![]() |
Kikker Epidemie
Hoi iedereen,
Wij hebben een vijver met kikkers in onze achtertuin . Gisteren trof ik een drijvende dode kikker aan. Het was een best grote volwassen kikker dus ik dacht aan natuurlijke doodsoorzaak. :( Net kwam ik weer thuis van me werk en tot mijn schik dreven er wel 15 dode kikker in de vijver.:'( Niet allen grote maar ook hele kleine kikkertjes. Ik zit echt helemaal te shaken.Heb iemand misschien een idee wat de oorzaak is van deze Epidemie in onze achtertuin? Ik ga in elk geval de dierenambulance bellen of zij misschien een idee hebben wat de oorzaak zou kunnen zijn. Alvast hartstikke bedankt |
Waarschijnlijk is er een ziekte uitgebroken in de vijver. Heel jammer voor die beesten, maar je zult hoogstwaarschijnlijk zien dat in de lente er toch weer kikkers zitten. Als er maar een paar het overleven, komt het allemaal goed. Doodnormaal dat dat soort dingen gebeuren en daar gaat de dierenambulance ook niets aan doen lijkt me.
|
Volgens een vriend leven me kikkers nog :eek: Hij zegt dat ze een winterslaap houden en dat ze in de lente” ontdooien”. Kan dit kloppen? :|
|
Ik weet niet zoveel van kikkers af, maar volgens mij houden die hun winterslaap nog altijd in de modder op de bodem van je vijver en niet aan de oppervlakte. Misschien dat er iets gebeurt is dat ze naar de oppervlakte gedreven zijn, maar ik zou het echt niet weten.
Ik weet eigenlijk ook niet hoe je controleert of een kikker dood is of in winterslaap ligt :p |
Alle kikkers hebben enge witten ogen en rode plekken op hun onderbuik. Beetje was de huid aan het vervellen. :(
Volgens mij betekent dit dat mijn kikkers zijn overleden, toch?:'( |
Citaat:
|
ik denk eerder dat ze door de zware vorst dood zijn gegaan, en nu losgekomen zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vorig jaar tijdens de winter hebben de meesten het wel overleeft, maar dit jaar was de vijver net te lang dichtgevroren. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |