
Ik ga denk niets doen en een uitkering halen. Daarom heb ik ook een HBO-opleiding gevolgd, om een hogere uitkering te krijgen. In de eerste plaats natuurlijk voor de studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 10:16
Lilium
Lilium is offline
Ik heb nog geen flauw idee.
Oud 26-01-2009, 10:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb nog geen flauw idee.
Idem. Wat problematisch is, aangezien het over een half jaar al zover is.

Nou ja, ik zou het leuk vinden om op een bibliotheek te werken, maar daar zoeken ze gewoonlijk niet al te veel mensen. En ik zou het leuk vinden om te schrijven, maar daar verdien je bar weinig geld mee (als je al een uitgever hebt kunnen vinden).
Oud 26-01-2009, 15:45
remy476
remy476 is offline
Doorstuderen, ik de richting van ICT
Oud 26-01-2009, 16:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ga denk niets doen en een uitkering halen. Daarom heb ik ook een HBO-opleiding gevolgd, om een hogere uitkering te krijgen. In de eerste plaats natuurlijk voor de studiefinanciering.
En denk je dat je daarop kunt leven als de partij waar jij op stemt aan de macht komt?
Oud 26-01-2009, 18:26
Verwijderd
Eigenlijk wil ik nog wel een studie doen.

Maar ik ben nu zwanger (heel bewust gepland, hoor ), dus ik werk nu voor een tijdje en dan ga ik met 'verlof' (oftewel: dan werk ik een tijdje niet) en daarna ga ik weer een baan zoeken. Als ik een baan zou vinden die ik kan combineren met de studie die ik wil doen zou dat natuurlijk erg mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 19:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet het eigenlijk nog steeds niet. Ik wil heel graag doorstuderen maar ik weet niet wat en ik krijg geen studiefinanciering meer want toch ook wel een heel groot nadeel is. Het liefst zou ik werken en studeren willen combineren maar dat is lastig in mijn vakgebied. Op dit moment werk ik op mijn stageplaats en heb ik het super naar m'n zin. Dat blijf ik voorlopig doen tot ik weet wat ik wil of totdat ik dit zat ben Het speelt ook nog wel door m'n hoofd om te willen promoveren dus wie weet.
Oud 26-01-2009, 22:01
Verwijderd
Ik wil denk ik gaan werken bij een grote multinational, daar doe je gewoon de nodige ervaring op en heb je vaak ook nog de mogelijk wat aanvullende cursussen te doen en door te wisselen van afdeling te kijken wat je echt leuk vindt. Ik heb nog even overwogen of ik misschien zou willen promoveren, maar ik vind het salaris te beperkt, bovendien krijg je geen vast contract.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 22:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Eigenlijk wil ik nog wel een studie doen.

Maar ik ben nu zwanger (heel bewust gepland, hoor ), dus ik werk nu voor een tijdje en dan ga ik met 'verlof' (oftewel: dan werk ik een tijdje niet) en daarna ga ik weer een baan zoeken. Als ik een baan zou vinden die ik kan combineren met de studie die ik wil doen zou dat natuurlijk erg mooi zijn.
Dus je wil eigenlijk een baan én een studie combineren met het moederschap?
Oud 26-01-2009, 23:19
Verwijderd
Reizen, emigreren en dan op mijn nieuwe stek iets doen met mijn studie. En zoals dat er nu uitziet wordt het latijns-amerikanistiek dus wonen in een land naar keuze op dat continent en dan eerst genieten en dan zien we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 23:42
Femic
Femic is offline
Ehm als ik helemaal uitgestudeerd ben (dus na een tussen half jaar en een Master), wil ik misschien eerst nog een beetje gaan reizen, in het kader van 'nu kan het nog' en daarna zou ik graag als advocaat-stagiaire aan de slag gaan bij één van de grote advocatenkantoren.
Oud 27-01-2009, 09:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ehm als ik helemaal uitgestudeerd ben (dus na een tussen half jaar en een Master), wil ik misschien eerst nog een beetje gaan reizen, in het kader van 'nu kan het nog' en daarna zou ik graag als advocaat-stagiaire aan de slag gaan bij één van de grote advocatenkantoren.
Denk je dat het verstandig is na je master nog een tijdje te gaan reizen? Ik hoor iig bij mij studie dat het best vaak voorkomt dat je een baan aangeboden krijgt (aio-baan) bij één van je stages en dat 't dus niet handig is als je dan nog gaat reizen. Maar ik weet niet of het bij rechten ook zo werkt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat het verstandig is na je master nog een tijdje te gaan reizen? Ik hoor iig bij mij studie dat het best vaak voorkomt dat je een baan aangeboden krijgt (aio-baan) bij één van je stages en dat 't dus niet handig is als je dan nog gaat reizen. Maar ik weet niet of het bij rechten ook zo werkt.

ik weet dat je bij fiscaal recht gewoon weggeplukt wordt, omdat er een chronisch tekort aan is. Nederlands recht is dat minder volgens mij
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:33
Femic
Femic is offline
Nou ik weet niet zeker of het verstandig is, maar wellicht dat ik het tijdens m'n master doe, waardoor ik dan nog ietsje zou uitlopen en inderdaad direct na m'n master aan de slag kan. Overigens loop ik tijdens m'n master geen stage meer (ervoor wel), dus in dat opzicht zou het niet echt uit moeten maken? Maar wellicht dat ik wel twee dagen in de week ofzo kom te werken als juridisch medewerker zeg maar en dan is het inderdaad beter om van daaruit meteen te solliciteren. Dus wellicht dat ik het idd ietsje anders indeel, moet ik nog even over nadenken.
Oud 27-01-2009, 13:03
Kitten
Kitten is offline
Ik weet ook dat het binnen de universitaire wereld in Wageningen je contacten heel belangrijk zijn en dat goed op de hoogte blijven van potentiele banen het beste kan als je daadwerkelijk op de universiteit bezig bent.
Oud 27-01-2009, 13:10
Femic
Femic is offline
Maar ik wil absoluut niet in de universitaire wereld werken.
Oud 27-01-2009, 15:25
Roosje
Roosje is offline
Ik ga nooit meer weg op de uni.

Ofjawel. Onafhankelijk van wat ik nu studeer, ga ik paardrij-juf worden, paardentherapeut en diehard student. Dan sla ik op m'n dertigste een arts zonder grenzen aan de haak en ga ik ontwikkelingswerk doen in Afrika. Na tien jaar ben ik directeur van Amnesty, dan ga ik terug naar Nederland en word ik Tweede Kamerlid en de eerste vrouwelijke minister-president. Komt helemaal goed met mij!

Maar dat is niet serieus, niet helemaal althans. Ik wil wel iets politieks. En ik wil ook wel ontwikkelingswerk. Maar allemaal in een beetje mindere mate dan ik zeg. Wat ik wél echt zie gebeuren, is dat ik ga promoveren en universitair docent word, ik moet alleen nog even bepalen voor welk vak.
Oud 27-01-2009, 19:39
Verwijderd
Citaat:
En denk je dat je daarop kunt leven als de partij waar jij op stemt aan de macht komt?
Ja, zeker wel. Als de belastingen met 50% worden verlaagd doordat er minder mensen bij de overheid werken en allochtonen niet meer hierheen komen (kost 250.000 euro per gezin om deze op te nemen in de Nederlandse samenleving), gaat de koopkracht ook met 50% vooruit. Zowel voor de werkende Nederlander als de Nederlander die geen baan kan vinden.

Kijk er is een heel simpel rekensommetje wat werkgelegenheid betreft die ook ongeveer opgaat wat hierboven is beschreven: Als er 40.000 nieuwkomers per jaar naar Nederland komen en er worden 20.000 banen gecreerd, dan hebben zijn er nog steeds 20.000 mensen werkloos. Iets waar we dus uiteindelijk niets mee op schieten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, zeker wel. Als de belastingen met 50% worden verlaagd doordat er minder mensen bij de overheid werken en allochtonen niet meer hierheen komen (kost 250.000 euro per gezin om deze op te nemen in de Nederlandse samenleving), gaat de koopkracht ook met 50% vooruit. Zowel voor de werkende Nederlander als de Nederlander die geen baan kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Dus je wil eigenlijk een baan én een studie combineren met het moederschap?
Ja. (Dat dat niet helemaal realistisch is weet ik ook wel, denk daarom ook niet dat ik het zal gaan doen...iig niet nu, wie weet ik de toekomst. Je moet ook nog wat te wensen over houden. )
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 14:08
Roosje
Roosje is offline
Citaat:

Kijk er is een heel simpel rekensommetje wat werkgelegenheid betreft die ook ongeveer opgaat wat hierboven is beschreven: Als er 40.000 nieuwkomers per jaar naar Nederland komen en er worden 20.000 banen gecreerd, dan hebben zijn er nog steeds 20.000 mensen werkloos. Iets waar we dus uiteindelijk niets mee op schieten.
Wauw.
Oud 28-01-2009, 15:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Los van de fouten die je hier maakt: ik denk niet dat jij van ome Geert een dikke uitkering gaat krijgen als je niet wil werken.
Oud 28-01-2009, 20:30
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je kunt alleen een uitkering krijgen als je aantoonbaar op zoek bent naar werk. Helaas

Ontopic: ik wil gewoon als een analist aan het werk in het lab. Promoveren boeit me niet en wil ik niet. Dan zit ik daarna alleen nog maar projectvoorstellen te schrijven en geld los te maken enzo. Ik vind het praktische werk veel leuker.
Oud 28-01-2009, 21:19
Verwijderd
Ik heb ook nog geen idee. Ja, wel wat ik ermee kan, maar niet wat ik er mee wil.

Laatst gewijzigd op 28-01-2009 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Los van de fouten die je hier maakt: ik denk niet dat jij van ome Geert een dikke uitkering gaat krijgen als je niet wil werken.
Ja, kijk ik mag niet te veel Off/topic gaan, maar laat ik dit zeggen.

Je moet het gewoon net effe slimmer spelen he. Bovendien duurt het toch nog minimaal 2 jaar totdat de PVV ook maar toe kan treden tot een kabinet. Voor die tijd kan het natuurlijk gewoon wel. Ik schmink gewoon mijn kop zwart, dan krijg je een uitkering terwijl je wacht. Als bonus krijg je rechtshulp toegwezen die alle mogelijke subsidies voor je nagaat waar jij mogelijk recht op heb! Beter kan niet!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Je kunt alleen een uitkering krijgen als je aantoonbaar op zoek bent naar werk. Helaas

Ontopic: ik wil gewoon als een analist aan het werk in het lab. Promoveren boeit me niet en wil ik niet. Dan zit ik daarna alleen nog maar projectvoorstellen te schrijven en geld los te maken enzo. Ik vind het praktische werk veel leuker.
Ja, ik ben dan wel aantoonbaar op zoek, maar als ik een sollicitatiegesprek heb, dan kom ik daar gewoon boerend en ruftend voorbij. En word dan uiteraard niet aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:11
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ja, ik ben dan wel aantoonbaar op zoek, maar als ik een sollicitatiegesprek heb, dan kom ik daar gewoon boerend en ruftend voorbij. En word dan uiteraard niet aangenomen.
Volgens mij kan je jezelf beter arbeidsongeschikt maken. Dat plan heeft meer kans van slagen
Oud 30-01-2009, 19:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zullen we weer even ontopic?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 22:29
Meadow
Meadow is offline
Promoveren op- en daarna onderzoek doen naar opiod verslaving, zowel automutilatie als sportverslaving, heroine, etc etc. Bètaendorphinen en je pijnsysteem . Wheeee!
Oud 12-02-2009, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kan je jezelf beter arbeidsongeschikt maken. Dat plan heeft meer kans van slagen
Nee, joh. Dan kan ik niet meer zwart bij-beunen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 15:51
light fighter
light fighter is offline
Ik zou het werkelijk niet weten. Aan de ene kant wil ik heel graag gz-psycholoog worden en dat betekent dat ik een post-master ga doen als ik ten minste een plaats vind/krijg. Of ik ga meer de biologische kant op. Eventueel zou ik ook nog wel onderzoek willen doen maar ja ik heb nog even.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Idem. Wat problematisch is, aangezien het over een half jaar al zover is.

Nou ja, ik zou het leuk vinden om op een bibliotheek te werken, maar daar zoeken ze gewoonlijk niet al te veel mensen. En ik zou het leuk vinden om te schrijven, maar daar verdien je bar weinig geld mee (als je al een uitgever hebt kunnen vinden).
Zelfde hier, maar ik zie met enige regelmaat leuke vacatures voorbijkomen dus ik kijk gewoon wat ik op dat moment kan vinden en ga dan solliciteren.

Of toch stiekem terug naar de kunstacademie maar dat wordt denk ik niet nu al, maar over een paar jaar.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 16:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Misschien kijken of ik econometrie kan doen, maar eerst deze studie afmaken .
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 19:18
arPos
arPos is offline
Zo ver mogelijk wegvaren.
Oud 14-02-2009, 22:07
Tink*
Tink* is offline
Lekker lerares worden.
Reageren

Regels voor berichten