![]() |
Vroeg vliegticket boeken voordeliger?
Ik vlieg begin oktober naar Curaçao en begin december weer terug. Momenteel kan ik voor zo'n 660 euro een retourticket boeken bij KLM, maar ik vroeg me af of die prijzen nou nog erg oplopen de komende maanden..? Ik heb momenteel namelijk nog niet genoeg geld voor 't ticket (kan 't eventueel wel lenen bij ouders, dus als het voordeliger is om vroeg te boeken, zou ik dat wel doen), plus weet nog niet helemaal zeker welke data ik vliegen. Maar vroeg me dus af of het dom is om lang te wachten i.v.m. stijgende prijzen..?
|
Wat zijn de normale prijzen dan? Maart is traditioneel de laatste maand voor de zomervakantie waar je promoties kan verwachten met zekerheid. Indien dit echter een goede prijs is zou ik meteen boeken, doe ik ook, voor 100 euro minder neem ik liever niet het risico dat ik later 300 euro meer betaal enz. :)
|
Meestal stijgen de prijzen naar mate de datum van de vlucht dichterbij komt. (Heeft iets te maken met beschikbaarheid van stoelen, vraag en aanbod etc ;) ) Zeker afgelopen jaar hielp de stijging van de olieprijs ook bij het duurder worden van de tickets.
En gezien dat het financieel niet heel erg goed gaat in de wereld is dat de onzekere factor voor de vliegtickets. Het zou dus kunnen dat de tickets iets goedkoper worden doordat de olie goedkoper wordt. Maar ik zou geen wonderen verwachten. Even snel bij schiphol.nl gekeken, maar daar staat de goedkoopste vlucht nu op ca. 750 euro, en daarna wordt het 1200+ euro, dus als ik jou was zou ik voor die 660 gaan... |
Citaat:
Thanks voor de reacties iig. Ik ga denk ik wel z.s.m. boeken ja. |
De promoprijs van connections.be is 697 euro, en dan zit je nog vast aan bepaalde data. Maw, 660 is wss zéér goed ticket!
|
M'n moeder zei ook dat ik z.s.m. moest boeken en was zo vriendelijk het bedrag voor te schieten, dus heb vanavond geboekt. Overigens was het meteen 100 euro duurder als ik ook maar 1 dag langer dan 2 maanden zou blijven. Raar is dat.. Maar goed, 2 oktober t/m 2 december is prima, dus heb voor 660 euro kunnen boeken. :)
|
mmm ik denk dat vliegticktes nog goedkoper gaan worden. De brandstoftoeslag zal sowieso (al dan niet onder de druk van de consumentenbonden) drastisch worden verlaagd of al dan niet afgeschaft. Ook de recessie en de leegloop van de olieprijs op tal van producten zal de prijs van een vliegticket doen dalen.
|
We zullen het zien..
|
Jaaa ze worden duurder naarmate de zomer dichterbij komt. Ik heb in november gekeken naar tickets naar de VS en heb ze begin februari geboekt, maar toen waren ze al weer 300 euro duurder :|
Het wordt alleen goedkoper als je het op lastminutes kunt gooien, dat scheelt namelijk wél heel veel. (Dan moet je meer denken aan 3 of 4 weken van tevoren). |
Citaat:
http://www.nu.nl/economie/1920003/sc...-tarieven.html |
Maar uiteindelijk lossen maatschappijen dit toch op door lege vliegtuigen te vullen met allerlei promoties (binnen bepaalde periode boeken, max. verblijf, enz) ... of zie ik dat fout?
Ik denk dat vliegtickets kopen iets is zoals afdingen in de bazaars, zelf bepalen wat je ervoor over hebt en hopen dat je niet téveel wordt beript. :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |