Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Studiekeuze IO/IB / Internationaal recht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1741837)

Chrisny 21-02-2009 16:43

Studiekeuze IO/IB / Internationaal recht

hallo,

Ik doe 5Vwo, maar ben me nu al aan het orienteren op mijn vervolgstudie.
Op het moment heb ik een gemiddelde van 8,8 en doe ik mee aan een universitair project.
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen maar weet wel al dat ik een engelse studie wil gaan doen ( geen uc ).
Mij leek de studie IB/IO erg interessant.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de studie in houdt. ( en dan heb ik het niet over de algemene info )
Ook leek mij de engelse variant van internationaal recht interessant.
Ik hoor graag jullie meningen!

alvast bedankt,

Chris

thunderx 21-02-2009 18:18

Citaat:

Chrisny schreef: (Bericht 28919127)
hallo,

Ik doe 5Vwo, maar ben me nu al aan het orienteren op mijn vervolgstudie.
Op het moment heb ik een gemiddelde van 8,8 en doe ik mee aan een universitair project.
Ik weet echt niet waar ik moet beginnen maar weet wel al dat ik een engelse studie wil gaan doen ( geen uc ).
Mij leek de studie IB/IO erg interessant.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de studie in houdt. ( en dan heb ik het niet over de algemene info )
Ook leek mij de engelse variant van internationaal recht interessant.
Ik hoor graag jullie meningen!

alvast bedankt,

Chris

Welke profiel doe jij? Als je werkelijk zo slim bent dan zou ik een alfa studie (IB) er als 2de studie bijdoen. Je hebt een ruime keuze aan studies die wel uitdaging bieden: wiskunde, natuurkunde, electrotechniek enz. De literatuur van al deze studies is gewoon in het Engels, in de eerste jaren wordt wel voor een groot deel in het Nederlands lesgegeven.

newmapsofhell 22-02-2009 12:54

Ik heb zelf maar 1 vak gedaan van IO, en een tijdje nog een ander vak (als minor bij m'n eigen studie), maar kvond het allemaal een beetje kort door de bocht. Vooral in het eerste jaar heb je hoorcolleges, 1 tentamen voor elk vak per semester, en dat is het dan. Ik vond het behoorlijk geestdodend, vind mijn eigen studie waarbij je veel essays schrijft en kleine toetsen maakt veel meer inspirerend. Maar goed, IO is dan ook een massastudie, en dan krijg je dat soort manier van lesgeven/toetsen. :)

Evatjuhhhh 22-02-2009 14:05

Citaat:

newmapsofhell schreef: (Bericht 28921573)
Ik heb zelf maar 1 vak gedaan van IO, en een tijdje nog een ander vak (als minor bij m'n eigen studie), maar kvond het allemaal een beetje kort door de bocht. Vooral in het eerste jaar heb je hoorcolleges, 1 tentamen voor elk vak per semester, en dat is het dan. Ik vond het behoorlijk geestdodend, vind mijn eigen studie waarbij je veel essays schrijft en kleine toetsen maakt veel meer inspirerend. Maar goed, IO is dan ook een massastudie, en dan krijg je dat soort manier van lesgeven/toetsen. :)

Mja, massastudies lijken mij ook h et niet helemaal. Maar ik studeer onderwijskunde, we zijn met gemiddeld 12-15 mensen bij college en alsnog is het geen uitdaging. Kleinschaligheid is ook niet alles.

TS: je hebt al redelijk duidelijk waar je heen wil, in iedergeval een richting. Kijk wat je wil en wat voor eisen je stelt aan je eigen onderwijs. Ga daarna kijken welke universiteiten voldoen aan deze eisen. Ik zit zelf niet zo in de IO/IB / rechten wereld dus ik kan niet zeggen wat "goede" universiteiten zijn voor deze richtingen.

Chrisny 22-02-2009 15:27

bedankt voor jullie reactie,
Ik heb ook eens even andere fora's bekeken,
het valt me op, dat IO/IB vaak als een 'makkelijke' studie bestempeld wordt.
Weet toevallig iemand iets over het niveau van IB/IO?
" " de engelse variant van Internationaal & Europees recht?
alvast bedankt,

Chris

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.