Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2009, 23:45
Femic
Femic is offline
Ik vlieg begin oktober naar Curaçao en begin december weer terug. Momenteel kan ik voor zo'n 660 euro een retourticket boeken bij KLM, maar ik vroeg me af of die prijzen nou nog erg oplopen de komende maanden..? Ik heb momenteel namelijk nog niet genoeg geld voor 't ticket (kan 't eventueel wel lenen bij ouders, dus als het voordeliger is om vroeg te boeken, zou ik dat wel doen), plus weet nog niet helemaal zeker welke data ik vliegen. Maar vroeg me dus af of het dom is om lang te wachten i.v.m. stijgende prijzen..?
Oud 18-02-2009, 12:53
Cartosa
Cartosa is offline
Wat zijn de normale prijzen dan? Maart is traditioneel de laatste maand voor de zomervakantie waar je promoties kan verwachten met zekerheid. Indien dit echter een goede prijs is zou ik meteen boeken, doe ik ook, voor 100 euro minder neem ik liever niet het risico dat ik later 300 euro meer betaal enz.
Oud 18-02-2009, 14:15
j00st
j00st is offline
Meestal stijgen de prijzen naar mate de datum van de vlucht dichterbij komt. (Heeft iets te maken met beschikbaarheid van stoelen, vraag en aanbod etc ) Zeker afgelopen jaar hielp de stijging van de olieprijs ook bij het duurder worden van de tickets.

En gezien dat het financieel niet heel erg goed gaat in de wereld is dat de onzekere factor voor de vliegtickets. Het zou dus kunnen dat de tickets iets goedkoper worden doordat de olie goedkoper wordt. Maar ik zou geen wonderen verwachten.
Even snel bij schiphol.nl gekeken, maar daar staat de goedkoopste vlucht nu op ca. 750 euro, en daarna wordt het 1200+ euro, dus als ik jou was zou ik voor die 660 gaan...
Oud 18-02-2009, 14:37
Femic
Femic is offline
Citaat:
Wat zijn de normale prijzen dan?
Ja, dat weet ik dus niet precies, omdat ik er nu pas voor het eerst naar gekeken heb.

Thanks voor de reacties iig. Ik ga denk ik wel z.s.m. boeken ja.
Oud 18-02-2009, 15:08
Cartosa
Cartosa is offline
De promoprijs van connections.be is 697 euro, en dan zit je nog vast aan bepaalde data. Maw, 660 is wss zéér goed ticket!
Oud 18-02-2009, 21:54
Femic
Femic is offline
M'n moeder zei ook dat ik z.s.m. moest boeken en was zo vriendelijk het bedrag voor te schieten, dus heb vanavond geboekt. Overigens was het meteen 100 euro duurder als ik ook maar 1 dag langer dan 2 maanden zou blijven. Raar is dat.. Maar goed, 2 oktober t/m 2 december is prima, dus heb voor 660 euro kunnen boeken.
Oud 19-02-2009, 01:24
Verwijderd
mmm ik denk dat vliegticktes nog goedkoper gaan worden. De brandstoftoeslag zal sowieso (al dan niet onder de druk van de consumentenbonden) drastisch worden verlaagd of al dan niet afgeschaft. Ook de recessie en de leegloop van de olieprijs op tal van producten zal de prijs van een vliegticket doen dalen.
Oud 19-02-2009, 11:30
Femic
Femic is offline
We zullen het zien..
Oud 19-02-2009, 17:44
Verwijderd
Jaaa ze worden duurder naarmate de zomer dichterbij komt. Ik heb in november gekeken naar tickets naar de VS en heb ze begin februari geboekt, maar toen waren ze al weer 300 euro duurder

Het wordt alleen goedkoper als je het op lastminutes kunt gooien, dat scheelt namelijk wél heel veel. (Dan moet je meer denken aan 3 of 4 weken van tevoren).
Oud 19-02-2009, 18:08
Verwijderd
Citaat:
We zullen het zien..
Ja, hoor nog geen dag later:

http://www.nu.nl/economie/1920003/sc...-tarieven.html
Oud 19-02-2009, 19:43
Cartosa
Cartosa is offline
Maar uiteindelijk lossen maatschappijen dit toch op door lege vliegtuigen te vullen met allerlei promoties (binnen bepaalde periode boeken, max. verblijf, enz) ... of zie ik dat fout?

Ik denk dat vliegtickets kopen iets is zoals afdingen in de bazaars, zelf bepalen wat je ervoor over hebt en hopen dat je niet téveel wordt beript.
Oud 19-02-2009, 19:57
Femic
Femic is offline
Haha ja dat zul je altijd zien. Tegen die tijd ga ik zeker nog even kijken wat ik dan voor m'n ticket zou hebben betaald.
Oud 21-02-2009, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Haha ja dat zul je altijd zien. Tegen die tijd ga ik zeker nog even kijken wat ik dan voor m'n ticket zou hebben betaald.
Ik denk veel te veel
Oud 21-02-2009, 10:57
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Jaaa ze worden duurder naarmate de zomer dichterbij komt. Ik heb in november gekeken naar tickets naar de VS en heb ze begin februari geboekt, maar toen waren ze al weer 300 euro duurder

Het wordt alleen goedkoper als je het op lastminutes kunt gooien, dat scheelt namelijk wél heel veel. (Dan moet je meer denken aan 3 of 4 weken van tevoren).
Hmm, ik ga in april naar de VS, keek in december naar tickets.. 600 dollar.. Keek in Januari weer, 500 dollar! Heb toen geboekt, dacht ook dat de dollar weer ging stijgen enzo.. nu zijn die tickets dus weer 600 dollar en de dollar staat hoger..
Oud 21-02-2009, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik ga in april naar de VS, keek in december naar tickets.. 600 dollar.. Keek in Januari weer, 500 dollar! Heb toen geboekt, dacht ook dat de dollar weer ging stijgen enzo.. nu zijn die tickets dus weer 600 dollar en de dollar staat hoger..
Oh dat is wel opvallend, dat heb ik helaas niet gehad Maar ik reis in het hoogseizoen, dat zal wel niet helpen.
Advertentie

Regels voor berichten